לא מתאים לה: מכבי ת"א מגיעה ליוני בלי החלטה על מאמן ועל זהבי
העיתון האירי "The Deck" התייחס ביממה האחרונה לעובדה שרובי קין עזב את מכבי תל אביב ומחפש קבוצה באנגליה. שם נכתב כי קין צריך לאמן בליגה השלישית באנגליה או לעבור לליגה חלשה כמו הליגה האירית. הדבר הזה הכעיס את קין. "זה יהיה צעד קדימה עבור קין", נכתב בעיתון. "רמת הכדורגל בישראל חלשה ביחס לליגה השנייה באנגליה". מי שתקף את העיתון היה אחד מאנשי הצוות של קין במכבי, פיליפ הדסון. הוא צייץ כי לעיתון אין מושג והנתונים שפרסם שגויים. "עצלנים", הוא קרא להם. "זכינו באירופה 11 נקודות ולא ב-7 כמו שאתם טוענים. ישראל במקום ה-11 בדירוג של אופ"א, לא 17. הפסקתי לקרוא, חסרי מושג".
המסרים סביב קין הם לא פחות מאנשטימים, מלווים בצביעות, אין לכך הסבר אחר. במדינה שלו קראו לו לאמן את נבחרת אירלנד, אבל אחרי שעזב הוא פתאום לא ראוי למשרה בכירה. בכל פעם שישראל מוזכרת, האירים בוחרים לעוות נתונים, הולכים מסביב ולא אומרים את האמת: הם רצו שקין יעזוב את הקבוצה בגלל המלחמה בעזה. אין שום הסבר הגיוני אחר לקרוא לו לאמן בליגה האירית - ליגה חלשה מישראל, שאין בה שום דבר מיוחד.
יש שתי נקודות שחשוב לומר בהקשר של קין: 1. משהו לזכותו - וזו העובדה שהביא אליפות למכבי תל אביב, בעונה שבה זה לא היה ברור מאליו, עם סגל טוב יותר (לדעתי) של מכבי חיפה, שפשוט נכשלה. מצד שני, וזו נקודה לחובתו, הכדורגל של מכבי תל אביב היה אפור ומשעמם, לא מזכיר במאומה אליפויות גדולות שלה וגם הקיץ הנוכחי נראה אותו דבר, כשההתעסקות היא סביב עתידו של ערן זהבי.
בכדורגל הישראלי אף אחד לא הופתע ואולי מכבי תל אביב טעתה כשלקחה הימור לא מושכל. קין סירב להתבטא לאורך כל התקופה לגבי עתידו. לגולדהאר היה מספיק ניסיון כדי לקרוא את המפה, אבל הוא לא קרא אותה בצורה נכונה. הוא היה צריך לשבת עם המאמן בחודש מרץ, לתת לו שבעה ימים להחליט ואם לא - להתקדם הלאה. מה קרה למכבי תל אביב בעקבות השיהוי בהחלטה? היא פספסה את המאמן הטוב בארץ (ברק בכר).
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- המיליארדר שיציל את מכבי מקריסה - מי אתה מר וילף?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו לא חוכמה בדיעבד - כתבנו כאן כבר בחודש מרץ על המסר של מכבי ת"א ש"מסדר את המחשבות" של בכר, בעקבותיו החליט ללכת על מכבי חיפה. הצהובים העבירו מסר לבכר שרובי קין צפוי להמשיך, אלא אם יחליט לעזוב בעצמו. מה שהם לא ידעו, זה שלאורך כל הדרך קין שידר להם מסר אחד, אבל ניהל מגעים עם סוכנים לעזיבה שלו לאירופה (ולפי המסרים בתקשורת האירית, זה היה די ברור). מכבי תל אביב הייתה צריכה להבין את זה הרבה קודם, כשבכר אמר לא לנבחרת ולנצל את ההתלבטות של חיפה כדי להחתים אותו. במקום זה, היא השתהתה ועכשיו היא צריכה למנות מאמן חדש.
שמינית גמר הקונפרנס הייתה הוכחה ליכולות של קין, שידע גם לנהל חדר הלבשה, אבל זה עדיין לא הופך את מכבי תל אביב לקבוצה אטרקטיבית. המאמן הבא יצטרך להתמודד עם אתגר כבד יותר: מכבי חיפה תתחיל להתחמש בקרוב והתחרות בין הקבוצות עשויה להיות מורטת עצבים. ולא רק זה: גם שאלת זהבי על הפרק. לזהבי יש חשיבות גדולה מאוד עבור חדר ההלבשה של מכבי תל אביב.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
