חוק חדש - אסור להחנות בעמדת טעינה
יש לכם רכב חשמלי? זה לא אומר שאתם יכולים לחנות בעמדות טעינה בלי להשתמש בהן. ובטח אם הרכב שלכם מזהם – תצטרכו למצוא מקום אחר לחנות. זה החוק החדש שמשרד התחבורה קבע, ואנחנו מדברים על שינוי משמעותי שכולנו נחווה במרחב הציבורי.
מכירים את זה שמחפשים חניה ברחוב, ואז רואים עמדת טעינה תפוסה על ידי רכב שלא טוען בכלל? או מישהו שחונה בעמדת טעינה רק כי היא קרובה לבית קפה? הדברים האלה קורים כל הזמן, וזה מרגיז לא מעט אנשים. אז עכשיו, משרד התחבורה החליט להילחם בתופעה ולשים לזה סוף.
עמדת טעינה היא לא מקום לחנייה
החוק החדש מדבר בעיקר על החניות הציבוריות. הכוונה היא לעמדות טעינה שממוקמות ברחובות או במגרשי חניה עירוניים. מעכשיו, אם החניתם שם עם רכב שאינו חשמלי – אתם עוברים על החוק. אבל גם בעלי רכבים חשמליים צריכים לשים לב: אם הרכב לא מחובר לעמדת הטעינה, זה כבר לא חוקי לחנות שם. החוק נועד להבטיח שהעמדות באמת יוכלו לשמש את מי שצריך לטעון את הרכב שלו.
העמדות יסומנו בתמרור ברור, כך שלא יהיו תירוצים. אבל עם כל הכבוד לחוק החדש, הוא לא פותר את כל הבעיות. למשל, מה קורה אם מישהו מחנה בעמדת טעינה, באמת מחבר את הרכב – אבל לא חוזר לקחת אותו כשהטעינה מסתיימת? או מה עם עמדות טעינה במתחמים פרטיים, כמו קניונים? כל אלה עדיין נשארים מחוץ לחוק.
- שמונה כללים ל-200,000 חשמליות בכבישים
- משרד האנרגיה בוחן הקמה של מאגר מידע על עמדות טעינה לרכב חשמלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שצריך לדעת זה שהחוק החדש נוגע רק למרחב הציבורי. העמדות בחניונים פרטיים, כמו בקניון או בתחנת דלק, לא כפופות לתקנה הזו, ושם זה כבר תלוי במדיניות של המקום. ולמרות שהחוק מטפל בבעיה מוכרת, הוא לא נותן מענה לכל המצבים. יש עדיין נהגים שמחברים את הרכב "לכאורה", רק כדי לשריין לעצמם חניה, או כאלה שממשיכים לתפוס את העמדה גם הרבה אחרי שהטעינה הסתיימה.
מה קורה בעולם?במדינות כמו הולנד או נורבגיה, שבהן רכבים חשמליים הם כבר עניין שבשגרה, יש פתרונות מתקדמים. למשל, חיישנים שמזהים אם הרכב באמת נטען או סיים את הטעינה, ומדווחים לרשויות במקרה של הפרת התקנות. שם גם לא יהססו לתת קנסות למי שמשאיר את הרכב יותר מדי זמן בעמדת טעינה.
ומה אצלנו? נכון, אנחנו עוד רחוקים מהמצב הזה, אבל התקנה החדשה היא צעד בכיוון הנכון. אולי עכשיו, עם יותר אכיפה ויותר מודעות, יהיה קצת יותר סדר במרחב הציבורי. ברור שצריך עוד צעדים – כמו עידוד התקנת עמדות טעינה פרטיות, או קביעת כללים ברורים גם לחניונים מסחריים.
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משלוש יוצא אחד - פרימיום חשמלי סיני
אז אם יש לכם רכב חשמלי, או שאתם מתכננים לקנות אחד בקרוב, כדאי שתכירו את הכללים החדשים. התקנה הזו היא לא רק על החוק – היא גם על מה שכולנו נרוויח: מרחב ציבורי מסודר יותר, שבו עמדות הטעינה משמשות את מי שצריך אותן באמת.
אבל הכי חשוב? אם אתם חונים בעמדת טעינה – תוודאו שאתם באמת טוענים. כי מהיום, להיות "חכם על החניה" זה כבר לא רק מעצבן – זה גם לא חוקי.
שאלות ותשובות - חניה בעמדת טעינה
מה המשמעות של התקנה החדשה?
התקנה מחייבת שמירה על עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כך שרק רכבים מתאימים יוכלו להשתמש בהן, והם חייבים להיות מחוברים בפועל לעמדה.
אילו בעיות התקנה אינה פותרת?
התקנה אינה מסדירה מצבים בהם רכב נותר מחובר לאחר סיום הטעינה ואינה חלה על עמדות טעינה במרחבים פרטיים.
איך ישראל עומדת ביחס לעולם בנושא זה?
מדינות רבות מתקדמות מישראל בהסדרת עמדות הטעינה, עם מדיניות ברורה ומנגנוני אכיפה יעילים.
מהן ההשלכות על בעלי רכבים חשמליים?
התקנה עשויה להבטיח חניות ייעודיות זמינות, אך עלולה להגביר את הצורך בהתנהלות אחראית יותר מצד הנהגים.
איך ניתן לשפר את המצב?
שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לאכיפה, תמריצים להתקנת עמדות טעינה פרטיות, וקביעת קנסות לנהגים שמפרים את התקנות.
מה הקנס למי שיפר את התקנה?
הקנסות טרם פורסמו, אך סביר שיותאמו להבטחת אכיפה אפקטיבית.
מה עושים אם עמדת טעינה תפוסה ללא סיבה?
יש לדווח לרשויות המקומיות שאמורות לאכוף את התקנה במרחבים הציבוריים.
האם התקנה תגדיל את המעבר לרכבים חשמליים?
התקנה היא צעד בכיוון הנכון, אך תשתיות רחבות יותר ופתרון הבעיות הנוספות נחוצים כדי לעודד את הציבור לעבור לרכבים חשמליים
- 5.אשר 29/12/2024 00:04הגב לתגובה זושקודם יאכפו את החוק לגבי מעבר נכים שנחסם ילידי רכבים שנצקמצנים לשלם חניה
- 4.משה 28/12/2024 15:42הגב לתגובה זו5 קוטש ותופסים תחניה. חוצפה כזו זה פשוט גזל והתנהגות בזויה.
- 3.ומי יבדוק 28/12/2024 03:35הגב לתגובה זומי יבדוק? מי יתן דוח? האם חברות הטעינה תודיע למשטרה שרכב שוכב "יותר מדי זמן" מה זה יותר מדי?
- 2.ישראל אחת המדינות הכי מושחתות שיש (ל"ת)רונן 27/12/2024 15:21הגב לתגובה זו
- 1.אר 27/12/2024 14:42הגב לתגובה זוחצי מדינה עם תווי נכה . כל הרחובות מלאים בתמרורים של נכים שרצים מרתון.
- בטיטו 27/12/2024 17:15הגב לתגובה זותנסו להגיע לדואר ללא פטור מתור כמט כולם יעקפו אתכם
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסמעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.
BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים.
מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
