טסלה הורידה את מחיר הקרוסאובר בישראל: הנחה של 50 אלף שקל
המחיר יעמוד על 224 אלף שקל, במקום 285 אלף שקל לגרסה שעד היום שווקה בסין בלבד. השאלה: האם לקוחות לא יעדיפו לבטל הזמנת הגרסה הבסיסית ולרכוש קרוסאובר במחיר הנוכחי?
בחודש ינואר האחרון הודיעה חברת טסלה TESLA INC כי היא מוזילה את מחירי הרכב בישראל. אז נכון, בשעה שהאינפלציה גואה ומשקי הבית מחפשים לחסוך רכב טסלה עדיין לא נועד לפשוטי העם, ועדיין - החברה החליטה להשיק את גרסת הבסיס של קרוסאובר טסלה Y עם הנעה אחורית במחיר נמוך במיוחד, ליתר דיוק - 50 אלף פחות מהמחיר הקודם של גרסת הבסיס, שיעמוד על 224 אלף שקל, במקום 285 אלף שקל. עד היום, הגרסה הזאת שווקה בסין בלבד.
הכניסה של המודל החדש לארץ הוא מהלך חשוב לחברה. עד היום יכולתם לרכוש רכב שטח של החברה בכ-300 אלף שקל וכעת, המחיר המוזל עשוי להפוך את הדגם הזה לזמין יותר עבור קהלים אחרים.
כזכור, בחודש שעבר הודיעה טסלה על הוזלת מחירים. לפי אתר טסלה, המחיר של דגם S הוזל ב-5,000 דולר, והביא את הגרסה הבסיסית ל-89,990 דולר. עלות רכב השטח של דגם X הוזל ב-10,000 דולר, והביא את המחיר ל-99,990 דולר.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכב החדש יסופק בין החודשים יולי לספטמבר. השאלה הגדולה היא איפה טסלה תעמוד בתחרות מול שאל החשמליות ובעיקר - מה יקרה לאותם לקוחות שרכשו את הגרסה המקבילה לטסלה 3, שמחירה קצת יותר גבוה מ-200 אלף שקל? האם לא יעדיפו לבטל ולרכוש קרוסאובר במחיר הנוכחי?
- 2.קובי 06/05/2023 14:43הגב לתגובה זוזאת לא הנחה, זה דגם/רמת אבזו מוזל ביחס לדגם שכבר נמכר.
- 1.טד 08/04/2023 09:30הגב לתגובה זוהמחיר עלה ל 231,000 ככה זה כשהיבואן רואה שישראלים רצים אל האוטו ומבטלים הזמנות. חחחחח מעלים מיידית ב 3% כי הם יכולים. לבריאות
- בני 06/05/2023 14:41הגב לתגובה זוהמחיר נשאר 224, אם היית יודע להסתכל מעבר לכותרת, היית מבין. 231 זה למי שרוצה צבע אחר מלבן.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
