מאכזבת את השוק: סודהסטרים שחררה אזהרת הכנסות - המניה צוללת

החברה צופה הכנסות של 125 מיליון דולר - לעומת תחזית קודמת של 153.6 מיליון דולר. חולשה במכירות בשוק האמריקני
אבי שאולי |
נושאים בכתבה סודה סטרים

חברת סודה-סטרים פרסמה אזהרת הכנסות לרבעון השלישי של השנה. המניה נסחרת בבורסת הנאסד"ק בניו-יורק (סימול SODA) במחיר המשקף לחברה שווי של 578 מיליון דולר. המניה צוללת בנאסד"ק.

דניאל בירנבוים, המנכ"ל, אמר כי: "אנו מאוד מאוכזבים העסקים בארה"ב הציגו ביצועים נמוכים מרמת הביקושים שציפינו - זאת הסיבה העיקרית לחוסר ההתאמה".

החברה צופה הכנסות של 125 מיליון דולר - לעומת תחזית קודמת של 153.6 מיליון דולר - 19% פחות. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על 8.5 מיליון דולר לעומת הערכה של 17 מיליון דולר בקרב מרבית האנליסטים.

המסחר עדיין לא נפתח, אל המניה צפויה לרדת בשיעור חד. כבר עתה לפני הודעה הקשה המניה סיפקה בשנה האחרונה תשואה מאכזבת שלילית של יותר מ-40%.

הכנסות סודהסטרים גדלו ברבעון השני של 2014 ב-6.6% ל-141.2 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 9.2 מיליון דולר או 43 סנט לעומת 12.9 מיליון דולר ברבעון המקביל או 60 סנט - מעל ציפיות השוק.

עוד בחודש יולי חתכה סודה-סטרים את התחזית לשנת 2014 בעקבות החולשה בשוק האמריקני. צפתה צמיחה של 5% בהכנסות, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 15%. בנוסף חתכה החברה את תחזית הרווח התפעולי מ-69 מיליון דולר ל-65 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.