טיגו 4
צילום: יצרן

צ'רי טיגו 4 - זול, מאובזר ולא חסכוני

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל מתחילה בשיווק הצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר קטן, מרווח יחסית לסגמנט ובמחיר של החל מ 123.0 אש"ח. לחובתו צריכת דלק גבוהה ביחס למתחרות. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי צ'רי טיגו 4

פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הצ'רי טיגו 4, קרוסאובר קטן בסגמנט B-SUV. הבשורה הגדולה בטיגו 4 היא בגיזרת המחיר, 123.0 אש"ח לגירסה הבסיסית המאובזרת עד הגג, כולל גג פנורמי. במחיר כזה היינו מצפים לקבל קרוסאובר 'ערום' מאיבזור, אבל כפי שתיקראו בהמשך, זה ממש לא המצב.

הטיגו 4 הוא כאמור קרוסאובר קטן, B-suv כלומר קרוסאובר המבוסס על סופר מיני. המימדים קומפקטיים עם אורך כולל של 4.32 מטר, גובה של 1.66 מטר ורוחב של 1.83 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.61 מטר גדול במספר ס"מ ממרבית המתחרים באותה הקטגוריה, ונפח תא מטען של 340 ליטר.

לטיגו 4 מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 13 קג"מ, נתונים צנועים יחסית למקובל היום, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מנקודת המבט שלי מדובר בחזרה לשפיות ממקום של תחרות מטורפת על כוחות סוס ומומנט, לשפיות של התאמה של הרכב לשימושים שלו. לא כל רכב ירך 200 כ"ס ו 40 קג"מ. בפריסבי לא פרסמו נתון תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, אלא רק מהירות מירבית שעומדת על 153 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 12.8 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

בתחום איבזור הרכב לא חסכו בצ'רי בכלל, וזה מתחיל עם מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם שיקוף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני חיבורי USB ואחד USB-C, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי, מצלמות 360, הנעה מרחוק, תאורת אווירה, חישוקי 18'', ועוד.

גם בתחום הבטיחות לא חסכו בצ'רי והטיגו 4 מצוייד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות האקטיביות המוכרות, בלימה אוטומטית במצבי חירום כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. בהתאמה מקבל ציון איבזור בטיחות 7.


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


האחריות לטיגו 4 עומדת על חמש שנים או 150,000 ק"מ, אחריות ראויה ונדיבה לדובדבן החדש.

נקודת המבט שלי לטיגו 4 היא שאמנם בשווקים מסויימים, כבר הוצג דור חדש לטיגו 4, גם הדגם הנוכחי נחזה להיות ראוי לחלוטין. במחיר של סופר מיני מקבלים קרוסאובר מרווח, מאובזר עד הגג (כולל), עם סט מערכות בטיחות מקיף, שהחיסרון היחיד הנראה לעין הוא בביצועים ובצריכת דלק. אני מאוד סקרן לנהוג ברכב ולבחון אותו במציאות.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.