בקשה לייצוגית נגד קרסו: "רכבי הדאצ'יה סובלים מרעידות וקפיצות"
כמה שווה לכם רכב עם פגם בטיחותי הגורם לרכב להידרדר לאחור במדרון חד, חרף היותו משולב בהלוך קדמי? אם תשאלו את אחד הלקוחות של קרסו הוא יגיד לכם שזה שווה כ-150 מיליון שקל, זאת עקב בקשה לתביעה ייצוגית שהוא הגיש כנגד החברה.
המבקש טוען בבקשה כי כלי רכב מדגמי דאצ'יה סנדרו ודאצ'יה לוגאן אשר יוצרו על ידי היצרן, יובאו על ידי החברה לישראל, ונמכרו ללקוחות, נמסרו כשהם סובלים ממספר תקלות לכאורה: "רעידות, קפיצות והשהייה באופן אקראי בתחילת נסיעה או בנסיון האצה".
- 23.יעקב לופוביץ 27/04/2022 10:23הגב לתגובה זוגם רוצה להצטרף לתביע רעידות
- 22.אביבית 12/10/2021 16:38הגב לתגובה זואשמח לדעת פרטים על תביעה יצוגית ואם אפשר גם להיות חלק מהתביעה
- 21.טלי 09/10/2021 18:28הגב לתגובה זוכבר החליפו לי מצמד ב 6500 ק''מ!!!!!!!! [email protected]
- 20.אושרי כהן 11/05/2021 14:47הגב לתגובה זותעדכנו איך מצטרפים בבקשה טלפון 0528839912
- 19.אושרי כהן 11/05/2021 14:46הגב לתגובה זודאציה סנדרו סטפווי רעידות קשות אחרי פעמיים של החלפת מצמד
- עמית 31/03/2022 03:32הגב לתגובה זוידני או אוטומט?
- 18.קוסטיה 15/05/2020 10:46הגב לתגובה זו0533370520
- 17.אשמח להצטרף לתביעה -דציה סנדרו 2017 רעידות איומות (ל"ת)רבקה 24/04/2020 11:33הגב לתגובה זו
- 16.תומר פרת 08/10/2019 04:06הגב לתגובה זוקניתי לוגאן מהדגם האחרון, בפברואר 2019. הגבוה יותר. טרם הגעתי ל-10 אלפים ק"מ. כבר התחלה גילחתי שבתחילת מסיעה הרכב מקרטע ורועד בחוזקה. הגעתי למוסך המרכזי בתל אביב. עדו איתי סיבוב כשהמכונאי נהג. לא היו רעידות. אני מקווה שהביקור נרשם אצלם כי לא נתנו לי נייר. אני מבין שמכרו לי את הרכב הלקוי אחרי שהוגשה התביעה. אשמח להצטרף באופן פעיל ולהוסיף עדות . 0507756756
- 15.אנונימי 13/01/2019 10:57הגב לתגובה זוזה בדיוק מה שקרה לסנדרו סטפווי של שנת 2017
- אביר 24/02/2019 12:07הגב לתגובה זולא צריך להצטרף. המשמעות של ייצוגית היא שהתביעה מוגשת בשם כל מי ששייך לקבוצה ולא הודיע שרוצה לצאת ממנה
- 14.קלאצ' רועד. מי שהתלונן באחריות החליפו לו (ל"ת)דאציה 03/01/2019 08:25הגב לתגובה זו
- 13.הנהג המפוחד 02/01/2019 19:08הגב לתגובה זויש לי לוגאן מונית 2017 תשעה חודשים אני מתלונן במוסך הילוך שישי יפו על רעידות חזקות התשובה של מנהל המוסך מר עובדיה ככה זה בדאציה
- גם אני קיבלתי את התשובה הזו. (ל"ת)טלי 09/10/2021 18:29הגב לתגובה זו
- 12.רוני 02/01/2019 15:26הגב לתגובה זורכב גרוע
- 11.רוכש מרוצה 02/01/2019 07:08הגב לתגובה זוובגיר רובוטי הרכב מידרדר לאחור כשיש שיפוע וכשלא לוחצים על הגז. דאצ'ה לא המציאו את הגלגל בנושא וזה חל אצל כל יצרניות הרכב שמשתמשות עם גיר רובוטי בעולם! אם כבר, התביעה הייצוגית הייתה צריכה להיות אחרת: דאצ'ה מציגה את הרכבים שלה הרכבי אוטומט בשעה שבה מוכרת רכבים עם גיר רובוטי.
- 10.אמיר 01/01/2019 23:14הגב לתגובה זוהרכבים האלה תוכננו לגיר רגיל אבל הישראלים אונסים אותם לגיר אוטומט אז זו התוצאה. יש לי לוגאן עם גיר רגיל והרכב מעולה!
- איריס 05/10/2019 08:53הגב לתגובה זולא הבנתי את מה שאתה כותב?? הגיר הוא גם אוטומט ולכן נרכש הרכב. הבעיה היא של קרסו מוטורוס ולא של הלקוח שקנה רכב חדש ומאשימים אותו ש"אונס את תיבת ההילוכים"....!!!
- 9.דאצ'יה לוגאן 01/01/2019 20:51הגב לתגובה זולי היו רעידות ובמוסך לקח להם זמן להבין מה הבעיה. בסוף ניסו לנקות את השמן של המשאבת הגה והחליפו את השמן וזה עבר.עד הפעם הבאה
- 8.יש גם מצב שהמנועים אוכלים שמן (ל"ת)חבי 01/01/2019 18:52הגב לתגובה זו
- 7.רועי 01/01/2019 18:16הגב לתגובה זואני אנסה להסביר לכם , אם מרצדס מרוויחה בערך 7% על רכב ממוצע ורנו על דאציה משהו כמו 3% אבל מרצדס עולה פי 4 יותר אז אתם מבינים שלא כל הכסף הולך לרווח של היצרן אלא גם על איכות חומרים והרכבה ועוד .. שילמתם זול קיבלתם זול. החומרים האיכות ההרכבה המבחנים הכל בהתאם . אין מה לעשות ככה זה בכל מוצר כמעט בעולם וגם ברכבים אין הבדל...
- Moshe 01/01/2019 23:06הגב לתגובה זורכב מסכן חיים כאשר הוא נכנס למצב של השהייה באופן אקראי במהלך נסיעה או בהאצה!
- 6.איל 01/01/2019 17:48הגב לתגובה זולחפש בגוגל באתר עצומות ולהצטרף. גם מי שחתם על טופס סודיות ואי תביעות נוספות על ה"מחווה" של קרסו מוזמן להצטרף. החתימה לא חוקית.
- 5.נראה בלוף 01/01/2019 17:43הגב לתגובה זולמשרד התחבורה למה לא הולכים למשרד התחבורה? מתלונן שם
- 4.נראה בלוף 01/01/2019 17:43הגב לתגובה זוהרכב נמכר ?
- 3.סימפל 01/01/2019 17:12הגב לתגובה זועל שהם בחרו לקנות את הרכב הזה בכלל.
- 2.כל מי שתובע את קרסומוטורס והנהלתה הרקובה עושה נכון (ל"ת)מיכה 01/01/2019 15:54הגב לתגובה זו
- 1.YL 01/01/2019 14:44הגב לתגובה זומדוע שאפו??? ולו מהסיבה ש רכבי רנו זולים ב מאות אחוזים לאומת רכב אחר חובה לשאול את ***הצדיק*** מה חשבת ש רכב זול יסע כ מרצדס ??? אז חשבת

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות
פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה
טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).
במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות.
בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין
טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות.
המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.
- סערה פוליטית חדשה בטורקיה: מעצר ראש עיריית בייראמפשה באיסטנבול
- "הבייבי" של ארדואן - Togg מתכננת לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתופי פעולה גרעיניים
בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.