יגלו סרטן מוקדם? SpotitEarly השלים גיוס סיד של 6.2 מיליון דולר
הסטארט-אפ הביוטכנולוגי הישראלי SpotitEarly, המפתח טכניקה לגילוי מוקדם של סרטן באמצעות חוש הריח של כלבים, השלים גיוס סיד של 6.2 מיליון דולר בהובלת Hanaco Ventures, בדרכו להשלמת המחקר קליני והמשך פיתוח המוצר.
כיום ידוע שגילוי הסרטן בשלב המוקדם של המחלה, רצוי עוד לפני הופעת הסימפטומים, הינו קריטי עבור סיכויי ההחלמה של המטופל. מדי שנה מושקעים כ-150 מיליארד דולר עבור בדיקות שונות לגילוי סרטן אך רק 54% מהנבדקים מאותרים במועד מוקדם מספיק. זאת בשל סיבות שונות הנוגעות לנגישות בדיקות הגילוי המוקדם, עלותן והעובדה שכל בדיקה מכסה סרטן אחד בלבד. מעבר לכך מרבית הבדיקות המשמשות כיום לגילוי סרטן הן חודרניות ולא נעימות ולכן אנשים מעדיפים לעיתים להתעלם מההנחיות הכלליות ולא להיבדק.
הטכנולוגיה של SpotitEarly מחברת בין אלגוריתמיקה ובינה מלאכותית ליכולות של הכלב. היא מאפשרת בדיקה פשוטה, זולה ובעלת דיוק מרבי, שבכוחה לאתר במהלך אחד נוכחות בגוף של מספר סוגי סרטן: ריאות, פרוסטטה, שד, מעי גס ובהמשך תכסה סוגי סרטן נוספים.
הבסיס לבדיקה הוא גילוי "הריח הסרטני": כיום ידוע שכבר בשלב מוקדם בהתפתחות גידולים סרטניים מופרשות, תחילה לדם ולאחר מכן למערכת הנשימה, מולקולות הנושאות תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs). לכל סוג סרטן ריח ייחודי משלו, ולמרביתם גם מכנה משותף. את הריחות הללו מזהה בשבריר שנייה חוש הריח המפותח של הכלבים.
- "האם ה-AI יחליף אותי?" - על הפיטורים שבדרך, גם בישראל
- שבע המופלאות וה-AI: הפערים בביצועי ענקיות הטכנולוגיה נחשפים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת הנבדקים, הבדיקה מסתכמת בעטיית מסכת פנים ייעודית, ונשיפה לתוכה במשך 5 דקות. את הבדיקה ניתן לבצע מהבית, במכון הסקר או במרפאה. עם השלמת הפעולה מוכנסת המסכה לאריזה הרמטית ונשלחת בחזרה למעבדות החברה.
את החברה ייסדו ארבעה חברים רועי אופיר, אוהד שרון, אודי בוברובסקי ומפקד יחידת הכלבנים "עוקץ" לשעבר, אל"מ (מיל') אריאל בן דיין. "הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה״, אמר בן דיין המכהן כמנכ״ל החברה, ״9 מ-10 חולי סרטן שיגלו אותו בשלב מוקדם, ישרדו. לעומתם, לצערנו, 9 מ-10 שיאחרו לגלות אותו, לא ישרדו. היכולת לשלב טכנולוגיה יחד עם חוש הריח המפותח של הכלב בכדי לפתח בדיקה נגישה ומדויקת המכסה מגוון סרטנים, תגדיל משמעותית את כמות האנשים הנבדקים באופן שגרתי ותתרום להצלת חייהם של רבים״.
את סבב הסיד הובילה קרן האנקו וונצ׳רס. בין המשקיעים בסבב: ג'ף שוורץ, מייקל אייזנברג, אבישי אברהמי והראל ויזל. הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך פיתוח ערכת הבדיקה, הטכנולוגיה ומימון המחקר הקליני, אשר תוצאות האמצע שלו אמורות להתפרסם בחודשים הקרובים.
- כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
- השוק חושש מ"העסקאות הסיבוביות" של חברות ה-AI? נעשה מזה כסף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
פשה רומנובסקי, מייסד שותף ב-Hanaco Ventures מסר: ״גילוי מוקדם של מחלת הסרטן הוכח כמציל חיים, הצוות ב- SpotitEarly מפתח טכנולוגיה לפתרון בעיה רפואית וכלכלית מורכבת. הפתרון עתיד לאפשר אחוזים כמעט מושלמים של זיהוי מוקדם למחלת הסרטן במהירות ובעלות זולה משמעותית מהקיים בשוק. אנו שמחים לתמוך בצוות המוכשר במשימה חשובה זו״.
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
