עמישראל מתפלח בתחבורה הציבורית; תוגבר האכיפה
אם אתם נוסעים באוטובוסים אתם מכירים את התופעה הזו - יש רבים שלא משלמים, לא מעבירים את הרב קו, או מעבירים ולמרות שנשמע צפצוף שמעיד שהכרטיס לא עבר, הם כבר הולכים לשבת. חוצפה ישראלית.
הבעיה הגדולה יותר היא שכאשר עולה הפקח, הוא לא רוצה ואולי גם לא יכול להתמודד עם שני צעירים שהתפלחו, הוא רוצה לחזור הביתה בשלום, הדבר האחרון שהוא רוצה להתחיל בעימות. הוא פשוט מבקש מהם ללכת להעביר-להטעין את הכרטיס ובזה לרוב תם העניין. אז נכון, יש גם קנסות, אבל מסקר קצר שעשינו מתברר שלרוב הפקחים סולחים וששיעור הלא משלמים הוא גבוה - 20% לפחות ואצל צעירים בשיעור גבוה יותר.
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, החלה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפת תשלום דמי הנסיעה באוטובוסים, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים (הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021). בין היתר מוצע לתמרץ את מפעילי התחבורה הציבורית לפתוח תיקי הוצאה לפועל על קנסות בגין נסיעה ללא תשלום שלא שולמו גם הם. בדיון היום התברר כי חברת קווים מעריכה את הנזק השנתי כתוצאה מאי תשלום בכ-30 מיליון שקלים.
סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה כי המצב היום של מתן קנס מוגדל אינו אפקטיבי, כי מפעילי התחבורה הציבורית נדרשים לפתוח תיק בהוצאה לפועל בהליך יקר. היא הסבירה כי התיקון יאפשר הליך מקוצר בהוצאה לפועל, שגם יעלה פחות לציבור וגם ייעל את הגבייה. עוד אמרה עו"ד ראובני כי הורים לילדים יקבלו הודעה על מתן קנס באופן מידי.
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ח"כ אורי מקלב אמר כי זאת בעיה לאפשר לרשות את המהלך, שכן זה ייתן לה מוטיבציה לתת קנסות. ח"כ יבגני סובה הוסיף כי צריך קודם להסביר לציבור את המצב, ורק לאחר מכן לעבור לשלב החמרת האכיפה. לדבריו, מי שמשתמש בתחבורה ציבורית אלה האוכלוסיות החלשות, ולכן הוא מתנגד לדלג על שלב ההסברה. "אני מבין שיש פה 300 מיליון שקל, אבל האזרח הפשוט יכול להיפגע מזה ואני לא רוצה לחזור לדיונים על סיפורי סיטיפס בירושלים", אמר. ח"כ יעקב מרגי אמר כי ההליך צריך להתנהל במרכז לגביית קנסות, וכי מי שמתפלח צריך לשלם כפול ופי שלוש, אבל לעיתים קורים מקרים בתום לב.
- 16.תומר 05/10/2021 18:47הגב לתגובה זושכולם יחזרו לעלות ולתקף ליד הנהג. נכון שזה יותר מהיר שכולם עולים מכל הדלתות,אבל משרד התחבורה צריך להחליט מה יותר חשוב נוחות הנוסעים שבאה ביחד עם הפסדים עצומים,או לשמור על כספי משלם המיסים. למי שלא יודע החברות מקבלות כסף מהמדינה מהכסף של כולם.
- 15.יוני 05/10/2021 18:15הגב לתגובה זוהיום יש 50% הנחה לנשים מגיל 62 וגברים מגיל 67 . צריך לקבוע הנחה של 20% מגיל 65-70 לכולם . מגיל 70-75 הנחה של 30% מגיל 75-80 הנחה של 50% מגיל 80-85 הנחה של 70% מגיל 85-90 הנחה של 90% מגיל 90 ועד בכלל - 100%
- 14.מגה 05/10/2021 17:18הגב לתגובה זומי שסטודנט ונוסע ביום-יום מקבל הנחה בחופשי -חודשי וזה מספיק .
- 13.הכל אפשרי 05/10/2021 15:55הגב לתגובה זואני די משוכנע שאם התחבורה הציבורית היתה חינם אין כסף לכולם, היה נחסך כסף (ובודאי שהמצב בכבישים היה משתפר)
- 12.eliya 05/10/2021 12:37הגב לתגובה זותבואו בשעה שהעובדים הערבים עולים לאוטובוס בגמר עבודתם ותראו כמה הם מתפלחים !!!!
- 11.משה פתח קווה 05/10/2021 08:18הגב לתגובה זובאופן אישי אני משתמש הרבה בתחבורה ציבורית.והתופעה שלא מתקפים רחבה.המון מסתננים מאפריקה החליטו שלא צריך לשלם.גם לא מפחדים ומתחצפים למבקרים.ובכלל מקשים מהם לעטות מסכות הם מגיבים באלימות גם הצעירים שלנו.מדינה עם תת תרבות.
- 10.סמפטים 05/10/2021 07:28הגב לתגובה זוכולם פוחדים צהעברינים ומי משלם על כולם ?הנורמטיבים כרכיל החרדים .. בתום לב ... לא היה ליכסף והייתי חייב לנסוע תגיד את זה במטרו בפריז נראה תוך שניה יהיה לל המון כסף .. ותשלם כמונטאטאלה ישראל בית גדיול ומחיה לעברינים
- 9.צצצ 05/10/2021 04:33הגב לתגובה זורובם שס ודומיהם לא עובדים אין כסף מתפלחים
- תומר 05/10/2021 18:50הגב לתגובה זושרוב החרדים משלמים,אבל בתוך הקהילה החרדית אלו שלא משלמים אלה דווקא כוזרים קוזאקים.
- רשע !! מוציא לעז על כשרים !! (ל"ת)eliya 05/10/2021 12:24הגב לתגובה זו
- 8.נתןלי קנס למרות שהברקוד לא עבד באוטובוס (ל"ת)פקח מאנייק 04/10/2021 20:07הגב לתגובה זו
- אתה לא מאיים מספיק (ל"ת)דניאל 04/10/2021 20:42הגב לתגובה זו
- 7.נחליאלי 04/10/2021 19:26הגב לתגובה זובכל תחנת רכבת יש עמדות תשלום אוטומטיות \ מאוישות . שאפשר לרכוש או לטעון כל מה שרוצים . האפליקציה מיותרת ולא יעילה . וצריך לבטל אותה גם בכל קווי האוטובוס . ולהשאיר רק בכמה קווים להמשך הניסיון .
- 6.נחום 04/10/2021 19:25הגב לתגובה זוחברת המטרונית בחיפה צריכה לקחת אחריות !!! על מכשירי התיקוף המקולקלים שנמצאים ליד התחנות, ואז אנחנו עולים בלי לשלם בגלל שהמכונות מקולקלות ואז יש את החשש שיגיע פקח. בניגוד לתל אביב בחיפה במטרונית אין מכשירי תיקוף
- 5.דרקון 04/10/2021 18:46הגב לתגובה זוקודם שיאפשרו תשלום במזומן לנהג לכל המזדמנים , מבוגרים . בלי הנחות ובמחיר עגול . נוסע מבוגר מזדמן שעולה לאוטובוס יכול לתת לנהג 5 ש"ח , לקבל קבלה ולשבת בשקט בלי להפוך לעבריין . הוא מפסיד את ההנחה שיש בכרטיס רב -קו , אבל זאת זכותו . חברות האשראי \כרטיסים תופסים את הנוסע בביצים . ורוצים שכל התשלומים יעברו דרכם .
- dw 04/10/2021 21:03הגב לתגובה זותשלום לנהג גם מעכב את האוטובוס בתחנה, כלומר פגיעה בזמנם של עשרות נוסעים. ביטול התשלום יכול לקצר את זמן הנסיעה, וזה חלק חשוב בשיפור התח"צ למול הרכב הפרטי, שאיננו נדרש לעמוד בכל תחנה. חצי דקה עמידה בתחנה זה המון.
- קולה 04/10/2021 23:00רוב הנוסעים עולים על אוטומט - חופשי חודשי. , חיילים וכ.. הקשישים משלמים רב- קו - צבור יש להם הנחה. מי שנשאר זה חריגים שיכולים לשלם בעמדת נהג בקופה אוטומטית . תיקים אנשים שנשרף להם הרכב בדרך לעבודה וכ...
- 4.עודד 04/10/2021 17:55הגב לתגובה זואני נוסע המון באוטובוס ושמתי לב דווקא המון עובדים זרים לא מעבירים ומתי שפקח עולה לאוטובוס הם מעבירים מול הענייםשלו
- 3.גדעון 04/10/2021 17:07הגב לתגובה זומה הבעייה ליישם מה שעובד טוב בחו"ל? גבייה במקום, קנס מוגדל פי 100 לערך ממחיר הכרטיס.
- 2.כשמעלים כאן מחירים כל שני וחמישי,והממשלה שלא עושה חשבון לתושביה אלא רק ל"חבריה" והם חיים ע"ח הציבור ויוצרת כאן הבדלי מעמדות אז וואלה שיהיה לבריאות למי שמצליח. (ל"ת)אנונימי 04/10/2021 16:48הגב לתגובה זו
- 1.יעקב 04/10/2021 16:41הגב לתגובה זולא יעשו כלום כי פוחדים מהאנשים צריך כאן שנה משטר רוסי מי שעובר על החוק עף לכלא אחרי שנה יהיה פה גן עדן
- גן עדן כמו ברוסיה, נכון? (ל"ת)רון 04/10/2021 18:36הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
