טסלה תבצע ריקול ל-817 א' רכבים בעקבות תקלה; יורדת 3% בטרום
חברת המכוניות החשמליות והאוטונומיות TESLA INC (סימול: TSLA) מדווחת כי תבצע ריקול לכ-817 אלף מכוניות בתוך ארצות הברית וזאת בעקבות תקלה שדווחה ברכבים אלו במסגרתה לא נדלקת אזעקת בטיחות כאשר הנהג שכח או נמנע מלחגור את חגורת הבטיחות.
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים האמריקאי הגיב לדיווח ואמר כי הרכבים המדוברים - מודלי ה-S וה-X שיצאו בשנים 2021-2022, מודלי ה-3 שיצאו בשנים 2017-2022 ומודלי ה-Y שיצאו בשנים 2020-2022 - אינם עומדים בתקני המינהל בדבר "הגנת הנוסע מפני תאונה" בשל העובדה כי הצפצפת שאמורה להישמע במקרים כאלו אינה נדלקת.
מהחברה נמסר כי תבצע עדכון מסוג "over-the-air (OTA)" אשר במסגרתו לא קיימת דרישה להביא את הרכבים למקום מסויים, וכל אלו יקבלו את העדכון באופן אוטומטי וללא יכולת לסרב לקבלו. נוסף לכך דיווחה החברה כי נכון לסוף חודש ינואר של שנת 2022, טסלה אינה מודעת לתאונות או פציעות שנגרמו כתוצאה מהתקלה.
מוקדם יותר בתחילת השבוע נאלצה החברה לבצע ריקול על כ-54 אלף רכבים אוטונומיים של החברה וזאת על מנת לבצע שינויים בתוכנת הנהיגה האוטונומית של הרכב, אשר על פי הדיווחים מאפשרת לו לחצות צמתים בהם מוצב תמרור עצור ללא עצירה מוחלטת של הרכב כפי שדורשות תקנות הנהיגה האמריקאיות וכי אם במהירות איטית. גם במקרה זה דייוחה החברה כי תבצע עדכון מסוג OTA וכי לא ידוע לה על מקרים של תאונות או פציעות שנגרמו כתוצאה מתקלה זו.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- היום שבו תעצרו רובוטקסי מתחת לבית נמצא ממש מאחורי הסיבוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקראת סוף השבוע שעבר פרסמה טסלה את דוחותיה הכספיים לרבעון ודיווחה על כך שהכתה את צפי עם רווח של 2.54 דולר למניה, מעל לצפי שעמד על כ-2.36 דולר למניה. ההכנסות עקפו גם הם את הצפי והסתכמו בכ-17.7 מיליארד דולר, בשוק ציפו ל-16.5 מיליארד. לאחר פרסום הדוחות צנחה טסלה כ-11% במסחר המאוחר.
לאחר הדוחות נשאלה השאלה, כיצד יכול להיות שטסלה פרסמה דוחות טובים, ובכל זאת נפלה בסדר גודל שכזה? עוד טרם פרסום הדוחות דיוחנו כאן בביזפורטל כי על מנת שתוכל לזנק במסחר המאוחר, תצטרך החברה לדווח על רווח של 2.95 דולר למניה, או כ-25% גבוהה יותר ממה שציפו האנליסטים בשוק. זה כמובן - לא קרה.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
