בקשה לייצוגית נגד קרסו: "רכבי הדאצ'יה סובלים מרעידות וקפיצות"

יבואנית הרכב קיבלה בקשה לתביעה ייצוגית בגין מכירה של רכבי דאצ'יה פגומים. קרסו מוטורס: "אין לנו אפשרות להעריך את סיכויי התביעה"
גיא עיני | (28)

כמה שווה לכם רכב עם פגם בטיחותי הגורם לרכב להידרדר לאחור במדרון חד, חרף היותו משולב בהלוך קדמי? אם תשאלו את אחד הלקוחות של קרסו הוא יגיד לכם שזה שווה כ-150 מיליון שקל, זאת עקב בקשה לתביעה ייצוגית שהוא הגיש כנגד החברה.

המבקש טוען בבקשה כי כלי רכב מדגמי דאצ'יה סנדרו ודאצ'יה לוגאן אשר יוצרו על ידי היצרן, יובאו על ידי החברה לישראל, ונמכרו ללקוחות, נמסרו כשהם סובלים ממספר תקלות לכאורה: "רעידות, קפיצות והשהייה באופן אקראי בתחילת נסיעה או בנסיון האצה".

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    יעקב לופוביץ 27/04/2022 10:23
    הגב לתגובה זו
    גם רוצה להצטרף לתביע רעידות
  • 22.
    אביבית 12/10/2021 16:38
    הגב לתגובה זו
    אשמח לדעת פרטים על תביעה יצוגית ואם אפשר גם להיות חלק מהתביעה
  • 21.
    טלי 09/10/2021 18:28
    הגב לתגובה זו
    כבר החליפו לי מצמד ב 6500 ק''מ!!!!!!!! [email protected]
  • 20.
    אושרי כהן 11/05/2021 14:47
    הגב לתגובה זו
    תעדכנו איך מצטרפים בבקשה טלפון 0528839912
  • 19.
    אושרי כהן 11/05/2021 14:46
    הגב לתגובה זו
    דאציה סנדרו סטפווי רעידות קשות אחרי פעמיים של החלפת מצמד
  • עמית 31/03/2022 03:32
    הגב לתגובה זו
    ידני או אוטומט?
  • 18.
    קוסטיה 15/05/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    0533370520
  • 17.
    אשמח להצטרף לתביעה -דציה סנדרו 2017 רעידות איומות (ל"ת)
    רבקה 24/04/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    תומר פרת 08/10/2019 04:06
    הגב לתגובה זו
    קניתי לוגאן מהדגם האחרון, בפברואר 2019. הגבוה יותר. טרם הגעתי ל-10 אלפים ק"מ. כבר התחלה גילחתי שבתחילת מסיעה הרכב מקרטע ורועד בחוזקה. הגעתי למוסך המרכזי בתל אביב. עדו איתי סיבוב כשהמכונאי נהג. לא היו רעידות. אני מקווה שהביקור נרשם אצלם כי לא נתנו לי נייר. אני מבין שמכרו לי את הרכב הלקוי אחרי שהוגשה התביעה. אשמח להצטרף באופן פעיל ולהוסיף עדות . 0507756756
  • 15.
    אנונימי 13/01/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק מה שקרה לסנדרו סטפווי של שנת 2017
  • אביר 24/02/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להצטרף. המשמעות של ייצוגית היא שהתביעה מוגשת בשם כל מי ששייך לקבוצה ולא הודיע שרוצה לצאת ממנה
  • 14.
    קלאצ' רועד. מי שהתלונן באחריות החליפו לו (ל"ת)
    דאציה 03/01/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    הנהג המפוחד 02/01/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    יש לי לוגאן מונית 2017 תשעה חודשים אני מתלונן במוסך הילוך שישי יפו על רעידות חזקות התשובה של מנהל המוסך מר עובדיה ככה זה בדאציה
  • גם אני קיבלתי את התשובה הזו. (ל"ת)
    טלי 09/10/2021 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    רוני 02/01/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
    רכב גרוע
  • 11.
    רוכש מרוצה 02/01/2019 07:08
    הגב לתגובה זו
    ובגיר רובוטי הרכב מידרדר לאחור כשיש שיפוע וכשלא לוחצים על הגז. דאצ'ה לא המציאו את הגלגל בנושא וזה חל אצל כל יצרניות הרכב שמשתמשות עם גיר רובוטי בעולם! אם כבר, התביעה הייצוגית הייתה צריכה להיות אחרת: דאצ'ה מציגה את הרכבים שלה הרכבי אוטומט בשעה שבה מוכרת רכבים עם גיר רובוטי.
  • 10.
    אמיר 01/01/2019 23:14
    הגב לתגובה זו
    הרכבים האלה תוכננו לגיר רגיל אבל הישראלים אונסים אותם לגיר אוטומט אז זו התוצאה. יש לי לוגאן עם גיר רגיל והרכב מעולה!
  • איריס 05/10/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי את מה שאתה כותב?? הגיר הוא גם אוטומט ולכן נרכש הרכב. הבעיה היא של קרסו מוטורוס ולא של הלקוח שקנה רכב חדש ומאשימים אותו ש"אונס את תיבת ההילוכים"....!!!
  • 9.
    דאצ'יה לוגאן 01/01/2019 20:51
    הגב לתגובה זו
    לי היו רעידות ובמוסך לקח להם זמן להבין מה הבעיה. בסוף ניסו לנקות את השמן של המשאבת הגה והחליפו את השמן וזה עבר.עד הפעם הבאה
  • 8.
    יש גם מצב שהמנועים אוכלים שמן (ל"ת)
    חבי 01/01/2019 18:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רועי 01/01/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
    אני אנסה להסביר לכם , אם מרצדס מרוויחה בערך 7% על רכב ממוצע ורנו על דאציה משהו כמו 3% אבל מרצדס עולה פי 4 יותר אז אתם מבינים שלא כל הכסף הולך לרווח של היצרן אלא גם על איכות חומרים והרכבה ועוד .. שילמתם זול קיבלתם זול. החומרים האיכות ההרכבה המבחנים הכל בהתאם . אין מה לעשות ככה זה בכל מוצר כמעט בעולם וגם ברכבים אין הבדל...
  • Moshe 01/01/2019 23:06
    הגב לתגובה זו
    רכב מסכן חיים כאשר הוא נכנס למצב של השהייה באופן אקראי במהלך נסיעה או בהאצה!
  • 6.
    איל 01/01/2019 17:48
    הגב לתגובה זו
    לחפש בגוגל באתר עצומות ולהצטרף. גם מי שחתם על טופס סודיות ואי תביעות נוספות על ה"מחווה" של קרסו מוזמן להצטרף. החתימה לא חוקית.
  • 5.
    נראה בלוף 01/01/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
    למשרד התחבורה למה לא הולכים למשרד התחבורה? מתלונן שם
  • 4.
    נראה בלוף 01/01/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
    הרכב נמכר ?
  • 3.
    סימפל 01/01/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    על שהם בחרו לקנות את הרכב הזה בכלל.
  • 2.
    כל מי שתובע את קרסומוטורס והנהלתה הרקובה עושה נכון (ל"ת)
    מיכה 01/01/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    YL 01/01/2019 14:44
    הגב לתגובה זו
    מדוע שאפו??? ולו מהסיבה ש רכבי רנו זולים ב מאות אחוזים לאומת רכב אחר חובה לשאול את ***הצדיק*** מה חשבת ש רכב זול יסע כ מרצדס ??? אז חשבת
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.