יונס תוקף חזיתית: "מי שמפתח דיגיטל כאלטרנטיבה לבנקאי - פוגע בלקוחות"

מנכ"ל מזרחי פותח חזית מול מנכ"לית לאומי, רקפת רוק עמינח, שאמרה השבוע כי "הבנק רואה בבנקאות אינטרנטית יעד אסטרטגי"
יעל גרונטמן | (16)

"מי שמפתח את הערוצים הדיגיטליים כאלטרנטיבה לשירות בנקאי מחויב ואנושי ומנתק את הלקוחות מהבנקאי האישי שלהם - פועל בניגוד לטובת לקוחותיו" כך אמר אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות במפגש עם סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה.

בדבריו אלו תוקף למעשה יונס את את השירות החדש שהשיק בתחילת השבוע בנק לאומי - "לאומי טוטאל דיגיטל", שירות שיאפשר ללקוחות הבנק לקבל שירותי בנקאות באינטרנט באופן מלא, כאשר הוא מציע חשבון ללא עמלות עו"ש בדיגיטל.

עם השקת השירות החדש אמרה רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל לאומי כי "לאומי רואה בבנקאות אינטרנטית יעד אסטרטגי והוא פועל בנחישות לקידומו. לאומי טוטאל דיגיטל נתפר בהתאמה מלאה ללקוחות בעלי העדפה לתקשורת באינטרנט ובסלולר, הממעטים בפעולות בנקאיות מורכבות. לקוחות לאומי טוטאל דיגיטל מקבלים בדיוק את מה שהם צריכים, ואינם נדרשים לשלם על מה שאינם צריכים".

שתי תפיסות שירות הפוכות

לדברי יונס, "ישנן היום במערכת הבנקאית שתי תפיסות שירות הפוכות: האחת יוצאת מהשאלה מה טוב לבנק, ושולחת את הלקוח לטפל בעצמו בערוצים הדיגיטליים, והשניה שלנו - שעושה מה שטוב ללקוח, ומהדקת את הקשר בינו לבנקאי האישי שלו".

"ההתפתחות הטכנולוגית בעולם הבנקאות בהחלט חשובה, אבל אסור לבלבל את היוצרות: לב ליבו של השירות הבנקאי היה ונשאר בנקאי, בשר ודם, המכיר אישית את הלקוח על צרכיו והעדפותיו, ומסייע לו באופן פעיל ויזום בניהול פעילותו הפיננסית. מי שמפתח את הערוצים הדיגיטליים כאלטרנטיבה לשירות בנקאי מחויב ואנושי ומנתק את הלקוחות מהבנקאי האישי שלהם, פועל בניגוד לטובתם של לקוחותיו", אמר אלי יונס.

הוא ציין, כי הבנקאות ההיברידית של מזרחי-טפחות אומנם משתמשת בפלטפורמה הטכנולוגית שבחלקה כוללת יכולות ייחודיות שפיתח הבנק עבור עצמו, אבל לא כדי להרחיק את הלקוחות, אלא כנתיב המוביל אותם ישירות לבנקאי האישי שלהם. "הערוצים הדיגיטליים במזרחי-טפחות נועדו לסייע ללקוח ולבנקאי האישי שלו בסניף, לנהל מערכת יחסים יומיומית, בנוחות מרבית ובזמינות אופטימלית, במגוון דרכים ואמצעים".

מנכ"ל מזרחי-טפחות הוסיף, כי הוא בהחלט מכיר בנחיצותם של צעדי התייעלות במערכת הבנקאית, אבל יעילות נעשית תוך כדי צמיחה ולא על גב הלקוחות. "אדרבא", אמר יונס, "מזרחי-טפחות השקיע ב-2011 עשרות מיליוני שקלים בפיתוח טכנולוגיה חדשנית ובהרחבת כוח האדם בסניפים על מנת לקרב את הלקוחות לבנקאים האישיים שלהם, ובה-בעת ממשיך להיות הבנק היעיל בישראל, תוך שיפור מתמשך ביחסי היעילות של הבנק".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    לקוח של מזרחי 05/12/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    אני שבוי שם כי יש לי IRA שם . המערכת הממוחשבת שלהם מפגרת מאד (לעומת דיסקונט שאני גם מכיר) אז אין להם ברירה אלא להיות היברידים
  • 11.
    יונס דואג לדיווידנדים שלו על חשבון העמלות שלנו-שיעוף כב (ל"ת)
    רענן 05/12/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מדבר מי שמשלם לעובדים שכר רעב ולוקח לעצמו מליונים (ל"ת)
    איש רע וגועלי 05/12/2012 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    עמרי 05/12/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    חבל לשלם עמלות מיותרות בגלל שצריך לממן עובדים לא חיוניים, ולזה צריך להוסיף את התנאים הסוציאלים המפליגים העובדים, אז שאדון יונס לא יעבוד עלינו הוא יושב עם משכורת שמנה ואם הוא רוצה לדאוג לאזרח הקטן שייתחיל בלקצץ אצלו במשכורת או שפשוט לא יגיב, כי זה דבר מבורך.
  • באמת דואגים ללקוח שם - כמה שילמו לך בשביל הטוקבק הזה? (ל"ת)
    צפריר 05/12/2012 18:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לקוח 05/12/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    שאני לא אוהב את הרעיון
  • 7.
    חי במינוס 05/12/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    העמלות הגבוהות התורים הארוכים ושכר המנכלי'ם של הבנקים. עם המחשב אין לי בעיות
  • ועם מי תדבר שתהיה בעיה במחשב? (ל"ת)
    טומי 05/12/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אבטלה 05/12/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    מיותרים?
  • יובל 05/12/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    10 אחוז מהמשכורת שלהם ויתנו לעובדים הפשוטים הם לא יהיו מיותרים,אולי זה ידרבן את העובדים לתת שירות יותר טוב בסניפים.
  • 5.
    צפונית 05/12/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    יש כאלה שמתאים להם לפעול באמצעות הטכנולוגיה ויש כאלה שצריכים בנקאי. למה לא לתת ללקוחות להחליט לבד? למה לקבוע שהם חייבים לפעול בדרך מסוימת? אני אישית מאוד שמחה שתהיה גם אופציה דיגיטלית. כל הכבוד לבנק הלאומי על היוזמה!
  • 4.
    מפחד רק על המשכורת החזירית שלוקח מפחד שהעמלות ירדו חזיר (ל"ת)
    טוני 05/12/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חצופה 05/12/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    הרי המטרה של לאומי היא בסופו של דבר לחסוך- ובגלל זה הם רוצים להתעלם מהלקוחות.
  • 2.
    יובל 05/12/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    עדיף אינטרנט בלי חזירים
  • כי פשוט המנהלים שם בלאומי מרווחים שכר מינימום (ל"ת)
    צא מהסרט 05/12/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    החוכמה היא באמת לשלב בין הטכנולוגיה לבין הקשר האנושי (ל"ת)
    יובל 05/12/2012 11:48
    הגב לתגובה זו