האם בקרוב כל החברות יחויבו בשימוש בדלקנים במכוניות החברה?
ועדת הכספים החלה לדון בתקנות ניכוי הוצאות רכב לעוסקים אשר קובעות כי ניכוי הוצאות עבור תדלוק רכב לעוסקים יהיו בתנאי שהתדלוק יעשה באמצעות התקן תדלוק אוטומטי, ושלעוסק יש דוח ריכוז חודשי לגבי כל תדלוק שבוצע.
לפי ההצעה, "בכדי להיאבק בהונאות המס ובתופעת ההון השחור" מוצע לתקן את תקנות מס הכנסה לעניין ניכוי הוצאות רכב ולקבוע כי החל מתחילת שנת 2024, ניכוי הוצאות עבור תדלוק רכב יהיו בתנאי שהותקן ברכב התקן תדלוק אוטומטי (דלקן), שהתדלוק עבורו נדרשת ההוצאה נעשה באמצעות ההתקן, ושלעוסק יש בגין אותו החודש דוח ריכוז חודשי הכולל באופן מרוכז את כל הפרטים המופיעים בחשבונית מס לגבי כל תדלוק שבוצע באותו החודש.
התקנות צפויות להחריג בין היתר רכבים פרטיים במשקל של עד 3 וחצי טון, וכן שבכל הנוגע לכלים הפועלים בשטח, בעיקר בענף החקלאות, דוגמת טרקטורים, מלגזות וכלים דומים, ויש להם פחות נגישות לתחנות דלק ולהתקן תדלוק אוטומטי והם מתדלקים לרוב בשטח, תבוטל הדרישה להתקנת דלקן וכי תחת כך יידרש ספר רכב בו ירשמו שעת התדלוק וכמות התדלוק, וכן ספר צובר.
כך ציינו ברשות המיסים כי התקנות יכללו בעיקר משאיות, אוטובוסים וכלים כבדים, שם לפי הרשות נמצאו פערי דיווח של כמעט פי 2 פערים בין חברות שניהלו רישום מסודר לכאלה שלא ניהלו רישום כזה.
נציגי העצמאים והעסקים הקטנים, בירכו על ההסדר, וציינו כי הוא הושג בהסכמתם, מנגד עלו מספר נושאים שנטען כי דורשים תיקון: נציגי החקלאים ציינו כי ישנם עדיין רכבים שמשמשים בשטח ואינם נכנסים לגדר ההחרגה, ועלתה קריאה להחריג ככלל רכבי חקלאות. בלשכת עורכי הדין הציגו כי ישנם גם בעלי עסקים קטנים כאינסטלטורים ושיפוצניקים המחזיקים רכבים שמעל 3 וחצי טון, נציגי חברות הדלק הציגו כי השוק כולו במעבר לעולם דיגיטלי ושימוש באפליקציות וכי התקנות לא תאפשרנה לרכבים שיהיו תחתן לעשות שימוש בהתקנים אלה ולהנות מהנחות.
חברי הוועדה קראו לרשות המיסים שלא לפגוע בעסקים הקטנים בניסיון להילחם בהון השחור, והדגישו כי יש להילחם במי שמפיר את החוק, להביא חקיקה להחמרת הענישה כולל עונשי מאסר בפועל, ולא לפעול בצעדים רוחביים שפוגעים בכלל העסקים. לצד כך קראו חברי הכנסת לרשות לקחת בחשבון את הנושאים השונים שעלו, וחלקם הצהירו כי לא יצביעו על אישור התקנות בלי שימצאו הסכמות. עוד הועלתה הצעה מצד חברי הכנסת כי התקנות יחולו כהוראת שעה לשנה, במהלכה ינוהל שיח עם הגורמים השונים ולקראת הארכת התקנות יוכנסו השינויים הדרושים.
ברשות המיסים השיבו כי התיקונים המוצעים הובאו בעקבות דיונים קודמים בוועדה ובעקבות שיח פורה עם המגזר הפרטי, וכי הם סוברים כי החרגת רוב רובם של הרכבים, במשקל עד 3 וחצי טון, פותר את מרבית הבעיות, וכי מרבית המשתמשים באפיקלציות הם רכבים פרטיים אלה. עוד ציינו כי הרבה מאוד עסקים שעוסקים בתחום התחבורה, כבר היום משתמשים בהתקן תדלוק אוטומטי, וכי החקיקה נשענת על מנגנונים קיימים.
- מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משלוש יוצא אחד - פרימיום חשמלי סיני
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון: "תבחנו את הדברים, אולי לעשות הוראת שעה לשנה ולקחת את ההצעות האלה וליישמם במהלך התקופה, עולה שיש פתרונות הרבה יותר זולים ומתקדמים, השאלה אם לא מפספסים פה. גם נושא ההנחות במזומן והאפליקציות שעלו, בנוסף ביקשו החברים גם נתונים. יש פה חברי קואליציה שרוצים שההצעה תעבור, שהצהירו כי לא יצביעו בעדה כרגע, לכן יש לקחת זאת בחשבון".
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסמעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.
BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים.
מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
