אילון מאסק
צילום: יוטיוב

הבעיות של טסלה בסין מתגברות ואין מי שיכבה את האש

לפי איגוד הרכבים הפרטיים בסין, המכירות של החברה האמריקאית, שפעם הייתה יקירת הסינים, ירדו ב-27% לפחות מ-26 אלף רכבים בחודש כולו
ארז ליבנה | (21)
נושאים בכתבה גלובל טסלה

לפני 3 חודשים פרסמנו כאן כתבה שכותרתה הייתה: האם תור הזהב של טסלה ואילון מאסק בסין הגיע לסיומו? אז לפי הנתונים האחרונים שמפרסמת החברה, נראה שלשם פני הדברים הולכים. אמנם החברה לא מפרסמת מסירת ומכירת רכבים באופן חודשי, אלא רק רבעוני, אבל נראה שהירידה בכל השוק הרכבים החשמליים בסין פגע בטסלה  TESLA INC בנקודה כואבת במיוחד.

 

לפי הנתונים שמפרסם איגוד הרכבים הפרטיים בסין, בעוד מרבית השוק חווה קיטון ממוצע של 10% במכירות ומסירות, טסלה נפגעה בלא פחות מ-27%. יתר על כן, האיגוד הבהיר שלמעלה מחצי מקרוב ל-26 רכבים שנמסרו ברבעון, יוצאו אל מחוץ לשטח סין.

 

זו בעיה עבור החברה, שרק לפני שנתיים פתחה מפעל שני בשנגחאי, שאמור לסייע לה לספק את הצרכים של השוק הסיני, הנחשב לשוק הרכבים החשמליים הגדול בעולם, עם 4.5% מהרכבים הנמכרים השייכים לסקטור – פי 2 מארה"ב.

 

המכירות של טסלה צנחו ב-60% בין החודשים מארס ואפריל, לפי האנליסט הסיני העוקב אחר שוק הרכבים החשמליים, זו יולונג. מספר הרכבים המבוטחים החדשים של טסלה נפל לאזו ה-12 אלף רכבים באפריל, לעומת 34.5 אלף רכבים במארס.

 

להערכת יולונג, המספרים הגרועים נובע ממה שתיארנו כאן בכתבה הקודמת – כלומר יחסי ציבור רעים בשל הביצועים של רכבי החברה המיוצרים בסין, שחלקן עלו באש תוך כדי נסיעה, או חוו האצה פתאומית ללא שליטה. כרגע, לא פחות מ-5 סוכנויות ממשלתיות בוחנות את התנהלות החברה בשל התקלות. "טסלה ספגה הרבה סיקור רע בזמן האחרון וזה פגע לה במכירות" קבע יולונג באנליזה שפרסם לאחרונה.

 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    ג'ק הלוי 19/08/2021 07:30
    הגב לתגובה זו
    לא להתבלבל וללכת סחור וסחור,הממשלה הסינית תומכת במאה אחוז בשוק הרכבים המקומי בדרך להיות מעצמת EV עולמית.תשקיע בזה את מיטב כספך היום,תצחק כל הדרך אל הבנק בעוד כמה שנים.
  • 14.
    הבעיה היא 18/07/2021 08:38
    הגב לתגובה זו
    הבום הכלכלי הסתיים
  • 13.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 25/05/2021 10:37
    הגב לתגובה זו
  • אתה מזכיר את מנשה יוספוביץ מבני ברק.... (ל"ת)
    פוקסי 24/08/2021 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עצימת עיניים מסוכנת 22/05/2021 11:05
    הגב לתגובה זו
    כל הרכבים החשמליים מפיצים קרינה מסוכנת לילדים.
  • דן 16/08/2021 22:00
    הגב לתגובה זו
    וגם הפלאפון שלך קשקשן...
  • צודקת!!! גם חוטי החשמל בקירות הבית!!! (ל"ת)
    גרה במערה 21/06/2021 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    Yl 22/05/2021 09:32
    הגב לתגובה זו
    התעשיה הסינית צמחה הודות ל העתקות כך גם תעשית הרכב לכן אן בצדקה לקנות טסלה בקרוב מאוד נראה חידושים ברכבים סיניים ש יהממו את העולם
  • 10.
    סין זה לא ארהב 17/05/2021 06:46
    הגב לתגובה זו
    הסינים ינקנקו כל מוצר וכל חברה אמריקאית שקמצ ירימו את הראש תשכחו לעשות שם עסקים לאורך זמן;בהתחלה חיבוק ואהבה ,לןמדים את החומר והפטנטים וכל סודות המוצר ומיד מוקם מפעל או מוצר מתחרה ואז המוצר החיצוני נמצא תחת בדיקות ובי בי
  • זלמן 27/05/2021 10:06
    הגב לתגובה זו
    ראו את היפנים בשנות השישים (חיקויי פלסטיק לתוצרת ארה"ב...).
  • 9.
    הרכב הראשון שיישרף בארץ יהווה את הסוף של החברה (ל"ת)
    איציק 14/05/2021 18:50
    הגב לתגובה זו
  • לישראלי המצוי יש זיכרון קצר. (ל"ת)
    רונן 22/05/2021 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אביהו 14/05/2021 17:08
    הגב לתגובה זו
    זו הסיבה לירידה במכירות בארה"ב ובסין. בכל חודש אחרון ברבעון כמעט כל המכוניות שמיוצרות נמכרות בשוק המקומי. זה יותר ממסביר את הירידה במכירות בסין. ואין שום תקלה בטסלה הדורשת תיקון דחוף. יש השמצות חסרות בסיס.
  • 7.
    רונן 14/05/2021 17:06
    הגב לתגובה זו
    טסלה מכרה 100% מהרכבים שייוצרו בחודשים מאי יוני. והי מובילה את מכירות הרכבים החשמליים בסין בהפרש ניכר (למעט מכונית סופר מיני ב 5000$ ). גורדון גונסון מדורג בין המאתיים הכי גרועים בין מעל 7000 אנליסטים בארצות הברית והוא שורטיסט ומשמיץ טסלה ידוע, שאביו עבד בפורד ויש לו אינטרסט.
  • 6.
    יהווית 14/05/2021 13:05
    הגב לתגובה זו
    מאמינה שמתי שהוא יתגברו
  • 5.
    בן כנען 14/05/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
    במרץ טסלה ייצרה בסין 35 אילף רכבים. באפריל יצרה יותר מ 40 אלף. מתוכם 14 אלף היו לייצוא. מתוך כל היצרני ויצואני הרכבים החשמלים מסין חצי זה טסלה. מסתכל הייצוא רכבים 7 אחוז זה טסלה. קשקשן בלתי נלאה. בחדשים הראשונים של כל רבעון רוב הרכבים במפעל בסין ובזה בארהס הם לייצוא
  • 4.
    קונה וקניתי הרבה קולים ולונג נסדק (ל"ת)
    ירון 14/05/2021 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    השוק יטוס ביום שלישי ואצלם היום גם (ל"ת)
    ירון 14/05/2021 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני קונה וקניתי טסלה ואפל וטבע (ל"ת)
    כוכי 14/05/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מי שחשב לשניה שיש מקום לרכב אמריקאי בסין - הוזה (ל"ת)
    שמוליק 14/05/2021 10:26
    הגב לתגובה זו
  • יונה 15/05/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    כנראה שזה כואב בכיס ולכן נכנסים בטסלה על mg לא ראיתי כתבה מסוג זה מה זה אומר שזה יותר טוב לא משנה את דעתי במילימטרטסלה נקודה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

sp500
צילום: טוויטר

UBS: מדד S&P 500 צפוי לעלות כ-12% ב-2026

התחזית מתבססת על הורדת הריבית השלישית של הפד' והגידול הצפוי ברווחי החברות; "בטווח האורך המניות יספקו 10% בשנה"



עמית בר |
נושאים בכתבה S&P500

בית ההשקעות UBS פרסם תחזית עדכנית המעריכה כי מדד S&P 500 יגיע ל-7,700 נקודות עד סוף 2026, עלייה של כ-12% מרמתו הנוכחית סביב 6,850 נקודות. התחזית מבוססת על צמיחת רווחים של 14.4% במדד עד סוף השנה, כאשר הרווח למניה (EPS) צפוי להגיע ל-305 דולר  עלייה של 10% מ-2025. נתונים אלה תואמים לתחזיות כלליות בשוק. 

התחזית פורסמה לאחר שהפדרל ריזרב הוריד את טווח הריבית הבסיסי ב-25 נקודות בסיס ל-3.50%-3.75%, צעד שלישי ברצף לאחר הורדות בספטמבר (50 נקודות בסיס) ובאוקטובר (25 נקודות בסיס). ההורדה היא תוצאה של ריכוך באינפלציה - מדד PCE צפוי ל-2.9% ב-2025 ו-2.4% ב-2026, לצד שוק עבודה מתקרר, עם אבטלה של 4.5% ב-2025 ו-4.4% ב-2026. הפד צופה הורדה אחת נוספת ב-2026, מה שמפחית לחץ על חברות ומגביר זרימות הון למניות. צמיחת התמ"ג צפויה להאט ל-1.7% ב-2025 מ-3.8% ברבעון השני, אך להתאושש ל-2.3% ב-2026, בתמיכת מדיניות מוניטרית רכה.


דומיננטיות טכנולוגיה והזדמנויות מגזריות

המנוע העיקרי, להערכת בנק ההשקעות, הוא בצמיחה של חברות הטכנולוגיה, בראשן "שבע המופלאות" (Magnificent Seven: Apple, Microsoft, Nvidia, Amazon, Alphabet, Meta, Tesla), שתרמו 60% מעליית המדד ב-2025. 

UBS צופה כי השקעות בתחום הבינה המלאכותית ידחפו לצמיחת רווחים של 20% במגזר זה ב-2026. מעבר לכך, UBS מזהה פוטנציאל במגזרי בריאות (צמיחה של 7% ברווחים), תשתיות (בתמיכת השקעות ממשלתיות של 500 מיליארד דולר) ובנקים.


ההורדה האחרונה בריבית הובילה לעלייה של 0.7% במדד ה-S&P, עם ירידת תשואות אג"ח ל-10 שנים ל-3.8% וחיזוק הזהב ב-1.2%. הדולר נחלש ב-0.5% מול סל מטבעות, מה שמקל על יצואניות ומגביר רווחים ב-2%-3%. UBS ממליץ להגדיל חשיפה למניות ב-10%-15% בתיקים, תוך דגש על סחורות כמו נחושת (ביקוש של 25 מיליון טון) ואלומיניום, בהקשר של מעבר אנרגטי. בסביבה של אינפלציה מתונה, אג"ח בינוניות (4-7 שנים) יניבו 4.5% תשואה, אך מניות צפויות להניב תשואה שנתית של 10%.



שאלות ותשובות על S&P 500