עלייה של 1% בריבית - זו הפכה להיות אפשרות ריאלית
האינפלציה בחודש אוגוסט ממשיכה להיות גבוהה. הדיווח מהיום היה מעל ציפיות השוק - האינפלציה בראייה שנתית עומדת על 8.3%, 0.2% מעל המצופה. התוצאה לא איחרה לבוא - השווקים מאבדים כ-2%-2.8%, גם תל אביב עברה לירידות. במקביל התשואות על אגרות החוב מזנקות. הנתונים המאכזבים מעלים את הסיכוי שהריבית תעלה ואפילו במעל מה שהעריכו בעבר. אם הציפיות הקודמות היו לעלייה של 0.5% עד 0.75%, הרי שכעת מדברים על עלייה של 0.75% עד 1%. לראשונה זה עשרות שנים, יש סיכוי שהריבית תעלה ב-1% - כך לפחות סבורים 20% מהשחקנים (השוק נותן סבירות של 20% שזה יקרה). המשמעות היא שהריבית שעומדת כעת על בין 2.25% ל-2.5%, תהיה בקרוב 3.25% לפחות.
מה הדאגה הגדולה של פאוואל והאם עליית הריבית עלולה שלא לעזור למתן את האינפלציה? הפחד של פאוואל והאיום הגדול על השווקים הוא מפני - האריתמטיקה של המדיניות המוניטרית. על רגל אחת מדובר במצב שבו הריבית לא עוזרת לריסון אינפלציה מכיוון שהריבית דווקא מגדילה את החוב של המדינה ואם המדינה לא מקטינה ובולמת את התקציב, היא הרי גורמת לתוצר ללכת ולגדול ואת זה יממן הציבור. כדי לממן את זה מגייסים עוד אג"ח, זה התהליך ההפוך של ריסון אינפלציה. הגדלת תקציב - הזרמת כספים לשוק וזה מה שקורה בארה"ב עם תוכניות סיוע ענקיות, מגבירות ותומכות בעלייה באינפלציה. בתרחיש כזה אם הבנק המרכזי ינסה להעלות את הריבית כדי להילחם באינפלציה, הוא לא יאט את האינפלציה. להפך, הוא רק יגרום לאינפלציה להאיץ יותר- הרחבה בטור של ד"ר אביחי שניר - האיום הגדול של השווקים ולמה פאוואל חייב להעלות מהר את הריבית?
- 7.מיקליס 14/09/2022 05:42הגב לתגובה זוזה היה קורה הרבה יותר מהר אם רוסיה היתה מטילה סנקציות נגדיות אבל היא דואגת שאחרים יעשו את זה, היא הוכיחה שאירופה גונבת את התבואה שיועדה למדינות החלשות ולכן מציעה את התבואה הגנובה בחינם אבל המדינות החלשות יצטרכו לדרוש אותה, המערב רוצה כבר לקבוע מחירי גג לגז והנפט של כל היצואנים ולאיים על אופ"ק זה לא חכם והם צריכים לזכור את אמברגו הנפט של שנות ה 70, הזמן משחק לטובת רוסיה והיא מנסה למשוך את המערב למלחמה גלויה ולא היברידית כי אוקראינה גמורה כבר ומי שנלחם שם באמת זה נאטו וכשהם יודו פומבית שהם אלה שנלחמים מול רוסיה אז הוא יתן את המכה האמיתית ורג בגלל זה עד היום הכל הולך לאט באוקראינה, אל תשכחו שמאגרי הנשק במערב מתרוקנים , הוא יוכיח לכולם שהאמריקנים זה אימםריה מנייר וידאג להעביר אפילו את האו"ם למדינה אחרת, לא סתם הודו וסין איתו
- 6.Xסטירה מצלצלת לפרצוף 13/09/2022 18:23הגב לתגובה זורק אמר שהדולר ירד קפץ רק היום 2.5 אחוזים. המסקנה ? תמיד תעשו הפוך
- 5.רועה חשבון 13/09/2022 18:05הגב לתגובה זוהפדרל לא מעוניין בתגובה קיצונית של הכלכלה אלא בתנועה מאוזנת .
- 4.מבין2 13/09/2022 17:13הגב לתגובה זובארץ יגיעו לרחוב בסוף.
- מור 14/09/2022 10:37הגב לתגובה זוכנראה שזה מתבקש שיגיעו לרחוב פריסת חוב ל 20 ו 30 שנה זה לא דבר של מה בכך
- 3.עדר תתעוררו 13/09/2022 16:35הגב לתגובה זויצירת קושי מלאכותי בצד ההיצע ...הכל מהונדס מראש הציבור נחנק ומצמצם קניות באירופה הנדלן צונח בארהב וגם בארץ ..הכל עבודה בעינים
- מור 14/09/2022 10:39הגב לתגובה זווגם הרבה יותר ממה שמספרים לך
- 2.ברוך 13/09/2022 16:31הגב לתגובה זווהציבור ימשיך לשלם בגדול
- 1.ברוך 13/09/2022 16:27הגב לתגובה זוהמחירים רק יעלו בהכל התוצאה תיהיה הפוכה ממה שהפד רוצה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
