לידיעת משקיעי הרבוע הכחול: רשת הקמעונאות הרוויחה 21.1 מיליון שקל
חברת אלון רבוע כחול (לשעבר הרבוע הכחול) מסכמת רבעון מוצלח מבחינתה. עם זאת, גולת הכותרת עבור המשקיעים היא שלמרות הצמיחה בפעילות, לפחות על פי תוצאות הרבעון השני, היא רווחית פחות מאשר רשת הקמעונאות של רמי לוי, וזאת למרות שבמימדיה היא גדולה פי כמה מרמי לוי.
את הרבעון השני חתמה הרבוע הכחול עם ירידה של 4% במכירות לרמה של 1.77 מיליארד שקל. הירידה במכירות נובעת מן העובדה כי השנה חל חג הפסח ברבעון הראשון של השנה, ואילו ברבעון המקביל הוא חל ברבעון השני. נציין כי חג הפסח מאופיין במכירות מוגברות.
את הרבעון השני חתמה הרשת עם רווח תפעולי של 62.5 מיליון שקל, עלייה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל המעיד על התייעלות מסוימת. בשורה התחתונה הסתכם הרווח ב-21.1 מיליון שקל, עלייה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל. לשם השוואה, רווח זה נמוך מהרווח הרבעוני שהציגה רשת רמי לוי שהסתכמה ב-21.6 מיליון שקל.
עם זאת, הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של רשת הרבוע הכחול הסתכמה ב-108.6 מיליון שקל, עלייה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח התזרימי גבוה מזה של רשת רמי לוי מכיוון שהרבוע הכחול היא חברה יותר ממונפת שבה רמת החוב גבוהה יותר (ה-EBITDA מנטרל בתוכו הוצאות ריבית).
זאב וורמברנד מנכ"ל אלון החזקות ברבוע כחול: למרות עיתוי חג הפסח התוצאות הכספיות מעידות כי הצלחנו להציג צמיחה עקבית ברווחיות של החברה המתבטאת בעלייה במדדים התפעוליים וברווח הנקי".
לדבריו: "המהלכים האסטרטגיים אותם ביצענו מתחילת 2009 ביניהם השקת מגה בול, המותג הפרטי, מועדון לקוחות YOU והמשך פיתוח רשתות מגה בעיר ועדן טבע מרקט, מאפשרים לנו לבסס את מקומנו כגורם תחרותי דומיננטי לצד שיפור ברווחיותנו. אני בטוח כי נמשיך לעמוד באתגרים הרבים שצפויים לנו תוך המשך מגמת הצמיחה".