הבעיות של טסלה בסין מתגברות ואין מי שיכבה את האש
לפני 3 חודשים פרסמנו כאן כתבה שכותרתה הייתה: האם תור הזהב של טסלה ואילון מאסק בסין הגיע לסיומו? אז לפי הנתונים האחרונים שמפרסמת החברה, נראה שלשם פני הדברים הולכים. אמנם החברה לא מפרסמת מסירת ומכירת רכבים באופן חודשי, אלא רק רבעוני, אבל נראה שהירידה בכל השוק הרכבים החשמליים בסין פגע בטסלה TESLA INC בנקודה כואבת במיוחד.
לפי הנתונים שמפרסם איגוד הרכבים הפרטיים בסין, בעוד מרבית השוק חווה קיטון ממוצע של 10% במכירות ומסירות, טסלה נפגעה בלא פחות מ-27%. יתר על כן, האיגוד הבהיר שלמעלה מחצי מקרוב ל-26 רכבים שנמסרו ברבעון, יוצאו אל מחוץ לשטח סין.
זו בעיה עבור החברה, שרק לפני שנתיים פתחה מפעל שני בשנגחאי, שאמור לסייע לה לספק את הצרכים של השוק הסיני, הנחשב לשוק הרכבים החשמליים הגדול בעולם, עם 4.5% מהרכבים הנמכרים השייכים לסקטור – פי 2 מארה"ב.
המכירות של טסלה צנחו ב-60% בין החודשים מארס ואפריל, לפי האנליסט הסיני העוקב אחר שוק הרכבים החשמליים, זו יולונג. מספר הרכבים המבוטחים החדשים של טסלה נפל לאזו ה-12 אלף רכבים באפריל, לעומת 34.5 אלף רכבים במארס.
- אואזיס לא הראשונים: עשרת הטורים הגדולים ברוק
- עליות באסיה, החוזים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת יולונג, המספרים הגרועים נובע ממה שתיארנו כאן בכתבה הקודמת – כלומר יחסי ציבור רעים בשל הביצועים של רכבי החברה המיוצרים בסין, שחלקן עלו באש תוך כדי נסיעה, או חוו האצה פתאומית ללא שליטה. כרגע, לא פחות מ-5 סוכנויות ממשלתיות בוחנות את התנהלות החברה בשל התקלות. "טסלה ספגה הרבה סיקור רע בזמן האחרון וזה פגע לה במכירות" קבע יולונג באנליזה שפרסם לאחרונה.
- 15.ג'ק הלוי 19/08/2021 07:30הגב לתגובה זולא להתבלבל וללכת סחור וסחור,הממשלה הסינית תומכת במאה אחוז בשוק הרכבים המקומי בדרך להיות מעצמת EV עולמית.תשקיע בזה את מיטב כספך היום,תצחק כל הדרך אל הבנק בעוד כמה שנים.
- 14.הבעיה היא 18/07/2021 08:38הגב לתגובה זוהבום הכלכלי הסתיים
- 13.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 25/05/2021 10:37הגב לתגובה זו
- אתה מזכיר את מנשה יוספוביץ מבני ברק.... (ל"ת)פוקסי 24/08/2021 18:30הגב לתגובה זו
- 12.עצימת עיניים מסוכנת 22/05/2021 11:05הגב לתגובה זוכל הרכבים החשמליים מפיצים קרינה מסוכנת לילדים.
- דן 16/08/2021 22:00הגב לתגובה זווגם הפלאפון שלך קשקשן...
- צודקת!!! גם חוטי החשמל בקירות הבית!!! (ל"ת)גרה במערה 21/06/2021 10:22הגב לתגובה זו
- 11.Yl 22/05/2021 09:32הגב לתגובה זוהתעשיה הסינית צמחה הודות ל העתקות כך גם תעשית הרכב לכן אן בצדקה לקנות טסלה בקרוב מאוד נראה חידושים ברכבים סיניים ש יהממו את העולם
- 10.סין זה לא ארהב 17/05/2021 06:46הגב לתגובה זוהסינים ינקנקו כל מוצר וכל חברה אמריקאית שקמצ ירימו את הראש תשכחו לעשות שם עסקים לאורך זמן;בהתחלה חיבוק ואהבה ,לןמדים את החומר והפטנטים וכל סודות המוצר ומיד מוקם מפעל או מוצר מתחרה ואז המוצר החיצוני נמצא תחת בדיקות ובי בי
- זלמן 27/05/2021 10:06הגב לתגובה זוראו את היפנים בשנות השישים (חיקויי פלסטיק לתוצרת ארה"ב...).
- 9.הרכב הראשון שיישרף בארץ יהווה את הסוף של החברה (ל"ת)איציק 14/05/2021 18:50הגב לתגובה זו
- לישראלי המצוי יש זיכרון קצר. (ל"ת)רונן 22/05/2021 12:52הגב לתגובה זו
- 8.אביהו 14/05/2021 17:08הגב לתגובה זוזו הסיבה לירידה במכירות בארה"ב ובסין. בכל חודש אחרון ברבעון כמעט כל המכוניות שמיוצרות נמכרות בשוק המקומי. זה יותר ממסביר את הירידה במכירות בסין. ואין שום תקלה בטסלה הדורשת תיקון דחוף. יש השמצות חסרות בסיס.
- 7.רונן 14/05/2021 17:06הגב לתגובה זוטסלה מכרה 100% מהרכבים שייוצרו בחודשים מאי יוני. והי מובילה את מכירות הרכבים החשמליים בסין בהפרש ניכר (למעט מכונית סופר מיני ב 5000$ ). גורדון גונסון מדורג בין המאתיים הכי גרועים בין מעל 7000 אנליסטים בארצות הברית והוא שורטיסט ומשמיץ טסלה ידוע, שאביו עבד בפורד ויש לו אינטרסט.
- 6.יהווית 14/05/2021 13:05הגב לתגובה זומאמינה שמתי שהוא יתגברו
- 5.בן כנען 14/05/2021 12:32הגב לתגובה זובמרץ טסלה ייצרה בסין 35 אילף רכבים. באפריל יצרה יותר מ 40 אלף. מתוכם 14 אלף היו לייצוא. מתוך כל היצרני ויצואני הרכבים החשמלים מסין חצי זה טסלה. מסתכל הייצוא רכבים 7 אחוז זה טסלה. קשקשן בלתי נלאה. בחדשים הראשונים של כל רבעון רוב הרכבים במפעל בסין ובזה בארהס הם לייצוא
- 4.קונה וקניתי הרבה קולים ולונג נסדק (ל"ת)ירון 14/05/2021 10:44הגב לתגובה זו
- 3.השוק יטוס ביום שלישי ואצלם היום גם (ל"ת)ירון 14/05/2021 10:44הגב לתגובה זו
- 2.אני קונה וקניתי טסלה ואפל וטבע (ל"ת)כוכי 14/05/2021 10:43הגב לתגובה זו
- 1.מי שחשב לשניה שיש מקום לרכב אמריקאי בסין - הוזה (ל"ת)שמוליק 14/05/2021 10:26הגב לתגובה זו
- יונה 15/05/2021 07:34הגב לתגובה זוכנראה שזה כואב בכיס ולכן נכנסים בטסלה על mg לא ראיתי כתבה מסוג זה מה זה אומר שזה יותר טוב לא משנה את דעתי במילימטרטסלה נקודה

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.
צילום: Huy Phan, Pexelsאחד מכל 5 ילדים בעולם: אלה ממדי המשבר הגלובלי של אי-ביטחון תזונתי
נתוני 2025 חושפים תמונה קשה, והמאבק מתנהל בכמה חזיתות - החל בסיוע ממשלתי ישיר ועד טכנולוגיות אגריטק חדשניות, וכמובן גם בינה מלאכותית
כאשר אנחנו שומעים את המושג "רעב", רבים מדמיינים תמונות קשות ממדינות עולם שלישי רחוקות. אך המציאות מורכבת הרבה יותר. בעולמנו השבע לכאורה, מתחולל "רעב שקט" - משבר גלובלי של אי-ביטחון תזונתי הפוגע במיליארדי בני אדם, ונוכח גם במדינות מפותחות כמו ישראל. זהו אתגר שאינו נראה תמיד בעין, אך גובה מחיר אנושי כבד בבריאות, בחינוך ובעתיד.
על פי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), ביטחון תזונתי (Food Security) אינו רק היכולת למלא את הבטן. הוא מתקיים כאשר לכל האנשים, בכל עת, יש גישה פיזית, חברתית וכלכלית למזון מספק, בטוח ומזין, העונה על הצרכים התזונתיים שלהם ועל העדפות המזון שלהם לחיים פעילים ובריאים.
היעדר ביטחון כזה - כלומר, אי-ביטחון תזונתי - הוא מצב שבו לאנשים אין גישה כזו באופן קבוע. זהו "הרעב הנסתר", שאינו תמיד נראה לעין כרעב המוני, אך מחלחל עמוק לתוך החברה ופוגע במערכת החיסון, בהתפתחות הקוגניטיבית ובירידה בתוחלת החיים.
תמונת מצב גלובלית: מספרים וכסף
כ-1.7 מיליארד בני אדם חיים כיום באזורים שבהם הידרדרות הקרקע מחסלת את תפוקת היבולים עקב שינויי אקלים ופעילות אנושית.
- יבוא וירידה במחיר או ביטחון תזונתי? 5 עובדות על שוק החלב בישראל
- חוזרים לתלושי המזון: אושרה העברת 400 מיליון שקל לחלוקת תווי מזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד שנת 2050, אוכלוסיית העולם צפויה לגדול בכ-40%, ולהגיע לכמעט 10 מיליארד בני אדם. במקביל, צריכת המזון צפויה לזנק בכ-70%. בעוד שהביקוש עולה, ההיצע נמצא בסיכון: כ-13% מהאדמות הראויות לעיבוד צפויות להיעלם עקב שינויי אקלים, מדבור ועיור. נוצר "פער מזון" עצום, שאותו ניתן יהיה לסגור רק באמצעות הגדלה דרמטית של יעילות הייצור ושינוי הרגלי הצריכה הגלובליים. למרבה הצער, הפגיעה בילדים היא הקשה ביותר: נתונים עדכניים מראים כי אחד מכל חמישה ילדים מתחת לגיל 5 ברחבי העולם סובל מעיכוב בגדילה, כתוצאה ישירה מתת-תזונה וחוסר-ביטחון תזונתי כרוני.
