דלקן לרכב
צילום: freepik

האם בקרוב כל החברות יחויבו בשימוש בדלקנים במכוניות החברה?

דור עצמון |
נושאים בכתבה דלקן לרכב תחבורה

ועדת הכספים החלה לדון בתקנות ניכוי הוצאות רכב לעוסקים אשר קובעות כי ניכוי הוצאות עבור תדלוק רכב לעוסקים יהיו בתנאי שהתדלוק יעשה באמצעות התקן תדלוק אוטומטי, ושלעוסק יש דוח ריכוז חודשי לגבי כל תדלוק שבוצע.

לפי ההצעה, "בכדי להיאבק בהונאות המס ובתופעת ההון השחור" מוצע לתקן את תקנות מס הכנסה לעניין ניכוי הוצאות רכב ולקבוע כי החל מתחילת שנת 2024, ניכוי הוצאות עבור תדלוק רכב יהיו בתנאי שהותקן ברכב התקן תדלוק אוטומטי (דלקן), שהתדלוק עבורו נדרשת ההוצאה נעשה באמצעות ההתקן, ושלעוסק יש בגין אותו החודש דוח ריכוז חודשי הכולל באופן מרוכז את כל הפרטים המופיעים בחשבונית מס לגבי כל תדלוק שבוצע באותו החודש.

התקנות צפויות להחריג בין היתר רכבים פרטיים במשקל של עד 3 וחצי טון, וכן שבכל הנוגע לכלים הפועלים בשטח, בעיקר בענף החקלאות, דוגמת טרקטורים, מלגזות וכלים דומים, ויש להם פחות נגישות לתחנות דלק ולהתקן תדלוק אוטומטי והם מתדלקים לרוב בשטח, תבוטל הדרישה להתקנת דלקן וכי תחת כך יידרש ספר רכב בו ירשמו שעת התדלוק וכמות התדלוק, וכן ספר צובר.

כך ציינו ברשות המיסים כי התקנות יכללו בעיקר משאיות, אוטובוסים וכלים כבדים, שם לפי הרשות נמצאו פערי דיווח של כמעט פי 2 פערים בין חברות שניהלו רישום מסודר לכאלה שלא ניהלו רישום כזה.

נציגי העצמאים והעסקים הקטנים, בירכו על ההסדר, וציינו כי הוא הושג בהסכמתם, מנגד עלו מספר נושאים שנטען כי דורשים תיקון: נציגי החקלאים ציינו כי ישנם עדיין רכבים שמשמשים בשטח ואינם נכנסים לגדר ההחרגה, ועלתה קריאה להחריג ככלל רכבי חקלאות. בלשכת עורכי הדין הציגו כי ישנם גם בעלי עסקים קטנים כאינסטלטורים ושיפוצניקים המחזיקים רכבים שמעל 3 וחצי טון, נציגי חברות הדלק הציגו כי השוק כולו במעבר לעולם דיגיטלי ושימוש באפליקציות וכי התקנות לא תאפשרנה לרכבים שיהיו תחתן לעשות שימוש בהתקנים אלה ולהנות מהנחות.

חברי הוועדה קראו לרשות המיסים שלא לפגוע בעסקים הקטנים בניסיון להילחם בהון השחור, והדגישו כי יש להילחם במי שמפיר את החוק, להביא חקיקה להחמרת הענישה כולל עונשי מאסר בפועל, ולא לפעול בצעדים רוחביים שפוגעים בכלל העסקים. לצד כך קראו חברי הכנסת לרשות לקחת בחשבון את הנושאים השונים שעלו, וחלקם הצהירו כי לא יצביעו על אישור התקנות בלי שימצאו הסכמות. עוד הועלתה הצעה מצד חברי הכנסת כי התקנות יחולו כהוראת שעה לשנה, במהלכה ינוהל שיח עם הגורמים השונים ולקראת הארכת התקנות יוכנסו השינויים הדרושים.

ברשות המיסים השיבו כי התיקונים המוצעים הובאו בעקבות דיונים קודמים בוועדה ובעקבות שיח פורה עם המגזר הפרטי, וכי הם סוברים כי החרגת רוב רובם של הרכבים, במשקל עד 3 וחצי טון, פותר את מרבית הבעיות, וכי מרבית המשתמשים באפיקלציות הם רכבים פרטיים אלה. עוד ציינו כי הרבה מאוד עסקים שעוסקים בתחום התחבורה, כבר היום משתמשים בהתקן תדלוק אוטומטי, וכי החקיקה נשענת על מנגנונים קיימים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון: "תבחנו את הדברים, אולי לעשות הוראת שעה לשנה ולקחת את ההצעות האלה וליישמם במהלך התקופה, עולה שיש פתרונות הרבה יותר זולים ומתקדמים, השאלה אם לא מפספסים פה. גם נושא ההנחות במזומן והאפליקציות שעלו, בנוסף ביקשו החברים גם נתונים. יש פה חברי קואליציה שרוצים שההצעה תעבור, שהצהירו כי לא יצביעו בעדה כרגע, לכן יש לקחת זאת בחשבון". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמובילכלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמוביל

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית

קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית. 

יואב פולס |

בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.

כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.

אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.

לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב.  עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.


ג'אקו 7 פלאג אין. הרכב הנמכר בישראל יקבל בוסט נוסף? צילום יואב פולס


פאנג צ'נג באו 5 - מתחרה לרנגלר ולברונקו מבית BYD. צילום יצרןפאנג צ'נג באו 5 - מתחרה לרנגלר ולברונקו מבית BYD. צילום יצרן

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao

ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao. 

אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח

יואב פולס |
נושאים בכתבה BYD FangChengBao

אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).

'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.

לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .

המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).

פנג צ'אנג באו 3. צילום יצרן