פולקסווגן ID.BUZZ צילום יצרן
פולקסווגן ID.BUZZ צילום יצרן

פולקסווגן ID.BUZZ - החל מ 335.0 אש"ח

צ'מפיון, יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל הודיע על תחילת השיווק של ה ID.BUZZ הוואן החשמלי שמנסה להחיות ברוחו את הטרנספורטרים T1 ו - T2  הנחשקים של שנות ה - 50' וה - 60' של המאה הקודמת. המחיר לא זול. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה פולקסווגן ID.BUZZ

שלוש שנים לאחר שהושק בעולם, הודיעה יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל על תחילת השיווק המקומי של הוואן החשמלי ID.BUZZ .

ה ID.BUZZ של פולקסווגן מעוצב כגירסת רטרו לפולקסווגן BUSS המקורי של שנות ה – 50 וה – 60 של המאה הקודמת שכונו T1 ו- T2, ואשר היו פופולריים מאוד באירופה, ונחלו הצלחה עצומה גם בארצות הברית. ה ID.BUZZ חוזר עם מגוון גירסאות, החל מגירסת Pro עם מרכב קצר וחמישה מקומות, או מרכב ארוך ואפשרות גם לשבעה מקומות, עד גירסת GTX ארוכה עם הנעה כפולה 4X4, וגירסה מסחרית להובלות.


פולקסווגן ID.BUZZ צילום יצרן


ה ID.BUZZ הוא חלק מסדרת ה ID של פולקסווגן, שהיא הסדרה החשמלית של היצרן הגרמני.

גירסת ה Pro עם המרכב הקצר היא כאמור גירסת הכניסה עם אורך כולל של 4.712 מטר ובסיס גלגלים של 2.989 מטר. לגירסה זו סוללה בקיבולת 84Kwh וטווח מוצהר של 450 ק"מ. המנוע חשמלי כמובן עם הספק של 285 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ. ההנעה אחורית.

רמת הגימור הבאה היא Pro עם מרכב ארוך ואפשרות לחמישה או שבעה מושבים. האורך הכולל של 4.962 מטר ובסיס גלגלים של 3.239 מטר. המנוע זהה לגירסת ה Pro  הקצרה, אולם הסוללה גדולה יותר ובקיבולת של 91Kwh המספקת טווח של 464 ק"מ. גם כאן ההנעה אחורית.

רמת הגימור הבכירה היא GTX 4X4. המימדים זהים לגירסת ה Pro הארוכה, אולם ההנעה כפולה. לגירסה זו שני מנועים והספק כולל של 340 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ. הטווח המוצהר 452 ק"מ.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

במקביל לגירסאות הנוסעים תשווק גם גירסה מסחרית, זהה מבחינה טכנית ומבחינת מימדים לגירסת ה Pro הקצרה, אולם ללא מושבים מאחור, ונפח הטענה של 3900 ליטר / 699 ק"ג.


פולקסווגן ID.BUZZ  גירסה מסחרית. צילום יצרן


ל ID.BUZZ מערכת בטיחות אקטיבית מקיפה הכולל את כל אביזרית הבטיחות המודרניים הקיימים החל מבלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, בכל הגירסאות, לרבות המסחרית. עם השקתו ב 2022 נבחן ה ID.BUZZ גם במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. 

הקלף החזק של ה ID.BUZZ הוא העיצוב שלא ניתן להישאר אדישים לו, ואלמנט 'מגניבות' שאין לאף רכב אחר על הכביש.  

המחירים מתחילים ב - 335.0 אש"ח (כולל מע"מ) לגירסה המסחרית, וגירסאות הנוסעים מתחילות ב – 385.0 אש"ח ל Pro עם המרכב הקצר, 395.0 אש"ח ל Pro עם המרכב הארוך, חמישה מושבים ועוד 3000 ₪ עבור שבעה מושבים. ה – GTX 4X4 תשווק במחיר של 452.0 אש"ח.

לנו נותר להמתין לתיאום ID.BUZZ למבחן ארוך וממצה, ולחזור אליכם לדווח.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חחח... 05/05/2025 02:24
    הגב לתגובה זו
    בחייאת עזבו אותנו.
  • 2.
    אמיר 28/04/2025 08:37
    הגב לתגובה זו
    שווה 5060 אלף דולר. עוד רגע הוא הולך להיות רכב של אובר בלוס אנגלס. אף אחד כבר לא יקנה אותו כפרייבט.
  • 1.
    בא 28/04/2025 02:10
    הגב לתגובה זו
    עשרות אלפי גובניקים בצבא ..וחרדים ..והיסתדרות...צבא מושחת מהיסוד אין מינוי בלי פרוטקציה.
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו. 


BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.