דוחות

ילין לפידות: ירידה קלה בהיקף הנכסים המנוהלים וברווח למרות עליה בהכנסה

ילין לפידות מוחזקת ב-50% על ידי אטראו, ומשכך מפרסמת זו בדוחותיה את תוצאות פעילות בית ההשקעות; הנתונים מלמדים על ירידה בהיקף הנכסים המנוהלים וברווחיות למרות עליה בהכנסות
גיא טל | (1)

דוחות אטראו אטראו שוקי הון 1.07% חושפים בין השאר את תוצאות פעילות בית ההשקעות ילין לפידות. מסתבר, שלמרות הירידות בשווקים במהלך הרבעון השני, בילין לפידות חוו רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות, צמיחה שלא באה לידי ביטוי בשורה התחתונה ועדיין מדובר ברווחים פנומנליים.

הכנסות ילין לפידות הסתכמו ב-162.2 מיליון שקל ברבעון לעומת 153.4 מיליון ברבעון המקביל, צמיחה של 5.7%. בתחום ניהול התיקים הסתכמו ההכנסות ב-14.9 מיליון שקל לעומת 13.6 מיליון שקל אשתקד, בניהול קופות הגמל, הסגמנט הגדול של החברה, דווקא נרשמה ירידה קלה מ-78.6 מיליון ל-78.1 מיליון שקל, וניהול קרנות הנאמנות חווה את הצמיחה המשמעותית ביותר מ-61.3 מיליון שקל ל-69.2 מיליון שקל בהכנסות. החברה רשמה גם הפסדים בתיק הנוסטרו של 2.3 מיליון שקל. 

הרווח התפעולי ירד ל-58 מיליון שקל לעומת 61.8 מיליון שקל אשתקד, עקב עליה בהוצאות התפעול, שיווק הנהלה וכלליות, וכן הפסדי הנוסטרו. הרווח לפני מס הגיע ל-59.8 מיליון שקל לעומת 62 מיליו שקל אשתקד עקב הכנסות מימון.למרות הגידול בהכנסות נרשמה ירידה ברווח הנקי ל-44.4 מיליון שקל לעומת 46.2 מיליון שקל אשתקד, וזאת עקב הירידה ברווחיות התפעולית.

היקף הנכסים המנוהל הסתכם ב-95.6 מיליארד שקל לעומת 100.2 מיליארד שקל בסוף שנת 2022. החברה אינה מפרטת איך עלו ההכנסות למרות הירידה בנכסים המנוהלים, אך ככל הנראה מדובר על תמהיל נכסים שונה, כשניהול קרנות הנאמנות מניב הכנסות גבוהות יותר מאשר הסגמנטים האחרים, ומשכך ישנה עליה בהכנסות למרות הירידה בהיקף הנכסים המנוהלים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ילין לפידות 31/08/2022 10:24
    הגב לתגובה זו
    אבל בדעיכה מקצועית
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳