טען כי הוא פושט רגל, אך במקביל ניהל חברה באמצעות איש קש עם רווחים של מיליונים וגם הקים חברה פלשתינית
הליכי חדלות פירעון מאפשרים לאדם שנקלע לחובות ואין ביכולתו לשלמם, להיכנס להליך של כשלוש שנים, במסגרתם הוא נמצא תחת פיקוח ועליו לשלם החזר חובותיו ככל שמצבו הכלכלי מאפשר זאת. אך לעיתים ישנם אנשים שמנצלים זאת לרעה. לאחרונה הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד יעקב אבו אל גיעאן (49) ממיתר לאחר שהתגלה בחקירה כי הונה את נושיו והסתיר נכסים במיליוני שקלים.
אבו אל גיעאן הגיש במהלך שנת 2020 בקשה לקבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. לאחר שטען כי נקלע לחובות כבדים בשל חברת 'יודלה הבונים בנגב' שהייתה בבעלותו. אל גיעאן טען כי נקלע לחובות של כ-4 מיליון שקל אשר אין ביכולתו לשלמם.
במסגרת ההליכים ניתן צו פתיחת הליכים ובמקביל מונה נאמן להליך, שבהתבסס על הצהרותיו של אבו אל גיעאן ביחס להכנסותיו והוצאותיו הושת עליו לשלם 150 שקל בלבד בחודש לטובת נושיו.
אל גיעאן טען כי חובותיו עומדים על 4 מיליון שקל אך במסגרת הגשת תביעות חוב כנגדו התגלה כי חובותיו עומדים על כ-8 מיליון שקל.
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- רשות המיסים הגיעה למוסכים: 200 מיליון שקל ו-146 רכבים מעוקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסתיר מיליונים. צילום דוברות המשטרה
ניהל חברה באמצעות איש קש
אבו אל גיעאן הסתיר מהמדינה במסגרת ההליכים כי באחזקתו ובשליטתו קיימת חברה בשם "אלפא שפיר בע"מ" שהוקמה בשנת 2019 באמצעות איש קש. במסגרת החקירה של יחידת החקירות הארצית של הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים וימ"ר נגב התגלה כי בין חודש יולי בשנת 2020 לחודש אוגוסט בשנת 2021 הכנסות החברה עמדו על כ-9.3 מיליון שקל. בנוסף, הסתיר אבו אל גיעאן מהנאמן כי חודשיים לאחר קבלת צו פתיחת ההליכים הוא הקים חברה פלשתינית שבאמצעותה ביצע עסקאות ייבוא אורז מהודו במאות אלפי שקלים.
בנוסף, אירגן אבו אל גיעאן משלחת עסקית אל דובאי, זאת ללא ידיעת או אישור הנאמן או הממונה. כיוון שבמסגרת ההליך הוצא לאבו אל גיעאן צו איסור היציאה מהארץ, נשלח לדובאי מקורבו שקיים את הפגישות העסקיות בשמו.
במסגרת החקירה נתפס גם רכב מסוג מרצדס שנרשם באפן פיקטיבי תחת בעלותו של אדם אחר, כאשר הלכה למעשה שימש את אבו אל גיעאן. לאבו אל גיעאן יוחסו עבירות של הונאת נושים, התקשרות בעסקה ללא אישור הממונה ועבירות הסתרת רכוש ודיווח כוזב על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
- כללי הבית: המדריך המלא להישרדות (והצלחה) בבית המשפט
- חברת הארנק באילת: הערעור שהתקבל והזיכוי שנשלל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- צוואה ביקשה לנשל אם לשמונה - בית המשפט התנגד
- 7.מדינץ ישראל - גן עדן למשתמטים מחובות!!! (ל"ת)גן עדן לנוכלים!! 21/01/2024 17:52הגב לתגובה זו
- 6.זה 1 ממליון שתופסים בחוק החדש הם יוצאים עם עשר אלף תשלו (ל"ת)שחר 21/01/2024 16:50הגב לתגובה זו
- 5.ישי 21/01/2024 15:38הגב לתגובה זורק עונשים מרתיעים ימגרו את תופעת הרמאים.
- 4.גם שם הוסתר מידע מציבןר המשקיעים 21/01/2024 15:26הגב לתגובה זוגם שם הוסתר מידע מציבןר המשקיעים
- 3.שוקי 21/01/2024 15:20הגב לתגובה זויש כאלה רבים ...אני העברתי פרטים ברורים על מישהו לא עשו עם זה כלום
- 2.הרשויות לא בודקות כמעט את הפושטי רגל. אנשים מנצלים 21/01/2024 15:13הגב לתגובה זוהרשויות לא בודקות כמעט את הפושטי רגל. אנשים מנצלים את זה בדיוק כמו הבחור בכתבה
- 1.מוחמד 21/01/2024 14:53הגב לתגובה זויד קשה כנגד אלו המנסים לרמות את המדינה
בית משפט (גרוק)המתנה של ארבע שעות הובילה לפיצוי של מיליונים
בית משפט השלום בתל אביב אישר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית נגד רשפים דלתות: הלקוחות שהמתינו לביקורי התקנה ותיקון של טכנאי החברה יקבלו הארכת אחריות בשווי מצטבר של כ-3 מיליון שקל, לאחר שנקבע כי תיאום חלונות זמן ארוכים פגע בזכויות הצרכנים ובזמנם
הדלת כבר היתה מותקנת, הבית סגור, סדר היום השתנה, וההמתנה הלכה והתארכה. עבור לקוחות רבים של רשפים דלתות, זה היה תסריט מוכר: ביקור של מתקין או טכנאי שתואם לטווח של ארבע שעות, שבמהלכן נדרש הלקוח להישאר בבית, להמתין, לדחות פגישות ולעתים גם להפסיד יום עבודה. מה שנתפש במשך שנים כגזירת גורל צרכנית, נהפך לבסיס של תובענה ייצוגית, שהסתיימה כעת בפסק דין מפורט ובאישור הסדר פשרה רחב היקף, שבמרכזו פיצוי לציבור הלקוחות והתחייבות לשינוי התנהלות עתידי.
פסק הדין ניתן בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופט ליאור גלברד, במסגרת תובענה ייצוגית שהגישה זוהר יעקבסון נגד רשפים דלתות. ההליך עסק בפרקטיקה של תיאום ביקורי הובלה, התקנה ותיקון של דלתות ומוצרי החברה, בטווחי זמן של ארבע שעות, שלטענת המבקשת חרגו מהוראות חוק הגנת הצרכן ופגעו בזכויות הלקוחות. על פי המתואר בפסק הדין, המקרה הפרטי שממנו צמחה התובענה אינו חריג. יעקבסון רכשה דלת כניסה מתוצרת רשפים, ולאחר שהתגלתה תקלה ביקשה לתאם ביקור טכנאי. הביקור נקבע ליום מסוים, בטווח שבין 10:00 ל-14:00. ארבע שעות של המתנה, ללא אפשרות לדעת מתי בדיוק יגיע הנציג. לטענתה, לא מדובר במקרה נקודתי אלא במדיניות שיטתית, שננקטה כלפי לקוחות רבים. במסגרת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית צורפו גם ראיות נוספות, לרבות הליך משפטי אחר שבו הודתה החברה כי זהו חלון הזמן המקובל אצלה.
בבסיס התביעה עמדה פרשנות של סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן, העוסק בזמני המתנה לביקור נותן שירות בבית הצרכן. הסעיף קובע כי כשנדרש ביקור של שליח, מתקין או מתקן, על העוסק לתאם מועד כך שזמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שנקבעה. לטענת המבקשת, תיקון לחוק שנכנס לתוקף ב-2018 הרחיב את תחולת ההסדר, כך שהוא חל על כלל נותני השירות ולא רק על טכנאים של מוצרי חשמל, כפי שהיה בעבר. תכלית התיקון, כך נטען, היא פשוטה וברורה: לכבד את זמנו של הצרכן ולמנוע פגיעה בשגרת יומו.
רשפים דלתות מצדה, דחתה את הטענות. בתשובתה לבקשה לאישור היא טענה כי החוק אינו חל עליה במלואו, וכי פרשנות המבקשת מרחיבה יתר על המידה את הוראות הדין. החברה הסתמכה בין היתר על חוות דעת של ארגון אמון הציבור, שלפיה החובה הנוגעת לזמני המתנה קשורה למוצרים מסוימים בלבד, ובראשם מוצרי חשמל, ואינה חלה בהכרח על דלתות. עוד נטען כי גם כשתואם חלון זמן של ארבע שעות, בפועל ברוב המקרים הגיעו נציגי החברה מוקדם יותר, כך שהלקוחות לא נדרשו להמתין את מלוא הזמן.
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- האם פייסבוק פוגעת בפרטיות של מי שאינם משתמשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרה של החוק, ללא קשר למועד ההגעה בפועל
המבקשת לא קיבלה את הדברים. בתגובתה היא טענה כי עצם קביעת חלון זמן של ארבע שעות מהווה הפרה של החוק, ללא קשר למועד ההגעה בפועל. לדבריה, מדובר בפרקטיקה שמנצלת את העובדה שהחוק קובע פיצוי סטטוטורי רק לאחר חלוף פרק זמן מסוים, ומאפשרת לעוסקים להתיישר פורמלית עם הדין, אך לפגוע בפועל בצרכנים. עוד הודגש כי המונח "טובין" בחוק הגנת הצרכן אינו מוגבל למוצרי חשמל, אלא כולל כל נכס מוחשי שאינו מקרקעין, ובהגדרה זו נכללות גם דלתות.
בית משפט (X)כללי הבית: המדריך המלא להישרדות (והצלחה) בבית המשפט
רובנו נגיע לבית המשפט לפחות פעם אחת בחיים, ושם חוקי המשחק משתנים לחלוטין. מניהול העדות ועד קוד הלבוש והתנהלות בדיוני וידאו - כך תימנעו מטעויות באולם שעלולות להרוס לכם את התיק
שופטים נוטים להעריך עדים שאינם מנדבים מידע מיותר ואינם מנסים לנחש תשובות לשאלות שאינם יודעים. ניסיונות להתחכם עם עורך הדין החוקר או להפגין ציניות על הדוכן נרשמים מיד בפרוטוקול ופוגעים אנושות במהימנות. הכלל החשוב ביותר הוא הפניית התשובות ישירות לשופט; קשר עין עם כס השיפוט משדר ביטחון ואמת, בעוד שוויכוח עם עורך הדין החוקר משדר מגננה.
הטעות הנפוצה ביותר של נאשמים היא ההתפרצות לדברי התובע או העדים כאשר נאמרים דברים שנתפסים בעיניהם כשקריים. השופטים מחמירים מאוד עם הפרעות מסוג זה. כל הערה או השגה צריכה להירשם בכתב ולהימסר לעורך הדין בפתק, כדי לא לפגוע בריכוז של צוות ההגנה או לעורר את חמת השופט. בנוסף, חשוב לזכור ששתיקת הנאשם בבית המשפט עלולה לשמש כחיזוק לראיות התביעה, ולכן עמידה על הדוכן דורשת הכנה מנטלית מדוקדקת וניהול קר רוח של כל מילה.
בתי המשפט נוטים להטיל הוצאות כספיות כבדות על בעלי דין שמנהלים "ויכוחי רחוב" בתוך האולם או מעליבים את הצד שכנגד. ניצחון בתיק אזרחי מושג דרך הוכחת עובדות, והתנצחות מילולית רק מסיטה את תשומת הלב של השופט מהעיקר.
- הצוואה נועדה להבריח נכסים מנושה – השופטת פסקה שיש לקיימה
- קרב הירושה על המיליונים: הידועה בציבור נגד הילדים. מה קבע השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קהל, משפחות ודיוני וידאו: האחריות של הסובבים
