אספן תקים שטחי מסחר באצטדיון סמי עופר; המניה קופצת
תקופת ההסכם היא ל-25 שנה ועלויות ההקמה מוערכות ב-23 מיליון שקל; במקביל דיווחה החברה על התקשרות על אלקטרה קמעונאות להשכרה של חלק מהשטחים
אספן גרופ אספן גרופ -0.34% , העוסקת בתחום הנדל"ן המניב ומוקדם יותר השנה נכנסה גם לתחום ההתחדשות העירונית דרך רכישת
50% מחברת רייק נדל"ן, דיווחה על זכייה במכרז להקמה ותפעול של שטחי מסחר באצטדיון סמי עופר בחיפה לתקופה של 25 שנה.
הפרויקט יכלול הקמת שטחי מסחר בהיקף של כ-7,500 מ"ר אשר ישמשו
לפעילות ספורטיבית, הסעדה, מסחר ופנאי. להערכת החברה, עלות הקמת הפרויקט צפויה להסתכם בכ-23 מיליון שקל. בנוסף עדכנה החברה כי במקביל התקשרה במזכר עקרונות עם אלקטרה קמעונאות בע"מ להשכרת שטח של בין 4,000 מ"ר ל-4,700 מ"ר מהמושכר בשכירות משנה, למשך תקופת שכירות של
בין 5 ל-10 שנים, בהתאם לשטחי המושכר השונים וזכויות אופציה להארכת תקופת שכירות המשנה, עד לתום תקופה של כ-25 שנים.
"אספן ממשיכה בתנופת עשייה להרחבה והשבחה של הפורטפוליו", מסרה צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ. "אנו מאמינים מאוד בעיר חיפה, ורואים פוטנציאל משמעותי בשטחי המסחר באצטדיון סמי שמושך אליו מבקרים ומבלים רבים. זוהי המשכה של האסטרטגיה אותה מובילה החברה להרחבת הפעילות המסחרית בישראל,
לצד המשך ביסוס כל יתר מנועי הצמיחה של החברה".
מוקדם יותר החודש דיווחה אספן גרופ שהיא ושותפתה, KFS, ינפיקו 30% ממניותיה של חברת המלונאות פאי
סיאם לציבור. ההנפקה צפויה להתבצע עד חודש פברואר הקרוב והיא צפויה לגייס כמה מאות מיליוני שקלים.
על פי תנאי ההסכם, הכספים שיגויסו יחולקו בין אספן לבין פאי סיאם, כאשר אספן צפויה להרוויח כ-285 מיליון שקל ממכירת המניות. בנוסף, רכישת 8% ממניות החברה
על ידי KFS תביא לזרימת 85 מיליון שקל נוספים. המהלך צפוי לשחרר את אספן מערבויות פיננסיות ולהעניק לה גמישות ניהולית ופיננסית, תוך הפיכת מניות פאי סיאם לנכס סחיר.
- 1.דניאל 30/12/2024 13:27הגב לתגובה זונסחרת בשווי נמו 430 מיליו שח מול הו 1.1 מיליארד שח אפסייד של 150% אוסטרליה ישראל רכשו לפני מספר חודשי את השליטה לפי 1420 שער כרגע 685 ! בחודש פברואר הנפקה של פאי סיא אפס מחזיקה 50% תמכור 30 % בהנפקה ועוד 8% לדהוקי תקבל 370 מיליו שח מזומ !!יותר טוב מזה ...

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳