קים קרדשיאן חתמה על הגשת פודקאסט בספוטיפיי - המניה מזנקת ב-13%

שירות המוסיקה בסטרימינג הודיע על שורת שיתופי פעולה עם גורמי תוכן משמעותיים; DC וחברת וורנר יפיקו עבור החברה פודקאסטים של הבלוקבסטרים שלהם כמו סופרמן, בטמן והג׳וקר; קרדשיאן תגיש פודקאסט בלעדי
ניצן כהן | (1)

שירות המוסיקה בסטרימינג הפופולרי בעולם, ספוטיפיי (סימול: SPOT), הודיע היום על שורה של שיתופי פעולה עם גורמי תוכן משמעותיים שיפיקו עבורו פודקאסטים. המשקיעים אוהבים את ההודעה של ספוטיפיי והמניה מזנקת כעת בוול סטריט ב-13% לשיא שנתי.

 

שלושת שיתופי הפעולה עליהם הודיעה החברה הם עם DC COMICS, וורנר ברוס וכוכבת הרשת קים קרדשיאן.

 

מפרטים שפרסמה החברה עולה כי DC וחברת וורנר יפיקו עבור החברה פודקאסטים של הבלוקבסטרים שלהם כמו סופרמן, בטמן, הג׳וקר, הארלי קווין ועוד. הפודקאסטים ישודרו בלעדית בשירותי ספוטיפיי. בנוסף תגיש כוכבת הרשת קים קרדשיאן עבור החברה פודקאסט, אף הוא ישודר בבלעדיות בספוטיפיי.

 

שורת שיתופי הפעולה של ספוטיפיי באים לאחר שמוקדם יותר חתמה החברה על שיתוף פעולה עם ג׳ו רוג׳נס אשר מפיק פודקאסט פופולרי.

 

שירותי המוסיקה בסטרימינג נמצאים בתחרות עזה כשבשנה האחרונה הצטרפו אפל וגוגל עם שירותים משלהם שאמורים להתחרות בספוטיפיי, אך בשלב זה נראה כי ידה של ספוטיפיי על העליונה והיא מבססת את מעמדה הן בשירותי המוסיקה והן בשידורי הפודקאסטים שצוברים פופולריות ברחבי העולם.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    a 18/06/2020 21:01
    הגב לתגובה זו
    c
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.