אמון הצרכנים האמריקנים בשפל שנתי

רצף החדשות הרעות מצרות האשראי בשווקים הפיננסים הורידו את מדד אמון הצרכנים ב-6.9 נקודות בחודש אוגוסט לרמת ה-105 הנקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז הוריקן קתרינה. למרות זאת המיתון לא נראה באופק
אריאל אטיאס |

רצף החדשות הרעות, חסרות הרחמים, מצרות האשראי בשווקים הפיננסים גרמו לאמון הצרכנים האמריקנים לרדת באופן חד באוגוסט, מסרה ועידת המנהלים היום (ג').

מדד אמון הצרכנים ירד ל-105 בחודש אוגוסט מרמת ה-111.9 ביולי, שהיוותה נקודת מקסימום בתקופה האחרונה, מסרה קבוצת המחקר הפרטית.

זוהי רמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז חודש אוגוסט 2006 וכמו כן, הירידה החדה ביותר מאז הוריקן קתרינה בספטמבר 2005. למרות זאת, הירידה לא הייתה כל כך נוראה כפי שצפו. הכלכלנים ציפו שהמדד ירד ל-105 מהערכה הראשונית של 112.6 ביולי.

הכלכלנים חשבו שחוזק החדשות השליליות שפקדו את השווקים הפיננסים יובילו לירידה חדה יותר בביטחון הצרכנים.

יו"ר וועד המנהלים של מרכז המחקר, לייאן פרנקו, אמר שסביר להניח שהבעיות הנמשכות שנבעו (צמחו) ממשבר משכנתאות הסאב-פריים שיחקו תפקיד בהורדת מדד האמון, אבל עסקיים חלשים יותר ותנאים גרועים יותר בשוק העבודה גם היוו גורם.

"אבל למרות התנאים הפחות אהובים ודווקא בגלל כל הצרות האחרונות, הצרכנים עדיין נשארים בטוחים. ורמות המדד הנוכחי מציעות המשך צמיחה כלכלית בחודשים הקרובים", אמר פרנקו בהצהרתו.

מדד המצב העכשווי ירד ל-130.3 מ-138.3 בחודש יולי. המדד הזה משמש כברומטר טוב לתוכניות הוצאת כספים של הטווח-הקצר. מדד הצפייה נפל לרמת ה-88.2 מ-94.4 בחודש הקודם.

נזכיר, שאתמול פורסם מחקר המצביע על כך שהצרות בשוק האשראי דחפו מטה את הטרור כסכנה המיידית לכלכלה הגלובלית. לכתבה המורחבת

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה