תחנת רדיו מקרופון מיקרופון
צילום: צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

חמצן לתחנות הרדיו האזוריות: צפויות לקבל חזרה חלק מהערבויות שהפקידו

כשנה לאחר ביטול דמי הזיכיון בסך 1%, דרשו 14 מנכ"לי התחנות בפגישה עם שי באב"ד, החזר על התשלום. צפוי להגיע ל-250-300 אלף שקלים לתחנה
אלכסנדר כץ |

הרשות השנייה תחזיר לתחנות הרדיו האזוריות חלק מהערבויות הבנקאיות שהפקידו - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה לאחר פגישה של 14 מנכ"לים של תחנות אזוריות, עם מנכ"ל הרשות שי באב"ד.

16 התחנות האזוריות הפקידו כל אחת ערבויות בנקאיות על סך של כ-800 אלף שקלים, וזאת כדי להבטיח מספר דברים. הראשון - תשלום תמלוגים למדינה על השימוש בתדר. הדבר השני - הבטחת לוח השידורים כפי שהתחנה התחייבה לו במהלך המכרז. והדבר השלישי - תשלום מראשון על חשבון עיצומים כספיים עתידיים שהרשות עשויה להטיל מעת לעת על תחנה כזו או אחרת.

מאז הקמת מערך התחנות האזוריות באמצע שנות ה-90, עמד רף התמלוגים ששילמו התחנות על 4%, בנוסף על דמי זיכיון ואגרת תדרים שהתחנות שילמו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. ב-2011, לאחר התערבות של שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ ושר התקשורת הקודם משה כחלון, הופחתו דמי התמלוגים ל-2.5%, ומ-2013 אמורים היו לעמוד על 1% באופן קבוע, אולם שטייניץ החליט באותה עת לבטל גם את החלק הזה, וזאת במקביל לביטול התמלוגים לזכייניות הטלוויזיה המסחריות.

בישיבה בה השתתפו מרבית מנכ"לי התחנות עם באב"ד ב-14 בינואר, הם דרשו להחזיר את אותו חלק שנוגע לערבויות על התמלוגים. "בסופו של דבר, הסכים באב"ד לדרישה", אמר גורם שנכח בפגישה, "זה החזר של מאות אלפי שקלים לתחנה".

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות אכן בודקת נושא זה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.