הבעיות של טסלה בסין מתגברות ואין מי שיכבה את האש
לפני 3 חודשים פרסמנו כאן כתבה שכותרתה הייתה: האם תור הזהב של טסלה ואילון מאסק בסין הגיע לסיומו? אז לפי הנתונים האחרונים שמפרסמת החברה, נראה שלשם פני הדברים הולכים. אמנם החברה לא מפרסמת מסירת ומכירת רכבים באופן חודשי, אלא רק רבעוני, אבל נראה שהירידה בכל השוק הרכבים החשמליים בסין פגע בטסלה TESLA INC בנקודה כואבת במיוחד.
לפי הנתונים שמפרסם איגוד הרכבים הפרטיים בסין, בעוד מרבית השוק חווה קיטון ממוצע של 10% במכירות ומסירות, טסלה נפגעה בלא פחות מ-27%. יתר על כן, האיגוד הבהיר שלמעלה מחצי מקרוב ל-26 רכבים שנמסרו ברבעון, יוצאו אל מחוץ לשטח סין.
זו בעיה עבור החברה, שרק לפני שנתיים פתחה מפעל שני בשנגחאי, שאמור לסייע לה לספק את הצרכים של השוק הסיני, הנחשב לשוק הרכבים החשמליים הגדול בעולם, עם 4.5% מהרכבים הנמכרים השייכים לסקטור – פי 2 מארה"ב.
המכירות של טסלה צנחו ב-60% בין החודשים מארס ואפריל, לפי האנליסט הסיני העוקב אחר שוק הרכבים החשמליים, זו יולונג. מספר הרכבים המבוטחים החדשים של טסלה נפל לאזו ה-12 אלף רכבים באפריל, לעומת 34.5 אלף רכבים במארס.
- אואזיס לא הראשונים: עשרת הטורים הגדולים ברוק
- עליות באסיה, החוזים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת יולונג, המספרים הגרועים נובע ממה שתיארנו כאן בכתבה הקודמת – כלומר יחסי ציבור רעים בשל הביצועים של רכבי החברה המיוצרים בסין, שחלקן עלו באש תוך כדי נסיעה, או חוו האצה פתאומית ללא שליטה. כרגע, לא פחות מ-5 סוכנויות ממשלתיות בוחנות את התנהלות החברה בשל התקלות. "טסלה ספגה הרבה סיקור רע בזמן האחרון וזה פגע לה במכירות" קבע יולונג באנליזה שפרסם לאחרונה.
- 15.ג'ק הלוי 19/08/2021 07:30הגב לתגובה זולא להתבלבל וללכת סחור וסחור,הממשלה הסינית תומכת במאה אחוז בשוק הרכבים המקומי בדרך להיות מעצמת EV עולמית.תשקיע בזה את מיטב כספך היום,תצחק כל הדרך אל הבנק בעוד כמה שנים.
- 14.הבעיה היא 18/07/2021 08:38הגב לתגובה זוהבום הכלכלי הסתיים
- 13.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 25/05/2021 10:37הגב לתגובה זו
- אתה מזכיר את מנשה יוספוביץ מבני ברק.... (ל"ת)פוקסי 24/08/2021 18:30הגב לתגובה זו
- 12.עצימת עיניים מסוכנת 22/05/2021 11:05הגב לתגובה זוכל הרכבים החשמליים מפיצים קרינה מסוכנת לילדים.
- דן 16/08/2021 22:00הגב לתגובה זווגם הפלאפון שלך קשקשן...
- צודקת!!! גם חוטי החשמל בקירות הבית!!! (ל"ת)גרה במערה 21/06/2021 10:22הגב לתגובה זו
- 11.Yl 22/05/2021 09:32הגב לתגובה זוהתעשיה הסינית צמחה הודות ל העתקות כך גם תעשית הרכב לכן אן בצדקה לקנות טסלה בקרוב מאוד נראה חידושים ברכבים סיניים ש יהממו את העולם
- 10.סין זה לא ארהב 17/05/2021 06:46הגב לתגובה זוהסינים ינקנקו כל מוצר וכל חברה אמריקאית שקמצ ירימו את הראש תשכחו לעשות שם עסקים לאורך זמן;בהתחלה חיבוק ואהבה ,לןמדים את החומר והפטנטים וכל סודות המוצר ומיד מוקם מפעל או מוצר מתחרה ואז המוצר החיצוני נמצא תחת בדיקות ובי בי
- זלמן 27/05/2021 10:06הגב לתגובה זוראו את היפנים בשנות השישים (חיקויי פלסטיק לתוצרת ארה"ב...).
- 9.הרכב הראשון שיישרף בארץ יהווה את הסוף של החברה (ל"ת)איציק 14/05/2021 18:50הגב לתגובה זו
- לישראלי המצוי יש זיכרון קצר. (ל"ת)רונן 22/05/2021 12:52הגב לתגובה זו
- 8.אביהו 14/05/2021 17:08הגב לתגובה זוזו הסיבה לירידה במכירות בארה"ב ובסין. בכל חודש אחרון ברבעון כמעט כל המכוניות שמיוצרות נמכרות בשוק המקומי. זה יותר ממסביר את הירידה במכירות בסין. ואין שום תקלה בטסלה הדורשת תיקון דחוף. יש השמצות חסרות בסיס.
- 7.רונן 14/05/2021 17:06הגב לתגובה זוטסלה מכרה 100% מהרכבים שייוצרו בחודשים מאי יוני. והי מובילה את מכירות הרכבים החשמליים בסין בהפרש ניכר (למעט מכונית סופר מיני ב 5000$ ). גורדון גונסון מדורג בין המאתיים הכי גרועים בין מעל 7000 אנליסטים בארצות הברית והוא שורטיסט ומשמיץ טסלה ידוע, שאביו עבד בפורד ויש לו אינטרסט.
- 6.יהווית 14/05/2021 13:05הגב לתגובה זומאמינה שמתי שהוא יתגברו
- 5.בן כנען 14/05/2021 12:32הגב לתגובה זובמרץ טסלה ייצרה בסין 35 אילף רכבים. באפריל יצרה יותר מ 40 אלף. מתוכם 14 אלף היו לייצוא. מתוך כל היצרני ויצואני הרכבים החשמלים מסין חצי זה טסלה. מסתכל הייצוא רכבים 7 אחוז זה טסלה. קשקשן בלתי נלאה. בחדשים הראשונים של כל רבעון רוב הרכבים במפעל בסין ובזה בארהס הם לייצוא
- 4.קונה וקניתי הרבה קולים ולונג נסדק (ל"ת)ירון 14/05/2021 10:44הגב לתגובה זו
- 3.השוק יטוס ביום שלישי ואצלם היום גם (ל"ת)ירון 14/05/2021 10:44הגב לתגובה זו
- 2.אני קונה וקניתי טסלה ואפל וטבע (ל"ת)כוכי 14/05/2021 10:43הגב לתגובה זו
- 1.מי שחשב לשניה שיש מקום לרכב אמריקאי בסין - הוזה (ל"ת)שמוליק 14/05/2021 10:26הגב לתגובה זו
- יונה 15/05/2021 07:34הגב לתגובה זוכנראה שזה כואב בכיס ולכן נכנסים בטסלה על mg לא ראיתי כתבה מסוג זה מה זה אומר שזה יותר טוב לא משנה את דעתי במילימטרטסלה נקודה
שורט (דאי אי)השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד
עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.
בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".
הפד לא הרגיע אף אחד, מבול של נתונים כלכליים מאוחרים, כולל דוח התעסוקה של ספטמבר שעדיין חסר, צפוי סוף סוף להתפרסם, וכל רמז לבעיות עלול להחליש את הטיעון להורדת ריבית שצפו המומחים בדצמבר. היו"ר ג'רום פאוול כבר הטיל ספק בהורדת הריבית באומרו שהורדה רחוקה מלהיות מובטחת, ונשיאת הפד של בוסטון, סוזן קולינס, חזרה על אזהרה זו. שוב גבר החשש שמניות בינה מלאכותית, כמו אנבידיה, מוערכות יתר על המידה וכי נוצרה בועת השקעות. ואומנם, גם אחרי פרסום הדוחות שהיו כידוע טובים מהתחזיות, השוק שפתח בעליות, נסגר בירידות חדות.
את הכתבה של יום שישי הקודם התחלתי במשפט, "האם צריך תיקון? בהחלט" וניסיתי להסביר את הסיבות לכך שהוא מאחר להגיע. ציינתי שכדי שתיקון יפרוץ צריך להופיע "זרז" שיגרום לו לפרוץ, משהו שיזכיר למשקיעים שהם פועלים בשיגעון. שכחתי, לצערי, לציין את השורטיסטים כאחד מהם ונראה שבסוף הם שיובילו את התיקון הנוכחי.
- אנבידיה מושכת את השוק למעלה: הנאסד"ק בעלייה של 1.4%; גל עליות במניות ה־AI
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תיקון - כן, משבר אמיתי - לא
התיקון הנוכחי, שאני ורבים אחרים ממתינים לו מזה זמן, הכרחי, לבטח בתחום הטכנולוגי ויותר מזה בכל הקשור לתחומי הבינה המלאכותית, הקוונטים וכדומה. אבל ההשוואה למשברים נוסח 2000, 2008 ואפילו 1929 פשוט אינה במקומה.
וול סטריט השוק האמריקאיהנאסד"ק עולה 1%, גוגל עולה 3%, אלוט מזנקת 8.8%
לאחר שהמסחר נפתח במגמה מעורבת, המדדים עברו לעליות עד 1.4%; אנבידיה ממשיכה לרדת מעל 3%, האם התיקון הסתיים? נשיא הפד של ניו יורק, ג’ון ויליאמס, אמר כי הוא רואה מקום להפחתת ריבית “בטווח הקרוב”; אלי לילי חוצה שווי שוק של טריליון דולר, נתון חריג לחברת תרופות, ואילו אלוט עולה בעקבות דוח רבעוני חזק; ומי חברת הביגוד שמזנקת לאור דוח רבעוני מרשים?
לאחר שהמסחר נפתח במגמה מעורבת, המדדים עברו לעליות, כשהנאסד"ק עולה 1%, בעוד שה-S&P500 גם הוא עולה 1.4% ואילו הדאו עולה 1.2%.
תשואת האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-2 נקודות בסיס ל-4.07%, ותשואת האג"ח לשנתיים ירדה גם היא ב-2 נקודות בסיס ל-3.52%.
אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך
לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק. הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.
הדעות
חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו
רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת.
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים. וכדאי גם לקרוא את נקודת המבט של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג, אחרי 50 פלוס שנים של ניסיון, יש לו תובנות - השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
