מדיוונד: תוצאות חיובית בניסוי קליני - מניית כת"ב טסה 13%

מדובר בניסוי שלב 2 שערכה החברה ב-EscharEx לטיפול בפצעים כרוניים וקשיי ריפוי
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה מדיוונד

חברת הביוטכנולוגיה מדיוונד הנסחרת בארה"ב (סימול: MDWD) דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי קליני Phase 2 שני שערכה, במוצר EscharEx לטיפול בפצעים כרוניים וקשיי ריפוי. כלל ביוטכנולוגיה מחזיקה 45% במדיוונדט, והמנייה מזנקת 13% בבורסה במחזור של 720 אלף שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 428 אלף שקל בחודש האחרון.

מדובר במוצר המבוסס בטכנולוגיה שמוגנת בפטנטים של מדיוונד בתחום האנזימתי, ומאפשר להסיר במהירות וללא אשפוז או ניתוח את הרקמה המתה של המטופל. הניסוי, כלל 73 חולים שטופלו על ידי רופאים מומחים ב-15 מרכזים רפואיים בישראל ובאירופה. במסגרת יעדי הניסוי נבדקו הבטיחות והיעילות של המוצר בסוגים שונים של פצעים כרוניים ופצעים קשיי ריפוי, כגון פצעים סוכרתיים, פצעים על רקע אי ספיקה ורידית ופצעים ניתוחיים שלא החלימו זמן רב, בהשוואה לקבוצת ביקורת שטופלה באמצעות המוצר ללא המרכיב הפעיל (פלסבו).

יעד הניסוי העיקרי היה שיעור הסרה מלאה של הרקמות המתות מהפצע. יעדי הניסוי המשניים כללו מספר פרמטרים, כמו: משך הזמן להסרה מלאה של אותן רקמות, ריפוי הפצע ויעדים נוספים הקשורים ליעילות ובטיחות המוצר. החברה מדווחת כי יעד הניסוי העיקרי הושג והוכח באופן מובהק סטטיסטי כאשר שכיחות החולים הייתה גבוהה משל החולים בקבוצת הביקורת (55% לעומת 29%, בהתאמה). 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".