שוק הרכב - טויוטה מנצחת את יונדאי ומי הרכב הנמכר ביותר בישראל?
טויטה היא המותג הכי נמכר בשוק הרכב הישראלי והפתעה - כ-25% מהמסירות של רכבים חדשים בארץ הם רכבים חשמליים - יותר מגרמניה וארה"ב; תובנות על שוק הרכב בשנה הקודמת ולאן הולכים מכאן?
הסינים משתלטים על שוק הרכב הישראלי - השנה שחלפה הביאה איתה שינויים משמעותיים בשוק הרכב הישראלי. החרם הטורקי על ישראל הפך את טויוטה למותג הרכב הנמכר ביותר, תוך הדחת יונדאי מהמקום הראשון לראשונה זה שנים. אך הסיפור הגדול באמת הוא ההשתלטות של הסינים על הקטגוריה הצומחת ביותר – רכב חשמלי – והפיכתם לשחקן מרכזי במכירות הכוללות.
2024: שנת המפנה בשוק הרכב
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2024 נמסרו בישראל כ-271.7 אלף רכבים חדשים – עלייה קלה ביחס לשנה הקודמת שבה נמסרו 270 אלף רכבים. טויוטה הובילה עם 34.5 אלף מסירות, בעוד יונדאי, שהפסידה מספר דגמי ליבה המיוצרים בטורקיה, הגיעה למקום השני עם 28.4 אלף מסירות. קיה וסקודה הגיעו למקומות השלישי והרביעי בהתאמה, בעוד BYD, המותג הסיני המוביל, סגרה את החמישייה הראשונה עם 16.7 אלף מסירות.
השפעת החרם הטורקי
החרם שהטילה טורקיה על ישראל שינה את מפת המסירות. יונדאי, שנסמכת על ייצור דגמים רבים בטורקיה, נפגעה קשות. לעומתה, טויוטה מצאה פתרונות יצירתיים, כמו ייבוא דגמי הקורולה ממפעלים בצרפת וביפן, וכך הצליחה להתמקם במקום הראשון.
הישענות על ייצור מסין
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכב החשמלי: הכוכב האמיתי
קטגוריית הרכב החשמלי ממשיכה לצמוח בקצב מסחרר. בשנת 2024 נמסרו 67.2 אלף רכבים חשמליים – עלייה משמעותית לעומת 48.2 אלף ב-2023. מדובר בכ-24.7% מסך המסירות, נתון שמציב את ישראל במיקום גבוה אפילו מול מדינות מתקדמות כמו גרמניה וארה"ב.
מי מוביל?
- BYD עם 116.7 אלף מסירות – דגם ה"אטו 3" היה הנמכר ביותר בישראל עם 10.6 אלף רכבים.
- טסלה במקום השני עם 8,202 מסירות, הודות למיתוג החזק והאמינות הגבוהה.
- MG במקום השלישי עם 6,276
מסירות.
השוק מתעצב מחדש
בעוד שהסינים והקוריאנים שולטים במספרים, מותגים אירופאיים ואמריקאיים נותרו מאחור. הדומיננטיות של BYD וטסלה מראה שמותגים מבוססי חדשנות וטכנולוגיה מצליחים להשתלט על קטגוריות פרימיום ועממיות כאחד. עם זאת, שוק היד הראשונה אפס קילומטר והפעילות של גופי סחר הביאו לכך שחלק מהמסירות משקפות מכירות פנימיות ולא לצרכן הסופי.
לצד הנתונים המרשימים, ישנן תופעות מדאיגות. מותגים כמו NETA ו-WM MOTOR, שנקלעו לקשיים גלובליים, עדיין מופיעים ברשימות המסירות, מה שמעלה שאלות על אמינות הרישומים ועל ההשלכות עבור הצרכנים. הם יכולים להיתקע בלי שירות מספק בעתיד. זה אגב יהיה במותגים סיניים נוספים - קיימים מאות רבות של מותגים סיניים וברור לכל שאין זכות קיום לכולם, חלקם ימכרו, חלקם יעלמו, בודדים יהיו מפלצות רכבים.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
תובנות מהשנה שעברה
- הישראלים מאמצים חשמליות – כמעט רבע מהשוק כבר עבר לרכב חשמלי.
- מותגים חדשים נאבקים על נתח שוק – התחרות הקשה מותירה מעט מקום ליצרנים קטנים או למותגים שאינם עומדים בקצב
החדשנות.
- טויוטה היא המותג המוביל בארץ
עם מגמות צמיחה חדות ברכבים חשמליים ועלייה בהשפעת סין, נראה שישראל תהפוך לשוק חשוב לסינים, סוג של מגרש משחקים, מקום לנסות בו דברים חדשים - שוק מבחן
לרכבים ודגמים חדשים. נראה שהרכבים הסיסיניים גם כאלו שיוצרו בסין וגם כאלו של מותגים סיניים ימשיכו להיות חלק מרכזי מהמכירות, במיוחד שאין כרגע שום אפשרות ורצון לחזור לסחר תקין מול הטורקים.
מותג BTD שאצלנו עובר דרמטית את טסלה (גם בעולם אבל לא בפער
כזה) צפוי להיות חזק גם בשנה הבאה עם מותגים חדשים, אבל הזירה החשמלית תהיה הרבה יותר תחרותית וזה עשוי להיות זרז לירידות מחירים.
בשוק הבנזין צפוי סוג של סטטוס קוו, אך בהדרגה הרכבים האלו יאבדו מנתח השוק שלהם לטובת הרכבים החשמליים.
ולגבי טויוטה
- היא צפויה להיות מאוד דומיננטית בשנה הקרובה כאשר לאחרונה הכריזה על תוכנית אסטרטגית להגדיל רווחיות תוך כדי האצה של הרכבים החשמליים. היא מנסה להיות המובילה מבין חברות הרכב המסורתיות בתחום הזה ועושה צעדים גדולים בכיוון.
שאלות ותשובות - כל מה שרציתם לדעת על טויוטה
מתי הוקמה חברת טויוטה ומה היו תחילת דרכה?
טויוטה נוסדה בשנת 1937 ביפן על ידי קיצ'ירו טויודה, כשהיא התפצלה מחברת טויודה לייצור מכונות אריגה. השאיפה של טויודה הייתה ליצור חברה שתוכל לייצר כלי רכב איכותיים עבור השוק היפני, שהיה אז בחיתוליו. הדגם הראשון שייצרה החברה היה טויוטה AA, מכונית שהושפעה רבות מהעיצובים האמריקאים של אותה תקופה, אך התאימה לצרכים הייחודיים של יפן. החברה התחילה בייצור צנוע של כמה מאות מכוניות בשנה, אך כבר אז הונחו היסודות לשיטת העבודה הקפדנית והממוקדת שמזוהה עם טויוטה עד היום.
איך הפכה טויוטה ליצרנית רכב עולמית?
הפריצה של טויוטה לשוק העולמי החלה בשנות ה-50, כאשר החברה החלה לייצא מכוניות לארצות הברית. הקורולה, שהושקה ב-1966, הייתה ציון דרך משמעותי בהתרחבות הגלובלית. זהו הדגם שהפך את טויוטה לשם דבר בזכות השילוב של עמידות, אמינות, צריכת דלק נמוכה ומחיר נגיש. במהלך השנים, טויוטה הרחיבה את פעילותה עם מפעלים בכל העולם – מארצות הברית ועד אירופה ואסיה. כיום, מדובר ביצרנית הרכב הגדולה בעולם עם נוכחות ביותר מ-170 מדינות.
מהו הדגם הנמכר ביותר של טויוטה?
הקורולה היא הדגם הנמכר ביותר בהיסטוריה של טויוטה וגם בעולם כולו. מאז הושקה לראשונה ב-1966, נמכרו מעל 50 מיליון יחידות של הקורולה. הדגם הזה זכה להצלחה בכל העולם בזכות האמינות הגבוהה, העלויות הנמוכות של התחזוקה, והיכולת שלו להתאים למגוון רחב של לקוחות, החל ממשפחות ועד חברות ליסינג.
מה היקף המסירות השנתי של טויוטה כיום?
בשנת 2024 טויוטה מכרה כ-10.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, מה שממקם אותה במקום הראשון בין יצרניות הרכב הגלובליות. בישראל בלבד טויוטה מסרה 34,464 רכבים, מה שהפך אותה למותג הרכב המוביל בארץ. הנתונים האלו מדגישים את הכוח של טויוטה בשווקים מגוונים, מצפון אמריקה
ועד אסיה והמזרח התיכון.
מה הופך את טויוטה למותג כה פופולרי בישראל?
הפופולריות של טויוטה בישראל נובעת ממספר גורמים. ראשית, החברה ידועה באמינות הגבוהה של הדגמים שלה – נתון חשוב במיוחד בשוק שבו תחזוקה היא מרכיב משמעותי
בהחלטת הרכישה. שנית, הדגמים כמו הקורולה והראב 4 מציעים צריכת דלק יעילה מאוד, מה שהופך אותם לאטרקטיביים עבור נהגים פרטיים ועסקיים כאחד. בנוסף, השירות של יבואנית טויוטה בישראל זוכה לציונים גבוהים, דבר שמחזק את נאמנות הלקוחות.
כיצד השפיעה המלחמה המסחרית בין טורקיה לישראל על טויוטה?
בשנת 2024 החרם הטורקי על ישראל הוביל לירידה משמעותית במכירות של יונדאי, שדגמים רבים שלה מיוצרים בטורקיה. הדבר איפשר לטויוטה להוביל את שוק הרכב המקומי. לדוגמה, בעוד שיונדאי סבלה ממחסור בדגמים
פופולריים כמו i10, לטויוטה היו חלופות כמו הקורולה קרוס והקורולה סטיישן שמיוצרות מחוץ לטורקיה.
איך טויוטה מתמודדת עם מגמת הרכב החשמלי?
טויוטה היא חלוצה בתחום הטכנולוגיות ההיברידיות, עם דגמים כמו הפריוס שהוצג כבר בשנת
1997. בשנים האחרונות החברה מתקדמת גם בפיתוח רכבים חשמליים מלאים. דגם הבז4X, שהושק ב-2022, הוא הראשון בסדרה של דגמים חשמליים שמתוכננים לצאת עד 2030, כשהחברה שואפת למכור כ-8 מיליון רכבים חשמליים עד אז.
מה התפקיד של טויוטה בתחום טכנולוגיות הרכב?
טויוטה היא אחת המובילות העולמיות בפיתוח טכנולוגיות חדשות. החברה השקיעה רבות בטכנולוגיות כמו מנועי מימן, מערכות אוטונומיות ובינה מלאכותית. לדוגמה, פרויקט Woven City של טויוטה ביפן נועד לבחון ולפתח טכנולוגיות תחבורה ואורח חיים חכמים בסביבה
עירונית.
מה היו תוצאותיה הכספיות של טויוטה בשנת 2024?
טויוטה דיווחה על הכנסות של כ-250 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-20 מיליארד דולר. תוצאות אלו ממקמות אותה בין החברות הרווחיות ביותר בתעשיית הרכב, ומדגישות את היכולת
שלה לשמור על יעילות תפעולית למרות האתגרים הגלובליים.
מהו הדגם החשמלי המוביל של טויוטה?
הבז4X הוא דגם הדגל החשמלי של טויוטה, שמציע טווח נסיעה של מעל 500 ק"מ לטעינה אחת ומערכות מתקדמות לניהול אנרגיה. הדגם זכה לשבחים
על העיצוב המודרני והבטיחות הגבוהה.
כיצד טויוטה מתמודדת עם התחרות בשוק הרכב העולמי?
היתרון המרכזי של טויוטה הוא הגיוון הרחב של קו המוצרים שלה, שמכסה כמעט כל קטגוריה – מרכבים קטנים ומשפחתיים ועד רכבי יוקרה ומשאיות. בנוסף, החברה משקיעה רבות במיתוג ובשירות לקוחות, מה שמחזק את מעמדה בשווקים מתפתחים ומפותחים כאחד.
מהן התכניות העתידיות של טויוטה?
טויוטה שואפת להפוך לשחקן מרכזי בשוק הרכב החשמלי, עם תכנון להשיק 10 דגמים חשמליים חדשים עד 2030. בנוסף, החברה מתכננת להרחיב את הפעילות בתחומים כמו תחבורה אוטונומית וניהול אנרגיה.
- 6.גיל 04/01/2025 22:26הגב לתגובה זובזה שהם קונים גרוטאה סינית ועוד חשמלית זה נובע מקמצנות וחוסר ידע מה הם קונים.לאלה שקונים את זה בגלל אנגיה ירוקה רק שתדעו שזה עבודה בעניים תבדקו את זה .ואלו שקונים את בגלל חיסכון סבבה גם לאכול לחם ומרגרינה זה חיסכון .
- 5.דר עפר יוסף 03/01/2025 21:47הגב לתגובה זוהאמינות של טויוטה ידועה ומכובדת גםכשיש בעיה פותרים בקלות ובמהירות .אני סבלתי מבעיה עם יונדאי i20 ובמשך למעלה משנה סחבו אותי ולא ניסו אפילו להחליף חלק . התאכזבתי ולא אקנה שוב בחיים יונדאי ראו הוזהרתם .
- 4.ביבי 03/01/2025 16:57הגב לתגובה זולא מתחבר לציון האמינות שניתנה לטיטה מהנסיון .
- 3.הארצי 03/01/2025 14:33הגב לתגובה זומעמיסים. שישו ושימחו
- 2.20 שנה עם טויטה קורולה ונהנה עד היום (ל"ת)טיוטה קורולה 03/01/2025 11:43הגב לתגובה זו
- 1.המוזיז 03/01/2025 11:22הגב לתגובה זונניח והנפט היה חינם היינו משלמים 4 שקל על התענוג למדינה כמובן. המוצר או החומר גלם משתנה אבל מיסים חייבים לטקטק והרי מיסים גם על החשמליות. איפה זה שנתן פירוט בזמנו על מחירי רכבים בחול רק לשם ההשוואה. מעניין מה המחירים בגלובוס. אגב אירופה ואיך לא ארהב יותר מחמירות בכניסה של הסיניות אבל זה כבר פוליטיקה בניצוחו של מאבק.
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
