אילון מאסק
צילום: יוטיוב

הבעיות של טסלה בסין מתגברות ואין מי שיכבה את האש

לפי איגוד הרכבים הפרטיים בסין, המכירות של החברה האמריקאית, שפעם הייתה יקירת הסינים, ירדו ב-27% לפחות מ-26 אלף רכבים בחודש כולו
ארז ליבנה | (21)
נושאים בכתבה גלובל טסלה

לפני 3 חודשים פרסמנו כאן כתבה שכותרתה הייתה: האם תור הזהב של טסלה ואילון מאסק בסין הגיע לסיומו? אז לפי הנתונים האחרונים שמפרסמת החברה, נראה שלשם פני הדברים הולכים. אמנם החברה לא מפרסמת מסירת ומכירת רכבים באופן חודשי, אלא רק רבעוני, אבל נראה שהירידה בכל השוק הרכבים החשמליים בסין פגע בטסלה  TESLA INC בנקודה כואבת במיוחד.

 

לפי הנתונים שמפרסם איגוד הרכבים הפרטיים בסין, בעוד מרבית השוק חווה קיטון ממוצע של 10% במכירות ומסירות, טסלה נפגעה בלא פחות מ-27%. יתר על כן, האיגוד הבהיר שלמעלה מחצי מקרוב ל-26 רכבים שנמסרו ברבעון, יוצאו אל מחוץ לשטח סין.

 

זו בעיה עבור החברה, שרק לפני שנתיים פתחה מפעל שני בשנגחאי, שאמור לסייע לה לספק את הצרכים של השוק הסיני, הנחשב לשוק הרכבים החשמליים הגדול בעולם, עם 4.5% מהרכבים הנמכרים השייכים לסקטור – פי 2 מארה"ב.

 

המכירות של טסלה צנחו ב-60% בין החודשים מארס ואפריל, לפי האנליסט הסיני העוקב אחר שוק הרכבים החשמליים, זו יולונג. מספר הרכבים המבוטחים החדשים של טסלה נפל לאזו ה-12 אלף רכבים באפריל, לעומת 34.5 אלף רכבים במארס.

 

להערכת יולונג, המספרים הגרועים נובע ממה שתיארנו כאן בכתבה הקודמת – כלומר יחסי ציבור רעים בשל הביצועים של רכבי החברה המיוצרים בסין, שחלקן עלו באש תוך כדי נסיעה, או חוו האצה פתאומית ללא שליטה. כרגע, לא פחות מ-5 סוכנויות ממשלתיות בוחנות את התנהלות החברה בשל התקלות. "טסלה ספגה הרבה סיקור רע בזמן האחרון וזה פגע לה במכירות" קבע יולונג באנליזה שפרסם לאחרונה.

 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    ג'ק הלוי 19/08/2021 07:30
    הגב לתגובה זו
    לא להתבלבל וללכת סחור וסחור,הממשלה הסינית תומכת במאה אחוז בשוק הרכבים המקומי בדרך להיות מעצמת EV עולמית.תשקיע בזה את מיטב כספך היום,תצחק כל הדרך אל הבנק בעוד כמה שנים.
  • 14.
    הבעיה היא 18/07/2021 08:38
    הגב לתגובה זו
    הבום הכלכלי הסתיים
  • 13.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 25/05/2021 10:37
    הגב לתגובה זו
  • אתה מזכיר את מנשה יוספוביץ מבני ברק.... (ל"ת)
    פוקסי 24/08/2021 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עצימת עיניים מסוכנת 22/05/2021 11:05
    הגב לתגובה זו
    כל הרכבים החשמליים מפיצים קרינה מסוכנת לילדים.
  • דן 16/08/2021 22:00
    הגב לתגובה זו
    וגם הפלאפון שלך קשקשן...
  • צודקת!!! גם חוטי החשמל בקירות הבית!!! (ל"ת)
    גרה במערה 21/06/2021 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    Yl 22/05/2021 09:32
    הגב לתגובה זו
    התעשיה הסינית צמחה הודות ל העתקות כך גם תעשית הרכב לכן אן בצדקה לקנות טסלה בקרוב מאוד נראה חידושים ברכבים סיניים ש יהממו את העולם
  • 10.
    סין זה לא ארהב 17/05/2021 06:46
    הגב לתגובה זו
    הסינים ינקנקו כל מוצר וכל חברה אמריקאית שקמצ ירימו את הראש תשכחו לעשות שם עסקים לאורך זמן;בהתחלה חיבוק ואהבה ,לןמדים את החומר והפטנטים וכל סודות המוצר ומיד מוקם מפעל או מוצר מתחרה ואז המוצר החיצוני נמצא תחת בדיקות ובי בי
  • זלמן 27/05/2021 10:06
    הגב לתגובה זו
    ראו את היפנים בשנות השישים (חיקויי פלסטיק לתוצרת ארה"ב...).
  • 9.
    הרכב הראשון שיישרף בארץ יהווה את הסוף של החברה (ל"ת)
    איציק 14/05/2021 18:50
    הגב לתגובה זו
  • לישראלי המצוי יש זיכרון קצר. (ל"ת)
    רונן 22/05/2021 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אביהו 14/05/2021 17:08
    הגב לתגובה זו
    זו הסיבה לירידה במכירות בארה"ב ובסין. בכל חודש אחרון ברבעון כמעט כל המכוניות שמיוצרות נמכרות בשוק המקומי. זה יותר ממסביר את הירידה במכירות בסין. ואין שום תקלה בטסלה הדורשת תיקון דחוף. יש השמצות חסרות בסיס.
  • 7.
    רונן 14/05/2021 17:06
    הגב לתגובה זו
    טסלה מכרה 100% מהרכבים שייוצרו בחודשים מאי יוני. והי מובילה את מכירות הרכבים החשמליים בסין בהפרש ניכר (למעט מכונית סופר מיני ב 5000$ ). גורדון גונסון מדורג בין המאתיים הכי גרועים בין מעל 7000 אנליסטים בארצות הברית והוא שורטיסט ומשמיץ טסלה ידוע, שאביו עבד בפורד ויש לו אינטרסט.
  • 6.
    יהווית 14/05/2021 13:05
    הגב לתגובה זו
    מאמינה שמתי שהוא יתגברו
  • 5.
    בן כנען 14/05/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
    במרץ טסלה ייצרה בסין 35 אילף רכבים. באפריל יצרה יותר מ 40 אלף. מתוכם 14 אלף היו לייצוא. מתוך כל היצרני ויצואני הרכבים החשמלים מסין חצי זה טסלה. מסתכל הייצוא רכבים 7 אחוז זה טסלה. קשקשן בלתי נלאה. בחדשים הראשונים של כל רבעון רוב הרכבים במפעל בסין ובזה בארהס הם לייצוא
  • 4.
    קונה וקניתי הרבה קולים ולונג נסדק (ל"ת)
    ירון 14/05/2021 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    השוק יטוס ביום שלישי ואצלם היום גם (ל"ת)
    ירון 14/05/2021 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני קונה וקניתי טסלה ואפל וטבע (ל"ת)
    כוכי 14/05/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מי שחשב לשניה שיש מקום לרכב אמריקאי בסין - הוזה (ל"ת)
    שמוליק 14/05/2021 10:26
    הגב לתגובה זו
  • יונה 15/05/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    כנראה שזה כואב בכיס ולכן נכנסים בטסלה על mg לא ראיתי כתבה מסוג זה מה זה אומר שזה יותר טוב לא משנה את דעתי במילימטרטסלה נקודה
גוגל אלפאבית רשתות חברתיותגוגל אלפאבית רשתות חברתיות

אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שליטתה בתשתיות חשמל ומרכזי נתונים כחלק מהיערכות לגידול בביקוש למחשוב ולבינה מלאכותית, על רקע מגבלות רשת החשמל בארה״ב

אדיר בן עמי |

אלפאבית Alphabet 0.85%  הודיעה כי תרכוש את חברת התשתיות Intersect Power בעסקת מזומן בהיקף של 4.75 מיליארד דולר, בתוספת חוב קיים. המהלך משתלב בגל השקעות רחב של ענקיות הטכנולוגיה, המבקשות להרחיב במהירות את קיבולת מרכזי הנתונים והאנרגיה הנדרשת להפעלתם, על רקע העלייה החדה בביקוש למחשוב עבור יישומי בינה מלאכותית.


Intersect עוסקת בפיתוח תשתיות אנרגיה ומרכזי נתונים, ולפי הודעת אלפאבית מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף של מספר ג’יגוואטים, הנמצאים בשלבי פיתוח או הקמה. רכישת החברה צפויה להעניק לגוגל גישה ישירה למקורות חשמל נוספים, בתקופה שבה רשתות החשמל בארה״ב מתקשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר. העסקה מגיעה לאחר שגוגל כבר יצרה קשרים עסקיים עם Intersect בשנה שעברה, אז נכנסה להשקעה מיעוט והחלה בשיתוף פעולה לפיתוח מתקני ייצור חשמל בסמוך לקמפוסים של מרכזי נתונים. כעת, אלפאבית מבקשת להעמיק את השליטה בשרשרת האספקה האנרגטית הנדרשת לפעילותה.


לדברי אלפאבית, Intersect תמשיך לפעול כיחידה נפרדת תחת המותג הקיים, ולא תשולב באופן מלא בפעילות גוגל. הנהלת החברה תישאר על כנה, ובראשה המנכ״ל שלדון קימבר. נכסים פעילים של Intersect בטקסס, וכן נכסים פעילים ומתוכננים בקליפורניה, לא ייכללו בעסקה.


אלפאבית תרכוש את פלטפורמת פיתוח האנרגיה של Intersect ואת צוות העובדים העוסק בפרויקטים שכבר הוקצו לגוגל. מדובר בנכסים שנועדו לתמוך ישירות בהרחבת פעילות מרכזי הנתונים של החברה בארה״ב.


ענקיות הטכנולוגיה רוצות חשמל

העסקה משקפת מגמה רחבה יותר בענף, שבה חברות טכנולוגיה גדולות מחפשות חיבור ישיר לייצור חשמל. הביקוש למרכזי נתונים גדולים, המונעים על ידי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, הפך את סוגיית האנרגיה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים של הענף.במקביל, גם שחקנים נוספים בוחנים רכישות בתחום. קבוצת סופטבנק בוחנת יעדים אפשריים בענף מרכזי הנתונים, וחברות השקעה פרטיות פועלות לרכישת ספקיות תשתית ורשתות חשמל, במטרה ליהנות מהגידול בביקוש.


מייקל סיילור ביטקוין
צילום: טוויטר

סטרטג׳י מגייסת מאות מיליונים - אבל מפסיקה לרכוש ביטקוין

לאחר גיוס של כ־748 מיליון דולר ממכירת מניות, החברה בחרה שלא להגדיל את החזקותיה במטבע הדיגיטלי, על רקע ירידה של יותר מ־30% במחיר הביטקוין ולחץ גובר סביב יכולת עמידה בהתחייבויות פיננסיות

אדיר בן עמי |

סטרטג׳י MicroStrategy Inc -0.3%  , המחזיקה הגדולה בעולם בביטקוין מקרב החברות הציבוריות, עצרה בשבוע האחרון את רצף רכישות המטבע הדיגיטלי, לאחר תקופה של קניות אינטנסיביות. לפי הדיווחים, החברה גייסה מאות מיליוני דולרים ממכירת מניות, אך בחרה שלא להפנות את הכסף להגדלת החזקות הביטקוין.


בין 15 ל־21 בדצמבר מכרה סטרטג׳י כ־4.5 מיליון מניות רגילות וגייסה נטו כ־748 מיליון דולר. בניגוד להתנהלותה בשבועות הקודמים, החברה לא ביצעה רכישות ביטקוין בתקופה זו, ובכך קטעה רצף של שלושה שבועות שבהם הגדילה את אחזקותיה במטבע. המניה הגיבה באדישות יחסית. מניית סטרטג׳י עלתה בכ־1.5% במסחר, במקביל לעלייה מתונה במחיר הביטקוין, שנסחר סביב 89 אלף דולר. עם זאת, מניית החברה איבדה כ־42% מתחילת השנה, לאחר זינוק חד בתחילתה, ובשוק מציינים כי חסרים כיום טריגרים ברורים להמשך עליות.


הביטקוין יורד יותר מ-30%

הפסקת הרכישות מגיעה על רקע ירידה חדה במחיר הביטקוין, שאיבד יותר מ־30% מאז השיא שנרשם באוקטובר. מאז, המטבע מדשדש סביב רמות של כ־90 אלף דולר, מצב שמקשה על חברות ממונפות כמו סטרטג׳י להצדיק המשך הגדלת חשיפה. בתחילת החודש פעלה החברה בכיוון ההפוך, כאשר רכשה ביטקוין בהיקף של כ־1.9 מיליארד דולר בתוך שבועיים. גם אז, המהלך לא הצליח לבלום את הירידה במניה, מה שהגביר את הספקות בקרב משקיעים לגבי הקשר הישיר בין אסטרטגיית הרכישה לבין ערך המניה.


סטרטג׳י מחזיקה כיום בכ־671 אלף ביטקוין, שנרכשו במחיר ממוצע של כ־75 אלף דולר ליחידה. שווי ההחזקה הכולל נאמד בכ־60 מיליארד דולר, נתון ההופך את החברה לחשופה במיוחד לתנודתיות בשוק הקריפטו.


במקביל, החברה פועלת לחיזוק הנזילות. מוקדם יותר החודש הקימה סטרטג׳י רזרבה של כ־1.4 מיליארד דולר, שנועדה לשמש לתשלומי ריבית ודיבידנדים עתידיים. המהלך נועד להפיג חששות בשוק מפני מצב שבו החברה תידרש למכור ביטקוין כדי לעמוד בהתחייבויותיה.