דוחות

דנאל: ההכנסות עלו ב-5.9% ל-704 מיליון שקל – נסחרת במכפיל מייצג של כ-17

חברת שירותי הבריאות מציגה צמיחה במגזרי הפעילות השונים וסכמת רבעון עם צמיחה של 28.6% ל-32.9 מיליון שקל. דודו מזרחי, מנכ״ל החברה: ״אנחנו ממשיכים לחוות ביקושים גבוהים וצמיחה מואצת גם במגזר שירותי הרפואה״

חיים בן הקון |

הכנסות דנאל דנאל 0.56%   ברבעון הראשון עלו בכ-5.9% לכ-704.3 מיליון שקל, לעומת כ-665.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מצמיחה בכל פעילויות הליבה של החברה וכן במגזר שירותים רפואיים. הרווח הנקי צמח בכ-28.6% לכ-32.9 מיליון שקל, לעומת כ-25.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווח התפעולי, וכן מירידה בהוצאות המימון, נטו, בעיקר בגין שיערוך הלוואה המירה ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון של 2025 עלה בכ-5.5% לכ-133.4 מיליון שקל, לעומת כ-126.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מגידול בהכנסות מגזרי הסיעוד, אוכלוסיות מיוחדות ושירותים רפואיים.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2025 צמח בכ-8.4% לכ-50.5 מיליון שקל, לעומת כ-46.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-218.6 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ-493 מיליון שקל, לעומת כ-458.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההון העצמי מהווה כ-36.6% מסך המאזן. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-17.2 מיליון שקל. הדיבידנד ישולם בחודש יוני.


מגזרי הפעילות של דנאל

מגזר הסיעוד: ההכנסות צמחו ברבעון בכ-4.3% לכ-367.6 מיליון שקל, לעומת כ-352.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נבעה מגידול בשכר המינימום, כמו גם גידול בשעות הטיפול ומספר המטופלים. הרווח התפעולי במגזר עלה לכ-26.4 מיליון שקל, לעומת כ-25.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מגידול בהכנסות ומכך שברבעון המקביל היה יום בחירות לרשויות המקומיות בניכוי עלייה בתשומות בעיקר שכר עבודה והדרכת מטפלים.


מגזר אוכלוסיות מיוחדות: ההכנסות ברבעון הראשון צמחו בכ-9% לכ- 150.5 מיליון שקל, לעומת כ-138.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נבעה מפתיחת בתי ספר חדשים בתחום החינוך ועליית תעריפים לצד שיפור בתפוסת המיטות בתחום הדיור. הרווח התפעולי טיפס בכ-30% לכ-15.3 מיליון שקל, לעומת כ-11.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת בעיקר בשל עלייה בהכנסות מתחום הדיור.


מגזר משאבי אנוש: ההכנסות ברבעון הראשון צמחו בכ-9.8% לכ-113.1 מיליון שקל, לעומת כ-102.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה בהכנסות נבעה מגידול בפרויקטים. הרווח התפעולי במגזר הסתכם לכ-6.3 מיליון שקל, לעומת כ-8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הקיטון נובע מעיקרו בגין הכנסה חד פעמית שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד בפעילות בהייטק ומשחיקה ברווחיות.


מגזר שירותים רפואיים (הכולל את פעילות עיניים): ההכנסות ברבעון הראשון צמחו בכ-8.6% לכ-67.5 מיליון שקל, לעומת כ-62.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מגידול בכמות הניתוחים בדגש על ניתוחי הלייזר. הרווח התפעולי במגזר עלה לכ-6.8 מיליון שקל, לעומת כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והוא נובע בעיקר מהעלייה בהכנסות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מגזר הפריון (בו נכללת חברת מנור): ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-5.8 מיליון שקל, לעומת כ-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי במגזר הסתכם בכ-4.4 מיליון שקל, לעומת כ-4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


סיגל רגב, יו"ר דנאל: "דנאל פותחת את 2025 עם תוצאות טובות, תוך המשך פיתוח והרחבת פעילותה כאשר אנו ממשיכים לדבוק בתוכנית האסטרטגית, וצופים להמשך ביקושים גבוהים לשירותיה של החברה בהתאם לעליה בצרכי המשק המקומי, בפרט בתחום הסיעוד והאוכלוסיות המיוחדות, זאת לצד הרחבת פעילותינו גם בתחום משאבי האנוש בתחום הפרויקטים. להערכתנו מגמות אלו יתעצמו וימשיכו ללוות את החברה גם לתוך 2025."


דודו מזרחי, מנכ"ל קבוצת דנאל: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2025 עם המשך צמיחה בפעילויות הליבה של דנאל תוך המשך מיקוד בהאצת הצמיחה והגברה הרווחיות. בין היתר, אנחנו מציגים המשך שיפור ניכר בתוצאות מגזר האוכלוסיות המיוחדות, עם גידול בהכנסות ועלייה חדה ברווח, תוך שאנו מאיצים משמעותית את קצב פתיחת מסגרות הדיור החדשות, וממשיכים בשיפור שיעורי התפוסה במערך. במגזר משאבי אנוש אנחנו מתחילים לראות את פירות ההערכות מחדש שביצענו, ומציגים צמיחה בהכנסות הנשענת על גידול בהיקף הפרויקטים המנוהלים. במגזר הסיעוד, לצד המשך הצמיחה בהכנסות והמיקוד בהכשרת מערך הטיפול, המשכנו ביישום שינויים מבניים והתאמות במודל ההפעלה, במטרה להביא להאצת הצמיחה בתחום. לצד כל אלה, אנחנו ממשיכים לחוות ביקושים גבוהים וצמיחה מואצת גם במגזר שירותי הרפואה. עם אישור הדוחות הכספיים לרבעון, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ-17.2 מיליון שקל."


מניית דנאל ירדה החודש בכ-1.4%, ומתחילת השנה ירדה בכ-4.6%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה 16.2%. שווי השוק של דנאל נכון להיום 2.27 מיליארד שקל, המשווה לה מכפיל עתידי של 17.24

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה

קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אימקו רומניה

קבוצת אימקו אימקו 3.36%  , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי. 

המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו. 

הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה. 

המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. 

מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."