צ'רי טיגו 4 - זול, מאובזר ולא חסכוני
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל מתחילה בשיווק הצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר קטן, מרווח יחסית לסגמנט ובמחיר של החל מ 123.0 אש"ח. לחובתו צריכת דלק גבוהה ביחס למתחרות.
פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הצ'רי טיגו 4, קרוסאובר קטן בסגמנט B-SUV. הבשורה הגדולה בטיגו 4 היא בגיזרת המחיר, 123.0 אש"ח לגירסה הבסיסית המאובזרת עד הגג, כולל גג פנורמי. במחיר כזה היינו מצפים לקבל קרוסאובר 'ערום' מאיבזור, אבל כפי שתיקראו בהמשך, זה ממש לא המצב.
הטיגו 4 הוא כאמור קרוסאובר קטן, B-suv כלומר קרוסאובר המבוסס על סופר מיני. המימדים קומפקטיים עם אורך כולל של 4.32 מטר, גובה של 1.66 מטר ורוחב של 1.83 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.61 מטר גדול במספר ס"מ ממרבית המתחרים באותה הקטגוריה, ונפח תא מטען של 340 ליטר.
לטיגו 4 מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 13 קג"מ, נתונים צנועים יחסית למקובל היום, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מנקודת המבט שלי מדובר בחזרה לשפיות ממקום של תחרות מטורפת על כוחות סוס ומומנט, לשפיות של התאמה של הרכב לשימושים שלו. לא כל רכב ירך 200 כ"ס ו 40 קג"מ. בפריסבי לא פרסמו נתון תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, אלא רק מהירות מירבית שעומדת על 153 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 12.8 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום איבזור הרכב לא חסכו בצ'רי בכלל, וזה מתחיל עם מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם שיקוף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני חיבורי USB ואחד USB-C, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי, מצלמות 360, הנעה מרחוק, תאורת אווירה, חישוקי 18'', ועוד.
גם בתחום הבטיחות לא חסכו בצ'רי והטיגו 4 מצוייד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות האקטיביות המוכרות, בלימה אוטומטית במצבי חירום כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. בהתאמה מקבל ציון איבזור בטיחות 7.
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
האחריות לטיגו 4 עומדת על חמש שנים או 150,000 ק"מ, אחריות ראויה ונדיבה לדובדבן החדש.
נקודת המבט שלי לטיגו 4 היא שאמנם בשווקים מסויימים, כבר הוצג דור חדש לטיגו 4, גם הדגם הנוכחי נחזה להיות ראוי לחלוטין. במחיר של סופר מיני מקבלים קרוסאובר מרווח, מאובזר עד הגג (כולל), עם סט מערכות בטיחות מקיף, שהחיסרון היחיד הנראה לעין הוא בביצועים ובצריכת דלק. אני מאוד סקרן לנהוג ברכב ולבחון אותו במציאות.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
מפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוקהבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל
בשנים האחרונות, במהלך ביקורי באירועים של תעשיית הרכב, שאלתי מנהלים בכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, כיצד הם מתקדמים בדיגיטליזציה של התעשייה (דיגטליזציה קשורה כיום לכל רכיב במכונית מהנעה ועד מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית). השאלות הגיעו על רקע הכישלונות המתמשכים של קבוצת פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, ביישום יכולות דיגיטליות למרות השקעות של מיליארדי יורו והתברברות של יצרניות וקבוצות טיר 1 גרמניות בתחום.
לפני יותר משנתיים, באירוע בווינה שאלתי את תומאס שמאל, חברת הנהלת קבוצת פולקסווגן אחראי למו״פ, מדוע Cariad, חטיבת הדיגיטל של הקבוצה, אינה מנוהלת ע״י מקצוען בדיגיטל, אלא ע״י מהנדס מכאני. אין לזה חשיבות, אמר שמאל, מאחר שמדובר ב ״עבודת צוות״, ואין חשיבות יתרה למי שעומד בראש הצוות.
כעבור חודשיים פוטרה ההנהלה הבכירה של Cariad, במקומה מונתה הנהלה חדש, שבראשה הוצב, כצפוי, מהנדס מכאני.
הסבר רחב יותר לתופעה קיבלתי בקריאת הספר Kaput The end of the German Miracle שכתב וולפנג מנשאו (Münchau), עיתונאי גרמני.
הספר אינו מתייחס לתעשיית הרכב בלבד, אם כי על תמונת השער מצוירת מכונית דמוית חיפושית המעלה עשן שחור מתא המנוע, אלא הוא מתייחס לכלל הכלכלה, החברה והפוליטיקה הגרמניות, התקועות בעבר.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנשאו מסביר שמאז מלחמה העולם השנייה ניהלה גרמניה כלכלה ניאו מרכנטליסטית, שמטרתה העיקרית הייתה יצירת עודף במאזן התשלומים תוך מתן דגש לנקודות החוזקה של הכלכלה והתעלמות מהעתיד. בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה חוסל המדע בגרמניה, כאשר לאחר עליית הנאצים לשלטון, מדענים דגולים ברחו, או חוסלו, ומי שנותרו היו מהנדסים מכאנים (ראש וראשון להם פרדיננד פורשה, שאינו מוזכר בספר), שפיתחו וייצרו את כלי המלחמה, הטיס, השיט והתחבורה הגרמניים עבור הוואהרמאכט במלחמת העולם השנייה. אולם מדענים שהיו יכולים להביא לפריצות דרך מדעיות שהשפעתן מעבר להנדסה מכאנית לא נותרו בנמצא.
