דרשו 1.98 מיליון שקל על דירת 3.5 חדרים ברעננה - כמה קיבלו?
Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שסגרו המתווכים בשבוע החולף:
רעננה
דירת 3.5 חדרים בקומה הראשונה בבניין בן שלוש קומות ברחוב משה סנה, 114 מ"ר, נמכרה בתוך ארבעה חודשים ב-1,870,000 שקל. מחיר מבוקש: 1,980,000 שקל.
דירת 4 חדרים בקומה השנייה בבניין בן ארבע קומות ברחוב השרון, 154 מ"ר, כוללת מרפסת שמש, מחסן ושני מקומות חניה, נמכרה בתוך ארבעה חודשים ב-2,600,000 שקל. מחיר מבוקש: 2,690,000 שקל.
רי/מקס ONE
הוד השרון
קוטג' 6 חדרים ברחוב דוד אלעזר 180 מ"ר בנוי על מגרש בשטח של 250 מ"ר, עם חניה, נמכר ב- 2.645 מיליון שקל
אנגלו סכסון הוד השרון
חולון
דירת 3 חדרים בקומה הרביעית בבניין ברחוב המכבים, שכונת נאות שושנים, 70 מ"ר, כוללת חניה, נמכרה ב-1,040,000 שקל.
רי/מקס אבניו
בת ים
דירת 2 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב בית וגן, 65 מ"ר, נמכרה ב-960,000 שקל.
רי/מקס אבניו
כפר סבא
דופלקס 4 חדרים בקומה השנייה בבניין בן שתי קומות ברחוב בית הבד, שכונת גבעת אשכול, 100 מ"ר מרפסת שמש בגודל 25 מ"ר, נמכר בתוך שלושה חודשים ב-1,475,000 שקל. מחיר מבוקש: 1,550,000 שקל.
רי/מקס ONE
ירושלים
דירת 3 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב יהושע בן נון, 67 מ"ר, נמכרה ב-1,450,000 שקל.
רי/מקס חזון
וילה 4 חדרים במושב מבוא ביתר, 110 מ"ר בנוי עם מרפסת 10 מ"ר גינה 500 מ"ר, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב- 1.85 מיליון שקל
דירת 4 חדרים ברחוב אפרתה בתלפיות הישנה, 92 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית, עם חניה, עם מחסן 3 מ"ר, נמכרה ב- 2.125 מיליון שקל
דירת 3 חדרים ברחוב הנופך בגילה, 72 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, עם מחסן, נמכרה ב 950,000 שקל
דירת 2 חדרים ברחוב בליליוס בגאולה, 75 מ"ר, קומה 1, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-1.5 מיליון שקל
דירת 4 חדרים ברחוב בובליק ברמות, 80 מ"ר מרפסת 11 מ"ר,, קומה קרקע מתוך 5, נמכרה ב- 1.61 מיליון שקל
אנגלו סכסון ירושלים
בית שמש
דירת 3 חדרים ברחוב הגפן , 70 מ"ר, קומה 1 מתוך 4 ללא מעלית וחניה , נמכרה ב- 800,000 שקל
דירת 3 חדרים ברחוב קרן היסוד, 60 מ"ר קומה 1 מתוך 3 ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 765,500 שקל
דירת 3 חדרים ברחוב רמב"ם, 64 מ"ר, קומת קרקע, ללא חניה, נמכרה ב- 660,000 שקל
אנגלו סכסון בית שמש
חיפה
דירת 2.5 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב סירקין, שכונת הדר, 70 מ"ר, נמכרה ב-427,000 שקל.
דירת 4 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב מוריה, שכונת אחוזה, 120 מ"ר, נמכרה ב-1,663,000 שקל.
דירת 3 חדרים בקומת הקרקע בבניין ברחוב צה"ל, שכונת קריית אליעזר, 42 מ"ר, נמכרה ב-630,000 שקל.
רי/מקס סיטי
שכירות
נס ציונה
קוטג' 6 חדרים ברחוב סייפן בשכונת גני אירוס, 228 מ"ר בנוי על מגרש של 250 מ"ר, עם מרתף, וחניה כפולה, הושכר ב-8,000 שקל לחודש
דירת 3 חדרים ברחוב ביל"ו, 75 מ"ר, קומה 2 מתוך 5, עם מעלית וחניה, הושכרה ב- 4,000 שקל לחודש
קוטג' 5.5 חד' ברחוב דבורנית בשכונת גני אירוס, 205 מ"ר בנוי על מגרש 250 מ"ר, כולל מרתף וחניה כפולה, הושכר ב- 7,600 שקל לחודש
דירה 4 חדרים ברחוב המעפילים בשכונת ארגמן, קומה 1 מתוך 7, עם מעלית וחניה, הושכר ב- 5,100 שקל לחודש
אנגלו סכסון נס ציונה
ירושלים
דירת סטודיו ברחוב הירמוך בנחלאות, 35 מ"ר, קומה 1, ללא מעלית וחניה, הושכרה ב- 4,000 שקל לחודש
אנגלו סכסון ירושלים
- 2.למה אף פעם אין פירוט על מודיעין? jQuery20306487673264928162_1434270867393 (ל"ת)עה 14/06/2015 11:38הגב לתגובה זו
- 1.בצפון הישן 13/06/2015 14:11הגב לתגובה זוצרפתי שילם 2.6 !!!!!!!!!!! ואמר תודה
- איזה סתומים 13/06/2015 18:20הגב לתגובה זותגורו בשכירות , יהיו לכם חיים יותר טובים
- אבי 14/06/2015 09:31בכסף של השכירות תשלם משכנתא עם ריבית אפסית והדירה שלך וישאר לך עודף
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
