שוק הרכב - טויוטה מנצחת את יונדאי ומי הרכב הנמכר ביותר בישראל?
טויטה היא המותג הכי נמכר בשוק הרכב הישראלי והפתעה - כ-25% מהמסירות של רכבים חדשים בארץ הם רכבים חשמליים - יותר מגרמניה וארה"ב; תובנות על שוק הרכב בשנה הקודמת ולאן הולכים מכאן?
הסינים משתלטים על שוק הרכב הישראלי - השנה שחלפה הביאה איתה שינויים משמעותיים בשוק הרכב הישראלי. החרם הטורקי על ישראל הפך את טויוטה למותג הרכב הנמכר ביותר, תוך הדחת יונדאי מהמקום הראשון לראשונה זה שנים. אך הסיפור הגדול באמת הוא ההשתלטות של הסינים על הקטגוריה הצומחת ביותר – רכב חשמלי – והפיכתם לשחקן מרכזי במכירות הכוללות.
2024: שנת המפנה בשוק הרכב
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2024 נמסרו בישראל כ-271.7 אלף רכבים חדשים – עלייה קלה ביחס לשנה הקודמת שבה נמסרו 270 אלף רכבים. טויוטה הובילה עם 34.5 אלף מסירות, בעוד יונדאי, שהפסידה מספר דגמי ליבה המיוצרים בטורקיה, הגיעה למקום השני עם 28.4 אלף מסירות. קיה וסקודה הגיעו למקומות השלישי והרביעי בהתאמה, בעוד BYD, המותג הסיני המוביל, סגרה את החמישייה הראשונה עם 16.7 אלף מסירות.
השפעת החרם הטורקי
החרם שהטילה טורקיה על ישראל שינה את מפת המסירות. יונדאי, שנסמכת על ייצור דגמים רבים בטורקיה, נפגעה קשות. לעומתה, טויוטה מצאה פתרונות יצירתיים, כמו ייבוא דגמי הקורולה ממפעלים בצרפת וביפן, וכך הצליחה להתמקם במקום הראשון.
הישענות על ייצור מסין
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכב החשמלי: הכוכב האמיתי
קטגוריית הרכב החשמלי ממשיכה לצמוח בקצב מסחרר. בשנת 2024 נמסרו 67.2 אלף רכבים חשמליים – עלייה משמעותית לעומת 48.2 אלף ב-2023. מדובר בכ-24.7% מסך המסירות, נתון שמציב את ישראל במיקום גבוה אפילו מול מדינות מתקדמות כמו גרמניה וארה"ב.
מי מוביל?
- BYD עם 116.7 אלף מסירות – דגם ה"אטו 3" היה הנמכר ביותר בישראל עם 10.6 אלף רכבים.
- טסלה במקום השני עם 8,202 מסירות, הודות למיתוג החזק והאמינות הגבוהה.
- MG במקום השלישי עם 6,276
מסירות.
השוק מתעצב מחדש
בעוד שהסינים והקוריאנים שולטים במספרים, מותגים אירופאיים ואמריקאיים נותרו מאחור. הדומיננטיות של BYD וטסלה מראה שמותגים מבוססי חדשנות וטכנולוגיה מצליחים להשתלט על קטגוריות פרימיום ועממיות כאחד. עם זאת, שוק היד הראשונה אפס קילומטר והפעילות של גופי סחר הביאו לכך שחלק מהמסירות משקפות מכירות פנימיות ולא לצרכן הסופי.
לצד הנתונים המרשימים, ישנן תופעות מדאיגות. מותגים כמו NETA ו-WM MOTOR, שנקלעו לקשיים גלובליים, עדיין מופיעים ברשימות המסירות, מה שמעלה שאלות על אמינות הרישומים ועל ההשלכות עבור הצרכנים. הם יכולים להיתקע בלי שירות מספק בעתיד. זה אגב יהיה במותגים סיניים נוספים - קיימים מאות רבות של מותגים סיניים וברור לכל שאין זכות קיום לכולם, חלקם ימכרו, חלקם יעלמו, בודדים יהיו מפלצות רכבים.
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
תובנות מהשנה שעברה
- הישראלים מאמצים חשמליות – כמעט רבע מהשוק כבר עבר לרכב חשמלי.
- מותגים חדשים נאבקים על נתח שוק – התחרות הקשה מותירה מעט מקום ליצרנים קטנים או למותגים שאינם עומדים בקצב
החדשנות.
- טויוטה היא המותג המוביל בארץ
עם מגמות צמיחה חדות ברכבים חשמליים ועלייה בהשפעת סין, נראה שישראל תהפוך לשוק חשוב לסינים, סוג של מגרש משחקים, מקום לנסות בו דברים חדשים - שוק מבחן
לרכבים ודגמים חדשים. נראה שהרכבים הסיסיניים גם כאלו שיוצרו בסין וגם כאלו של מותגים סיניים ימשיכו להיות חלק מרכזי מהמכירות, במיוחד שאין כרגע שום אפשרות ורצון לחזור לסחר תקין מול הטורקים.
מותג BTD שאצלנו עובר דרמטית את טסלה (גם בעולם אבל לא בפער
כזה) צפוי להיות חזק גם בשנה הבאה עם מותגים חדשים, אבל הזירה החשמלית תהיה הרבה יותר תחרותית וזה עשוי להיות זרז לירידות מחירים.
בשוק הבנזין צפוי סוג של סטטוס קוו, אך בהדרגה הרכבים האלו יאבדו מנתח השוק שלהם לטובת הרכבים החשמליים.
ולגבי טויוטה
- היא צפויה להיות מאוד דומיננטית בשנה הקרובה כאשר לאחרונה הכריזה על תוכנית אסטרטגית להגדיל רווחיות תוך כדי האצה של הרכבים החשמליים. היא מנסה להיות המובילה מבין חברות הרכב המסורתיות בתחום הזה ועושה צעדים גדולים בכיוון.
שאלות ותשובות - כל מה שרציתם לדעת על טויוטה
מתי הוקמה חברת טויוטה ומה היו תחילת דרכה?
טויוטה נוסדה בשנת 1937 ביפן על ידי קיצ'ירו טויודה, כשהיא התפצלה מחברת טויודה לייצור מכונות אריגה. השאיפה של טויודה הייתה ליצור חברה שתוכל לייצר כלי רכב איכותיים עבור השוק היפני, שהיה אז בחיתוליו. הדגם הראשון שייצרה החברה היה טויוטה AA, מכונית שהושפעה רבות מהעיצובים האמריקאים של אותה תקופה, אך התאימה לצרכים הייחודיים של יפן. החברה התחילה בייצור צנוע של כמה מאות מכוניות בשנה, אך כבר אז הונחו היסודות לשיטת העבודה הקפדנית והממוקדת שמזוהה עם טויוטה עד היום.
איך הפכה טויוטה ליצרנית רכב עולמית?
הפריצה של טויוטה לשוק העולמי החלה בשנות ה-50, כאשר החברה החלה לייצא מכוניות לארצות הברית. הקורולה, שהושקה ב-1966, הייתה ציון דרך משמעותי בהתרחבות הגלובלית. זהו הדגם שהפך את טויוטה לשם דבר בזכות השילוב של עמידות, אמינות, צריכת דלק נמוכה ומחיר נגיש. במהלך השנים, טויוטה הרחיבה את פעילותה עם מפעלים בכל העולם – מארצות הברית ועד אירופה ואסיה. כיום, מדובר ביצרנית הרכב הגדולה בעולם עם נוכחות ביותר מ-170 מדינות.
מהו הדגם הנמכר ביותר של טויוטה?
הקורולה היא הדגם הנמכר ביותר בהיסטוריה של טויוטה וגם בעולם כולו. מאז הושקה לראשונה ב-1966, נמכרו מעל 50 מיליון יחידות של הקורולה. הדגם הזה זכה להצלחה בכל העולם בזכות האמינות הגבוהה, העלויות הנמוכות של התחזוקה, והיכולת שלו להתאים למגוון רחב של לקוחות, החל ממשפחות ועד חברות ליסינג.
מה היקף המסירות השנתי של טויוטה כיום?
בשנת 2024 טויוטה מכרה כ-10.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, מה שממקם אותה במקום הראשון בין יצרניות הרכב הגלובליות. בישראל בלבד טויוטה מסרה 34,464 רכבים, מה שהפך אותה למותג הרכב המוביל בארץ. הנתונים האלו מדגישים את הכוח של טויוטה בשווקים מגוונים, מצפון אמריקה
ועד אסיה והמזרח התיכון.
מה הופך את טויוטה למותג כה פופולרי בישראל?
הפופולריות של טויוטה בישראל נובעת ממספר גורמים. ראשית, החברה ידועה באמינות הגבוהה של הדגמים שלה – נתון חשוב במיוחד בשוק שבו תחזוקה היא מרכיב משמעותי
בהחלטת הרכישה. שנית, הדגמים כמו הקורולה והראב 4 מציעים צריכת דלק יעילה מאוד, מה שהופך אותם לאטרקטיביים עבור נהגים פרטיים ועסקיים כאחד. בנוסף, השירות של יבואנית טויוטה בישראל זוכה לציונים גבוהים, דבר שמחזק את נאמנות הלקוחות.
כיצד השפיעה המלחמה המסחרית בין טורקיה לישראל על טויוטה?
בשנת 2024 החרם הטורקי על ישראל הוביל לירידה משמעותית במכירות של יונדאי, שדגמים רבים שלה מיוצרים בטורקיה. הדבר איפשר לטויוטה להוביל את שוק הרכב המקומי. לדוגמה, בעוד שיונדאי סבלה ממחסור בדגמים
פופולריים כמו i10, לטויוטה היו חלופות כמו הקורולה קרוס והקורולה סטיישן שמיוצרות מחוץ לטורקיה.
איך טויוטה מתמודדת עם מגמת הרכב החשמלי?
טויוטה היא חלוצה בתחום הטכנולוגיות ההיברידיות, עם דגמים כמו הפריוס שהוצג כבר בשנת
1997. בשנים האחרונות החברה מתקדמת גם בפיתוח רכבים חשמליים מלאים. דגם הבז4X, שהושק ב-2022, הוא הראשון בסדרה של דגמים חשמליים שמתוכננים לצאת עד 2030, כשהחברה שואפת למכור כ-8 מיליון רכבים חשמליים עד אז.
מה התפקיד של טויוטה בתחום טכנולוגיות הרכב?
טויוטה היא אחת המובילות העולמיות בפיתוח טכנולוגיות חדשות. החברה השקיעה רבות בטכנולוגיות כמו מנועי מימן, מערכות אוטונומיות ובינה מלאכותית. לדוגמה, פרויקט Woven City של טויוטה ביפן נועד לבחון ולפתח טכנולוגיות תחבורה ואורח חיים חכמים בסביבה
עירונית.
מה היו תוצאותיה הכספיות של טויוטה בשנת 2024?
טויוטה דיווחה על הכנסות של כ-250 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-20 מיליארד דולר. תוצאות אלו ממקמות אותה בין החברות הרווחיות ביותר בתעשיית הרכב, ומדגישות את היכולת
שלה לשמור על יעילות תפעולית למרות האתגרים הגלובליים.
מהו הדגם החשמלי המוביל של טויוטה?
הבז4X הוא דגם הדגל החשמלי של טויוטה, שמציע טווח נסיעה של מעל 500 ק"מ לטעינה אחת ומערכות מתקדמות לניהול אנרגיה. הדגם זכה לשבחים
על העיצוב המודרני והבטיחות הגבוהה.
כיצד טויוטה מתמודדת עם התחרות בשוק הרכב העולמי?
היתרון המרכזי של טויוטה הוא הגיוון הרחב של קו המוצרים שלה, שמכסה כמעט כל קטגוריה – מרכבים קטנים ומשפחתיים ועד רכבי יוקרה ומשאיות. בנוסף, החברה משקיעה רבות במיתוג ובשירות לקוחות, מה שמחזק את מעמדה בשווקים מתפתחים ומפותחים כאחד.
מהן התכניות העתידיות של טויוטה?
טויוטה שואפת להפוך לשחקן מרכזי בשוק הרכב החשמלי, עם תכנון להשיק 10 דגמים חשמליים חדשים עד 2030. בנוסף, החברה מתכננת להרחיב את הפעילות בתחומים כמו תחבורה אוטונומית וניהול אנרגיה.
- 6.גיל 04/01/2025 22:26הגב לתגובה זובזה שהם קונים גרוטאה סינית ועוד חשמלית זה נובע מקמצנות וחוסר ידע מה הם קונים.לאלה שקונים את זה בגלל אנגיה ירוקה רק שתדעו שזה עבודה בעניים תבדקו את זה .ואלו שקונים את בגלל חיסכון סבבה גם לאכול לחם ומרגרינה זה חיסכון .
- 5.דר עפר יוסף 03/01/2025 21:47הגב לתגובה זוהאמינות של טויוטה ידועה ומכובדת גםכשיש בעיה פותרים בקלות ובמהירות .אני סבלתי מבעיה עם יונדאי i20 ובמשך למעלה משנה סחבו אותי ולא ניסו אפילו להחליף חלק . התאכזבתי ולא אקנה שוב בחיים יונדאי ראו הוזהרתם .
- 4.ביבי 03/01/2025 16:57הגב לתגובה זולא מתחבר לציון האמינות שניתנה לטיטה מהנסיון .
- 3.הארצי 03/01/2025 14:33הגב לתגובה זומעמיסים. שישו ושימחו
- 2.20 שנה עם טויטה קורולה ונהנה עד היום (ל"ת)טיוטה קורולה 03/01/2025 11:43הגב לתגובה זו
- 1.המוזיז 03/01/2025 11:22הגב לתגובה זונניח והנפט היה חינם היינו משלמים 4 שקל על התענוג למדינה כמובן. המוצר או החומר גלם משתנה אבל מיסים חייבים לטקטק והרי מיסים גם על החשמליות. איפה זה שנתן פירוט בזמנו על מחירי רכבים בחול רק לשם ההשוואה. מעניין מה המחירים בגלובוס. אגב אירופה ואיך לא ארהב יותר מחמירות בכניסה של הסיניות אבל זה כבר פוליטיקה בניצוחו של מאבק.

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
שערי מטבע, גמישות של היצרן או ויתור על חלק מהרווחיות - סמלת יבואנית דגמי ג'יפ לישראל מוזילה את הרנגלר האלמותי בסכומים שבין 20,000 ש"ח ל - 60,000 ש"ח.
סמלת יבואנית דגמי ג'יפ JEEP לישראל הודיעה על הוזלת מחיר לג'יפ רנגלר האגדי.
הרנגלר ששורשיו נטועים עמוק עוד מתקופת מלחמת העולם השניה, והוא מסמל את תרבות החופש האולטימטיבי האמריקאי צבר גם ישראל אוהדים רבים עבורם התחליף היחיד לרנגלר הוא רנגלר אחר.
גם אנחנו נהגנו ברנגלר ונשבינו בקסמיו, הן בגירסת הרוביקון והן בגירסת הגלדיאטור (טנדר) רוביקון.
עתה הודיעה סמלת היבואנית על מהלך של הוזלת דגמי הרנגלר בעשרות אלפי שקלים. דגם הספורט הקצר (שתי דלתות) הוזל ב 20,000 ₪ למחיר של 350.0 אש"ח והוא רכב שטח הקשוח הזול ביותר בישראל. דגם הספורט הארוך (ארבע דלתות) הוזל ב 25,000 ₪ ומחירו עומד עתה על 370.0 אש"ח, והוא רכב השטח הקשוח הארוך הזול ביותר בישראל ( וסליחה מהרקסטון של KGM שכבודו במקומו מונח).
- עצמאות ארה"ב וצרפת - זמן טוב ללמוד על הביקוש לתוצרת ב'יד2'
- על רקע הצניחה במכירות - מנכ"ל סטלנטיס מתפטר; מה יקרה למניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגם הרוביקון האגדי הוזל בלא פחות מ 60,000 ₪ ומחירו העדכני הוא 410.0 אש"ח. הרוביקון מביא עימו יכולות שטח פנומנליות כבר מהמפעל, ובמחיר החדש הוא פשוט ללא תחרות.