פולקסווגן ID.BUZZ צילום יצרן
פולקסווגן ID.BUZZ צילום יצרן

פולקסווגן ID.BUZZ - החל מ 335.0 אש"ח

צ'מפיון, יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל הודיע על תחילת השיווק של ה ID.BUZZ הוואן החשמלי שמנסה להחיות ברוחו את הטרנספורטרים T1 ו - T2  הנחשקים של שנות ה - 50' וה - 60' של המאה הקודמת. המחיר לא זול. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה פולקסווגן ID.BUZZ

שלוש שנים לאחר שהושק בעולם, הודיעה יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל על תחילת השיווק המקומי של הוואן החשמלי ID.BUZZ .

ה ID.BUZZ של פולקסווגן מעוצב כגירסת רטרו לפולקסווגן BUSS המקורי של שנות ה – 50 וה – 60 של המאה הקודמת שכונו T1 ו- T2, ואשר היו פופולריים מאוד באירופה, ונחלו הצלחה עצומה גם בארצות הברית. ה ID.BUZZ חוזר עם מגוון גירסאות, החל מגירסת Pro עם מרכב קצר וחמישה מקומות, או מרכב ארוך ואפשרות גם לשבעה מקומות, עד גירסת GTX ארוכה עם הנעה כפולה 4X4, וגירסה מסחרית להובלות.


פולקסווגן ID.BUZZ צילום יצרן


ה ID.BUZZ הוא חלק מסדרת ה ID של פולקסווגן, שהיא הסדרה החשמלית של היצרן הגרמני.

גירסת ה Pro עם המרכב הקצר היא כאמור גירסת הכניסה עם אורך כולל של 4.712 מטר ובסיס גלגלים של 2.989 מטר. לגירסה זו סוללה בקיבולת 84Kwh וטווח מוצהר של 450 ק"מ. המנוע חשמלי כמובן עם הספק של 285 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ. ההנעה אחורית.

רמת הגימור הבאה היא Pro עם מרכב ארוך ואפשרות לחמישה או שבעה מושבים. האורך הכולל של 4.962 מטר ובסיס גלגלים של 3.239 מטר. המנוע זהה לגירסת ה Pro  הקצרה, אולם הסוללה גדולה יותר ובקיבולת של 91Kwh המספקת טווח של 464 ק"מ. גם כאן ההנעה אחורית.

רמת הגימור הבכירה היא GTX 4X4. המימדים זהים לגירסת ה Pro הארוכה, אולם ההנעה כפולה. לגירסה זו שני מנועים והספק כולל של 340 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ. הטווח המוצהר 452 ק"מ.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

במקביל לגירסאות הנוסעים תשווק גם גירסה מסחרית, זהה מבחינה טכנית ומבחינת מימדים לגירסת ה Pro הקצרה, אולם ללא מושבים מאחור, ונפח הטענה של 3900 ליטר / 699 ק"ג.


פולקסווגן ID.BUZZ  גירסה מסחרית. צילום יצרן


ל ID.BUZZ מערכת בטיחות אקטיבית מקיפה הכולל את כל אביזרית הבטיחות המודרניים הקיימים החל מבלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, בכל הגירסאות, לרבות המסחרית. עם השקתו ב 2022 נבחן ה ID.BUZZ גם במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. 

הקלף החזק של ה ID.BUZZ הוא העיצוב שלא ניתן להישאר אדישים לו, ואלמנט 'מגניבות' שאין לאף רכב אחר על הכביש.  

המחירים מתחילים ב - 335.0 אש"ח (כולל מע"מ) לגירסה המסחרית, וגירסאות הנוסעים מתחילות ב – 385.0 אש"ח ל Pro עם המרכב הקצר, 395.0 אש"ח ל Pro עם המרכב הארוך, חמישה מושבים ועוד 3000 ₪ עבור שבעה מושבים. ה – GTX 4X4 תשווק במחיר של 452.0 אש"ח.

לנו נותר להמתין לתיאום ID.BUZZ למבחן ארוך וממצה, ולחזור אליכם לדווח.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חחח... 05/05/2025 02:24
    הגב לתגובה זו
    בחייאת עזבו אותנו.
  • 2.
    אמיר 28/04/2025 08:37
    הגב לתגובה זו
    שווה 5060 אלף דולר. עוד רגע הוא הולך להיות רכב של אובר בלוס אנגלס. אף אחד כבר לא יקנה אותו כפרייבט.
  • 1.
    בא 28/04/2025 02:10
    הגב לתגובה זו
    עשרות אלפי גובניקים בצבא ..וחרדים ..והיסתדרות...צבא מושחת מהיסוד אין מינוי בלי פרוטקציה.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.