יונס תוקף חזיתית: "מי שמפתח דיגיטל כאלטרנטיבה לבנקאי - פוגע בלקוחות"
"מי שמפתח את הערוצים הדיגיטליים כאלטרנטיבה לשירות בנקאי מחויב ואנושי ומנתק את הלקוחות מהבנקאי האישי שלהם - פועל בניגוד לטובת לקוחותיו" כך אמר אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות במפגש עם סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
בדבריו אלו תוקף למעשה יונס את את השירות החדש שהשיק בתחילת השבוע בנק לאומי - "לאומי טוטאל דיגיטל", שירות שיאפשר ללקוחות הבנק לקבל שירותי בנקאות באינטרנט באופן מלא, כאשר הוא מציע חשבון ללא עמלות עו"ש בדיגיטל.
עם השקת השירות החדש אמרה רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל לאומי כי "לאומי רואה בבנקאות אינטרנטית יעד אסטרטגי והוא פועל בנחישות לקידומו. לאומי טוטאל דיגיטל נתפר בהתאמה מלאה ללקוחות בעלי העדפה לתקשורת באינטרנט ובסלולר, הממעטים בפעולות בנקאיות מורכבות. לקוחות לאומי טוטאל דיגיטל מקבלים בדיוק את מה שהם צריכים, ואינם נדרשים לשלם על מה שאינם צריכים".
שתי תפיסות שירות הפוכות
לדברי יונס, "ישנן היום במערכת הבנקאית שתי תפיסות שירות הפוכות: האחת יוצאת מהשאלה מה טוב לבנק, ושולחת את הלקוח לטפל בעצמו בערוצים הדיגיטליים, והשניה שלנו - שעושה מה שטוב ללקוח, ומהדקת את הקשר בינו לבנקאי האישי שלו".
"ההתפתחות הטכנולוגית בעולם הבנקאות בהחלט חשובה, אבל אסור לבלבל את היוצרות: לב ליבו של השירות הבנקאי היה ונשאר בנקאי, בשר ודם, המכיר אישית את הלקוח על צרכיו והעדפותיו, ומסייע לו באופן פעיל ויזום בניהול פעילותו הפיננסית. מי שמפתח את הערוצים הדיגיטליים כאלטרנטיבה לשירות בנקאי מחויב ואנושי ומנתק את הלקוחות מהבנקאי האישי שלהם, פועל בניגוד לטובתם של לקוחותיו", אמר אלי יונס.
הוא ציין, כי הבנקאות ההיברידית של מזרחי-טפחות אומנם משתמשת בפלטפורמה הטכנולוגית שבחלקה כוללת יכולות ייחודיות שפיתח הבנק עבור עצמו, אבל לא כדי להרחיק את הלקוחות, אלא כנתיב המוביל אותם ישירות לבנקאי האישי שלהם. "הערוצים הדיגיטליים במזרחי-טפחות נועדו לסייע ללקוח ולבנקאי האישי שלו בסניף, לנהל מערכת יחסים יומיומית, בנוחות מרבית ובזמינות אופטימלית, במגוון דרכים ואמצעים".
מנכ"ל מזרחי-טפחות הוסיף, כי הוא בהחלט מכיר בנחיצותם של צעדי התייעלות במערכת הבנקאית, אבל יעילות נעשית תוך כדי צמיחה ולא על גב הלקוחות. "אדרבא", אמר יונס, "מזרחי-טפחות השקיע ב-2011 עשרות מיליוני שקלים בפיתוח טכנולוגיה חדשנית ובהרחבת כוח האדם בסניפים על מנת לקרב את הלקוחות לבנקאים האישיים שלהם, ובה-בעת ממשיך להיות הבנק היעיל בישראל, תוך שיפור מתמשך ביחסי היעילות של הבנק".
- 12.לקוח של מזרחי 05/12/2012 17:36הגב לתגובה זואני שבוי שם כי יש לי IRA שם . המערכת הממוחשבת שלהם מפגרת מאד (לעומת דיסקונט שאני גם מכיר) אז אין להם ברירה אלא להיות היברידים
- 11.יונס דואג לדיווידנדים שלו על חשבון העמלות שלנו-שיעוף כב (ל"ת)רענן 05/12/2012 16:35הגב לתגובה זו
- 10.מדבר מי שמשלם לעובדים שכר רעב ולוקח לעצמו מליונים (ל"ת)איש רע וגועלי 05/12/2012 16:17הגב לתגובה זו
- 9.עמרי 05/12/2012 15:45הגב לתגובה זוחבל לשלם עמלות מיותרות בגלל שצריך לממן עובדים לא חיוניים, ולזה צריך להוסיף את התנאים הסוציאלים המפליגים העובדים, אז שאדון יונס לא יעבוד עלינו הוא יושב עם משכורת שמנה ואם הוא רוצה לדאוג לאזרח הקטן שייתחיל בלקצץ אצלו במשכורת או שפשוט לא יגיב, כי זה דבר מבורך.
- באמת דואגים ללקוח שם - כמה שילמו לך בשביל הטוקבק הזה? (ל"ת)צפריר 05/12/2012 18:14הגב לתגובה זו
- 8.לקוח 05/12/2012 13:24הגב לתגובה זושאני לא אוהב את הרעיון
- 7.חי במינוס 05/12/2012 12:33הגב לתגובה זוהעמלות הגבוהות התורים הארוכים ושכר המנכלי'ם של הבנקים. עם המחשב אין לי בעיות
- ועם מי תדבר שתהיה בעיה במחשב? (ל"ת)טומי 05/12/2012 13:18הגב לתגובה זו
- 6.אבטלה 05/12/2012 12:27הגב לתגובה זומיותרים?
- יובל 05/12/2012 13:13הגב לתגובה זו10 אחוז מהמשכורת שלהם ויתנו לעובדים הפשוטים הם לא יהיו מיותרים,אולי זה ידרבן את העובדים לתת שירות יותר טוב בסניפים.
- 5.צפונית 05/12/2012 12:24הגב לתגובה זויש כאלה שמתאים להם לפעול באמצעות הטכנולוגיה ויש כאלה שצריכים בנקאי. למה לא לתת ללקוחות להחליט לבד? למה לקבוע שהם חייבים לפעול בדרך מסוימת? אני אישית מאוד שמחה שתהיה גם אופציה דיגיטלית. כל הכבוד לבנק הלאומי על היוזמה!
- 4.מפחד רק על המשכורת החזירית שלוקח מפחד שהעמלות ירדו חזיר (ל"ת)טוני 05/12/2012 12:17הגב לתגובה זו
- 3.חצופה 05/12/2012 12:12הגב לתגובה זוהרי המטרה של לאומי היא בסופו של דבר לחסוך- ובגלל זה הם רוצים להתעלם מהלקוחות.
- 2.יובל 05/12/2012 12:09הגב לתגובה זועדיף אינטרנט בלי חזירים
- כי פשוט המנהלים שם בלאומי מרווחים שכר מינימום (ל"ת)צא מהסרט 05/12/2012 18:16הגב לתגובה זו
- 1.החוכמה היא באמת לשלב בין הטכנולוגיה לבין הקשר האנושי (ל"ת)יובל 05/12/2012 11:48הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
