"מגה בעיר": רשת דיסקאונט שכונתית מבית רבוע כחול
רשת הריבוע הכחול מחזקת את התחרות בשכונות מגורים מול הסופרמרקטים השכונתיים ויוצאת במהלך אסטרטגי חדש שנועד למשוך לקוחות באמצעות מחירים אטרקטיביים למוצרים מובילים.
במסגרת המהלך, יוסבו למעלה מ-100 סניפי "סופר סנטר" השכונתיים לסניפי "מגה" אשר ימותגו תחת השם: "מגה בעיר". לדברי הנהלת הרבוע הכחול, הרשת תהיה רשת דיסקאונט שכונתית בפריסה ארצית ותמכור מוצרים מובילים במחירי תחרות הנמוכים בכ-15% מהרשתות העירוניות המתחרות. המחירים , לדבריה, יהיו קרובים לרמות המחיר בסניפי הדיסקאונט שמחוץ לעיר, דבר שיגביר את התחרות מולם.
עוד לדברי ההנהלה, המהלך נועד לתת מענה זול ונוח להתחזקות המבנה הקהילתי והפורמטים השכונתיים בכל רחבי הארץ וכן על מנת ליישר קו עם מגמה צרכנית עולמית ששמה דגש על נוחיות הצרכנים החוזרים לקנות מתחת לבית.
שינויים נוספים שתעבור רשת "מגה בעיר" הם הרחבת קטגוריות של חומרי ניקוי, טואלטיקה, מארזי שתייה ומארזי ענק וכן העמקת המגוון במחלקות הטריות והבריאות וכן המזון האורגני באמצעות רשת "עדן טבע מרקט" אותה רכשה הרבוע הכחול לאחרונה.
תחילתה של רשת "סופר סנטר" השכונתית בשנת 2004, כאשר הרבוע הכחול הצליחה להביא תוך שנתיים וחצי את הסניפים תחת "סופר סנטר" לגידולי פדיון, גידולי סל, גידולים ברכישת סלים גדולים וגידולי מחלקות טריות. זאת, ללא טיפול מהותי בפרמטר המחיר.
אולם, ממחקרים שערכה הרשת נמצא כי המחיר עדיין מהווה חסם מרכזי להגברת קניות בסניף בשכונה ומכאן היציאה למהלך האסטרטגי של הורדת מחירים בסניפים שכונתיים וצמצום דרסטי של פערי המחירים מול סניפי ה"הארד דיסקאונט" מחוץ לעיר.
משרד הפרסום והיח"צ "שטרית מדיה גרופ" אשר מלווה את הטיפול ברשת הרבוע הכחול, קיבל לידיו גם את הטיפול במהלך האסטרטגי החדש. לדברי רות שטרית, בעלת המשרד: "אנו גאים להוביל מהלך אסטרטגי בהיקף כה גדול. קיבלנו את הטיפול בזכות המהלכים הקודמים שהובלנו, ואנו מאמינים שהמהלך הנוכחי יבנה מותג חזק שיוביל את שוק הקמעונאות בהצלחה עוד שנים רבות".
המהלך כולל, כאמור, הסבת למעלה מ-100 סניפי סופר סנטר לסניפי "מגה בעיר", ומיצובם כרשת דיסקאונט שכונתית בפריסה ארצית, לצד הכנת קמפיין פרסומי הכולל טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות, ינטרנט, BTL, דיוור ורדיו, בתקציב החדרה של למעלה מ-4 מיליון דולר.