טיגו 4
צילום: יצרן

צ'רי טיגו 4 - זול, מאובזר ולא חסכוני

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל מתחילה בשיווק הצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר קטן, מרווח יחסית לסגמנט ובמחיר של החל מ 123.0 אש"ח. לחובתו צריכת דלק גבוהה ביחס למתחרות. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי צ'רי טיגו 4

פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הצ'רי טיגו 4, קרוסאובר קטן בסגמנט B-SUV. הבשורה הגדולה בטיגו 4 היא בגיזרת המחיר, 123.0 אש"ח לגירסה הבסיסית המאובזרת עד הגג, כולל גג פנורמי. במחיר כזה היינו מצפים לקבל קרוסאובר 'ערום' מאיבזור, אבל כפי שתיקראו בהמשך, זה ממש לא המצב.

הטיגו 4 הוא כאמור קרוסאובר קטן, B-suv כלומר קרוסאובר המבוסס על סופר מיני. המימדים קומפקטיים עם אורך כולל של 4.32 מטר, גובה של 1.66 מטר ורוחב של 1.83 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.61 מטר גדול במספר ס"מ ממרבית המתחרים באותה הקטגוריה, ונפח תא מטען של 340 ליטר.

לטיגו 4 מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 13 קג"מ, נתונים צנועים יחסית למקובל היום, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מנקודת המבט שלי מדובר בחזרה לשפיות ממקום של תחרות מטורפת על כוחות סוס ומומנט, לשפיות של התאמה של הרכב לשימושים שלו. לא כל רכב ירך 200 כ"ס ו 40 קג"מ. בפריסבי לא פרסמו נתון תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, אלא רק מהירות מירבית שעומדת על 153 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 12.8 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

בתחום איבזור הרכב לא חסכו בצ'רי בכלל, וזה מתחיל עם מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם שיקוף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני חיבורי USB ואחד USB-C, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי, מצלמות 360, הנעה מרחוק, תאורת אווירה, חישוקי 18'', ועוד.

גם בתחום הבטיחות לא חסכו בצ'רי והטיגו 4 מצוייד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות האקטיביות המוכרות, בלימה אוטומטית במצבי חירום כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. בהתאמה מקבל ציון איבזור בטיחות 7.


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


האחריות לטיגו 4 עומדת על חמש שנים או 150,000 ק"מ, אחריות ראויה ונדיבה לדובדבן החדש.

נקודת המבט שלי לטיגו 4 היא שאמנם בשווקים מסויימים, כבר הוצג דור חדש לטיגו 4, גם הדגם הנוכחי נחזה להיות ראוי לחלוטין. במחיר של סופר מיני מקבלים קרוסאובר מרווח, מאובזר עד הגג (כולל), עם סט מערכות בטיחות מקיף, שהחיסרון היחיד הנראה לעין הוא בביצועים ובצריכת דלק. אני מאוד סקרן לנהוג ברכב ולבחון אותו במציאות.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.