עמדת טעינה (דאלי)
עמדת טעינה (דאלי)
מדריך

עמדת טעינה לרכב חשמלי - כמה עולה, איך להתקין; שאלות ותשובות

מה עדיף - עמדת טעינה ביתית או טעינה ציבורית, מה צריך לדעת לפני שמתקינים עמדה פרטית ועוד 

עמית בר |

בחודשים האחרונים יש אומנם ירידה בשיעור המסירות של רכבים חשמליים מסך הרכבים - מכ-24% בשנה שעברה זה ירד לכ-16%, ועדיין המגמה ברורה. הרכבים החשמליים שמהווים כיום כ-4.5% מסך הרכבים על הכביש, יעלו בנתח השוק כשעוד 5-6 שנים הם יהיו הרוב הגדול. במשרד האנרגיה ציפו לכ-80% ומעלה (עם מסירות חדשות של קרוב ל-100%), אבל זה כנראה לא יקרה, אנחנו מתחת ליעדים.    

ועדיין, יותר ויותר נהגים מאמצים את הרכבים החשמליים, רק שרבים מהם נתקלים באתגר גדול: איפה ואיך טוענים את הרכב, במיוחד כשמדובר בבית משותף? ריכזנו שאלות ותשובות על עמדת טעינה לרכב חשמלי עם התייחסות לעלויות

למה בכלל כדאי להתקין עמדת טעינה ביתית?

אמנם כשליש מבעלי הרכב החשמלי בישראל מסתמכים על עמדות ציבוריות, אך התקנה של עמדת טעינה בבית מעניקה יתרונות כלכליים וגם תפעוליים. העלות לקילוואט נמוכה משמעותית לעומת טעינה ציבורית, תהליך הטעינה מתבצע בשעות הלילה כשאין שימוש אחר ברכב, והעמדה תמיד זמינה – בלי תורים, בלי מגבלות זמן ובלי חיפוש חניה.

טעינה ביתית מאפשרת גם ניצול נכון של תעריפי חשמל תחרותיים. עלות הקילוואט הביתי יכולה לעמוד על כ־0.5 עד 0.6 ש"ח, לעומת עד 2 ש"ח בקצה העליון של עמדות ציבוריות מהירות. במונחים שנתיים, החיסכון יכול להגיע לאלפי שקלים – במיוחד כשמדובר ביותר מרכב אחד למשפחה.

מה צריך לדעת על סוג הרכב לפני התקנה?

לפני שמזמינים מטען, חשוב לבדוק באיזה קצב טעינה תומך הרכב. רוב הרכבים תומכים בטעינה ביתית של 11 קילוואט, שמספיקה להשלמה מלאה של סוללה ממוצעת (כ־60 קוט"ש) תוך כ־5–6 שעות. ישנם גם רכבים איטיים יותר שתומכים רק ב־7 קילוואט, דבר שכדאי להביא בחשבון מראש. ככל שקצב הטעינה איטי יותר – כך עולה החשיבות של שימוש יומיומי בעמדה פרטית.

כמה עולה עמדת טעינה?

העלויות נחלקות לשניים: רכישת העמדה ועלות ההתקנה.

  • מחיר עמדת טעינה נע בין כ־2,500 ש"ח לדגמים בסיסיים ועד 7,000 ש"ח לעמדות חכמות עם שליטה מרחוק, חיבור לאפליקציות ודיווח בזמן אמת.

  • עלות התקנה טיפוסית נעה בין 1,500 ש"ח ל־3,000 ש"ח, תלוי במרחק מלוח החשמל, האם יש צורך בקידוחים, מה סוג ההזנה (תלת־פאזי או חד־פאזי), והאם יש מונה דיגיטלי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

חלק מהחברות מספקות התקנה בסיסית במחיר כולל, אך גובות תוספת עבור עבודות חריגות.

התקנה בבניין משותף: מה חשוב לדעת?

הנקודה הכי רגישה היא הרגולציה והקניין. אם החניה שלכם רשומה בטאבו כצמודה לדירה – אינכם זקוקים לאישור יתר הדיירים, כל עוד אין פגיעה ברכוש המשותף. במקרים אחרים תידרשו לאישור של 67% מהדיירים, או לעיתים של כלל בעלי הזכויות.

אם נדרש חיבור ללוח החשמל המשותף, יש להסדיר זאת מראש מול ועד הבית, כולל התקנת מונה נפרד לטובת חיוב הוגן. כאן מומלץ לערב מראש חשמלאי מוסמך ולקבל ייעוץ משפטי בסיסי – כדי למנוע התנגדויות עתידיות.

איך בוחרים את המטען המתאים?

  • אמפר וזרם: מטענים מגיעים בעוצמות משתנות. לא כל מבנה תומך במטענים של 32–40 אמפר, ולכן צריך לבדוק מה תשתית החשמל מאפשרת.

  • תפעול: יש מטענים חכמים עם אפליקציה, צג, ניהול עומסים ואפילו שליטה קולית. אחרים פשוטים ועמידים. הבחירה תלויה בהרגלי השימוש שלכם.

  • אורך הכבל: אל תזלזלו בפרט הזה – כבל קצר מדי ידרוש תמרונים בכל טעינה.

  • עמדה כפולה: למי שמחזיק יותר מרכב אחד או מתכנן לקנות בעתיד – כדאי לשקול רכישת עמדה שתומכת בטעינה כפולה.

ההיבט הכלכלי הרחב

החיסכון הכולל תלוי בשימוש. מי שנוסע 1,000–1,500 ק"מ בחודש יכול לחסוך כ־400–600 ש"ח לעומת שימוש בטעינה ציבורית בלבד. לאורך שנתיים-שלוש, מדובר בחיסכון של 10,000 ש"ח ואף יותר.

נוסף לכך, בעלי עסק שמשתמשים ברכב חשמלי יכולים ליהנות מהוצאה מוכרת – אך חשוב לשים לב שברוב המקרים לא ניתן להפריד את עלות החשמל של הרכב מחשבון החשמל הכללי, אלא אם יש התקנה עם מונה נפרד שמנפיק חשבוניות.

עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי היא פרויקט קטן שיכול לחסוך הרבה כסף, זמן וכאב ראש – אבל הוא דורש תכנון. בדקו את סוג הרכב, את התשתית בבניין, את הכללים המשפטיים ואת עלות ההתקנה הכוללת.

הטיפ הכי חשוב: תתנהלו בשקיפות מול הדיירים, תעבדו עם ספקים אמינים, ותוודאו שאתם עומדים בתקני החשמל המחייבים. כך תהפכו את הטעינה הפרטית לא רק לנוחה – אלא גם לכלכלית ובטוחה לאורך זמן.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.