עדכון המלצה נוסף לטאואר: צ'רדן קפיטל חוזר על קנייה עם מחיר יעד של 3.1 דולר
טאואר סמיקונדקטור סיכמה הבוקר (ג') את הרבעון השני של 2010 עם תוצאות חזקות. חברת השבבים ממגדל העמק הציגה הכנסות שיא בסך 125.7 מיליון ובכך המשיכה את מגמת העלייה שאפיינה אותה לאורך התקופות האחרונות.
האנליסט ג'יי סריוואטסה מצ'רדן קפיטל ממשיך להאמין במניית טאואר וצופה זינוק נוסף ברווחי החברה ברבעון השלישי של 2010. "אנו חוזרים על המלצת ה"קנייה" למנייה עם מחיר יעד של 3.1 דולר למנייה".
סריוואטסה מציין לטובה את דו"חות החזקים שהציגה החברה ברבעון השני של 2010. טאואר הציגה רווח תפעולי בגובה 42 מיליון דולר (Non-GAAP), גבוה משמעותית מהרווח התפעולי של 4 מיליון דולר עליו דיווחה החברה ברבעון השני של שנת 2009 וגבוה ב-18% מהרווח התפעולי של 35 מיליון דולר, שנרשם בחברה ברבעון הקודם.
בנוסף, הציגה החברה הכנסות שיא בסך 125.7 מיליון, זינוק משמעותי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, תקופה בה עמדו ההכנסות על 60.6 מיליון דולר. ההכנסות מהוות בנוסף גידול של 10% לעומת הרבעון הראשון של 2010, תקופה בה עמדו ההכנסות על 113.8 מיליון דולר.
עם זאת, האנליסט מציין כי תחזית החברה בנוגע למכירות ברבעון השלישי גבוהות מהערכות צ'רדן. תחזית טאואר למכירות הרבעון השלישי של 2010 עומדת על הטווח בין 132 ל-137 מיליון דולר, בעוד תחזיות צ'רדן קפיטל עומדות על הכנסות ברבעון השלישי בסך 130.5 מיליון דולר.
"שנת 2010 החלה חזק מאוד עבור טאואר-ג'אז והמומנטום שלנו ממשיך לגדול. על-פי התחזיות הנוכחיות שלנו, אנו צופים כי גם בהמשך 2010 ו-2011 נוסיף להציג רצף מכירות ו-EBIDTA מהגבוהים בהיסטוריה של החברה", אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז. כעת עברנו את קצב המכירות השנתי של 500 מיליון דולר אותו הצבנו לעצמנו כמטרה לשנת 2010, ואנו רואים בכך הישג וציון דרך משמעותי מאוד".
נציין כי בשבוע שעבר קיבלה מניית החברה המלצות דומות מכיוון צ'רדן קפיטל וענק ההשקעות גולדמן זאקס. בצ'רדן צפו כי מספר ספקיות ציוד לתעשיית השבבים למחצה יעניקו תחזיות חיוביות לגבי המחצית השנייה של 2010, שיאשררו את הצמיחה הצפויה בפעילותה של טאואר במחצית השנייה.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
