לקחת חלק ולהשפיע באמת על עתיד החינוך בישראל – תואר שני בייעוץ חינוכי
שיקולים רבים ושונים מנחים אותנו בחיפושינו אחר תחום לימודים והתמחות, ורבות ורבים המתעניינים בעולם החינוך שמים לנגד עיניהם שיקולים ערכיים וחברתיים, לצד שיקולים אישיים דוגמת תעסוקה עתידית יציבה ומובטחת. מבחינת רבים מהשיקולים הללו, תואר שני בייעוץ חינוכי מהווה אפשרות והזדמנות שכדאי להכיר מקרוב יותר. מהו בעצם ייעוץ חינוכי ואילו אפשרויות פותח בפנינו תואר שני בתחום? כפי שנראה מיד, בכמה מהמכללות המתמחות בחינוך בישראל ניתן למצוא תוכניות לתואר שני בייעוץ חינוכי אשר, ימתגו אתכם בתור אנשי מקצוע בעלי השפעה אמיתית על אופי מערכת החינוך ועיצובה לדורות הבאים. תואר שני בייעוץ חינוכי – מהם מאפייני התחום ומהן האפשרויות? ייעוץ חינוכי נחשב כיום להתמחות מתקדמת בעולם החינוך, במסגרתה מכשירים נשות ואנשי חינוך לייעץ ולסייע באופן צמוד לתלמידים, הורים וצוות בית הספר. תפקידו של היועץ החינוכי לפעול במספר מישורים, תוך אישיים, בין-אישיים ומערכתיים. עם המיומנויות שפיתחו במסגרת הלימודים פועלים היועצים החינוכיים לאיתור וזיהוי מצוקות של תלמידים, מורים ומערכת בית הספר. היועצים פועלים למיפוי צרכים של ארגונים ופרטים, זיהוי קשיים במערכת בית הספר, ובהתאם למיפוי יפעלו מתוך כוונה ומטרה להוביל יצירת אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר. במסגרת תפקידו ינהל היועץ החינוכי שיח עם פרטים, משפחות וקבוצות ויוביל התערבות טיפולית קצרה או ארוכת טווח. כיצד נראית תוכנית הלימודים? תוכניות הלימודים לתואר שני בחינוך ובפרט בייעוץ חינוכי עשויות להשתנות מעט ממוסד לימודים אחד למשנהו, אך בגדול מדובר בתוכנית המיועדת לבוגרות ובוגרי תואר ראשון בחינוך, המחזיקים גם בתעודת הוראה ובניסיון בהוראה. תוכנית הלימודים לתואר שני בתחום, לפחות בחלק מהמכללות המתמחות בחינוך, בנויה במסלול גמיש ודינמי המאפשר להמשיך לעבוד ולפתח את הקריירה בתחום החינוך במקביל ללימודים. מוסדות מסוימים מציעים מסלולים היברידיים המתקיימים בחלקם במסגרת פרונטאלית (בקמפוסים) וחלקם במסגרת וירטואלית (שיעורים בזום, לדוגמה), וניתן לעשות תואר זה גם במסגרת מחקרית המשלבת כתיבת תזה (ופותחת את האפשרות העתידית לתואר שלישי בחינוך). כמו כן, מדובר בתוכנית לימודים המשלבת לימוד תיאורטי והתנסות מעשית, במטרה ליישם את הנלמד כבר במהלך הלימודים ולהכין את היועץ/ת החינוכיים העתידיים לתפקידם. במידה ועולם החינוך קרוב לליבכם, מדובר באפשרות שבהחלט מומלץ לבחון מקרוב. למידע נוסף אודות לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי היכנסו לכתובת https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/advanced-studies-faculty/med/educational-counselling-class/pages/default.aspx
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
