חינוך
צילום: Freepik

תואר ראשון בחינוך או תואר מקצועי עם תעודת הוראה – כיצד לבנות קריירה בעולם החינוך?

תחום החינוך הוא אפשרות טובה לבניית קריירה ארוכת טווח. הכירו את הדרכים להשתלב בו
נושאים בכתבה חינוך

צילום: Freepik

צילום: Freepik

עולם החינוך מהווה אופציה אטרקטיבית ממספר בחינות שונות עבור כל מי שמעוניין/ת בבניית קריירה ארוכת טווח ורכישת מקצוע. לימודים גבוהים הם כמובן צעד ראשון והכרחי בדרך להשתלבות מקצועית בעולם החינוך, וישנם מסלולים שונים ואפשרויות מומלצות שונות לעשות זאת.

 

האפשרויות העיקריות לכניסה לעולם החינוך הן תואר ראשון בחינוך, או במקצוע אחר הכוללים גם תעודת הוראה.

בכל החוגים שנלמדים במכללות לחינוך לומדים תואר בחוג מסוים (אנגלית, מתמטיקה, ספרות וכו') ומשלבים לימודי תעודת הוראה.

תואר ראשון בחינוך

בין האפשרויות השונות לכניסה מקצועית לעולם החינוך, תואר ראשון בתחום הוא כנראה האפשרות הבסיסית והמתבקשת ביותר מכולן. כמו בתואר ראשון בכל תחום אחר, גם במקרה של תואר בחינוך מדובר בדרך הטובה והמעמיקה ביותר ללמוד את עולם החינוך כדיסציפלינה וכמקצוע בפני עצמו.

תואר ראשון בחינוך פותח בפני הסטודנטים והסטודנטיות מגוון רחב יחסית של אפשרויות, הן להשתלבות בעבודה מקצועית בתחום והן ללימודי המשך. לדוגמה תואר שני בייעוץ חינוכי או בתוכניות אחרות לתואר שני .

כמובן שבמסגרת  לימודי תואר ראשון  בחינוך, כפי שמוצע במכללות המובילות לתחום בארץ, ניתן למצוא חוגים ומסלולים  רבים לבחור מהם, וכך להתמחות בתחום ספציפי בתוך עולם החינוך. למשל – חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך, הכשרה לבתי ספר יסודיים או על יסודיים וכיוצ"ב.

בנוסף, יש אנשים המעוניינים להשתלב בעולם החינוך שפונים כיום ללימודי תואר ראשון בתחום אחר מחינוך, כמו ספרות, מתמטיקה או ביולוגיה עם תעודת הוראה ותואר במתמטיקה הכולל גם תעודת הוראה.

בוגרות ובוגרי תואר ראשון בביולוגיה עם תעודת הוראה, לצורך העניין, למעשה פותחים בפניהם שני תחומים שלמים בהם יוכלו להמשיך ולהתמקצע בעתיד – הן חינוך והן ביולוגיה. גם הוראת ביולוגיה במקביל לעיסוק אחר בתחום זה (בביולוגיה) או לימודי המשך, מהווה אופציה אטרקטיבית ביותר שכדאי לשקול. אופציה בה בוחרים אינספור אנשים בארץ מדי שנה.

 

לסיכום, תואר ראשון בחינוך או תואר בתחום ידע אחר הכוללים גם תעודת הוראה – אלו הן שתיים מהאפשרויות העיקריות העומדות בפני כל מי שמעוניין להשתלב בעולם החינוך באופן מקצועי. כל אחת מהאפשרויות הללו והיתרונות שלה. את הבחירה כדאי לעשות בהתאם לכוונות והשאיפות שלכם בעולם החינוך, כמו גם בהתאם לתחומים המעניינים ומושכים אתכם במיוחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.