טסלה תבצע ריקול ל-817 א' רכבים בעקבות תקלה; יורדת 3% בטרום
חברת המכוניות החשמליות והאוטונומיות TESLA INC (סימול: TSLA) מדווחת כי תבצע ריקול לכ-817 אלף מכוניות בתוך ארצות הברית וזאת בעקבות תקלה שדווחה ברכבים אלו במסגרתה לא נדלקת אזעקת בטיחות כאשר הנהג שכח או נמנע מלחגור את חגורת הבטיחות.
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים האמריקאי הגיב לדיווח ואמר כי הרכבים המדוברים - מודלי ה-S וה-X שיצאו בשנים 2021-2022, מודלי ה-3 שיצאו בשנים 2017-2022 ומודלי ה-Y שיצאו בשנים 2020-2022 - אינם עומדים בתקני המינהל בדבר "הגנת הנוסע מפני תאונה" בשל העובדה כי הצפצפת שאמורה להישמע במקרים כאלו אינה נדלקת.
מהחברה נמסר כי תבצע עדכון מסוג "over-the-air (OTA)" אשר במסגרתו לא קיימת דרישה להביא את הרכבים למקום מסויים, וכל אלו יקבלו את העדכון באופן אוטומטי וללא יכולת לסרב לקבלו. נוסף לכך דיווחה החברה כי נכון לסוף חודש ינואר של שנת 2022, טסלה אינה מודעת לתאונות או פציעות שנגרמו כתוצאה מהתקלה.
מוקדם יותר בתחילת השבוע נאלצה החברה לבצע ריקול על כ-54 אלף רכבים אוטונומיים של החברה וזאת על מנת לבצע שינויים בתוכנת הנהיגה האוטונומית של הרכב, אשר על פי הדיווחים מאפשרת לו לחצות צמתים בהם מוצב תמרור עצור ללא עצירה מוחלטת של הרכב כפי שדורשות תקנות הנהיגה האמריקאיות וכי אם במהירות איטית. גם במקרה זה דייוחה החברה כי תבצע עדכון מסוג OTA וכי לא ידוע לה על מקרים של תאונות או פציעות שנגרמו כתוצאה מתקלה זו.
- חברת האוטונומיה שגייסה מעל 200 מיליון דולר מאנבידיה ואובר
- הרובוטקסי המשותף של אובר ובאידו מקפיץ את מניות שתי החברות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקראת סוף השבוע שעבר פרסמה טסלה את דוחותיה הכספיים לרבעון ודיווחה על כך שהכתה את צפי עם רווח של 2.54 דולר למניה, מעל לצפי שעמד על כ-2.36 דולר למניה. ההכנסות עקפו גם הם את הצפי והסתכמו בכ-17.7 מיליארד דולר, בשוק ציפו ל-16.5 מיליארד. לאחר פרסום הדוחות צנחה טסלה כ-11% במסחר המאוחר.
לאחר הדוחות נשאלה השאלה, כיצד יכול להיות שטסלה פרסמה דוחות טובים, ובכל זאת נפלה בסדר גודל שכזה? עוד טרם פרסום הדוחות דיוחנו כאן בביזפורטל כי על מנת שתוכל לזנק במסחר המאוחר, תצטרך החברה לדווח על רווח של 2.95 דולר למניה, או כ-25% גבוהה יותר ממה שציפו האנליסטים בשוק. זה כמובן - לא קרה.

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.
אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס
אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.
לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, היברידית / פלאג אין הספק ומומנט בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2
קג"מ סוללה וטעינה בדגם ההיברידי 1.83Kwh / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw צריכת דלק ותקן 18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב בטיחות ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין
HS היברידי
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.
התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו.
אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.
האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?
עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.
הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.
בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.