נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

הפרסום בנטפליקס יחל ב-2023 "בשווקים עם הוצאות פרסום משמעותיות"

כך הודיע מנהל התפעול גרג פיטרס בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום דוחות החברה, מהם עולה כי היא הפסידה "רק" מיליון משתמשים ב-Q2. ואיך חדשות אלה משפיעות על קשת ורשת?
אלכסנדר כץ |

לא מעט חודשים מדברים על המהלך של NETFLIX שלב פרסומות, ובכל פעם מתווספים עוד ועוד נתונים, כגון שיתוף הפעולה הבלעדי עם מיקרוסופט שתספק את מכירת הפרסומות והטכנולוגיה - וזאת לאחר בדיקות שקיימה נטפליקס עם גוגל, קומקאסט וענקיות פרסום וידאו אחרות.

 

אמש, לאחר פרסום דוחות נטפליקס שחשפו כי ברבעון השני של השנה היא איבדה מיליון משתמשים, לאחר שצפתה כי הנתון יהיה גבוה יותר – כשני מיליון, חשפו בכירי שירות הסטרימינג עוד מידע לגבי תוכניותיה של החברה, שהצליחו עד כה לטלטל את שוק הסטרימינג והפרסום. מנהל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה עם משקיעים, כי שירות הפרסומות במסגרת חיבלה חדשה ומוזלת יותר שתוצע ללקוחות, יושק בתחילת 2023. השירות יושק בשווקים עם "הוצאות פרסום משמעותיות".

 

מבחינת קשת ורשת, שהזדעקו לאחר הפרסומים על רצונה של נטפליקס לשלב פרסומות בשירות הסטרטימינג שלה, ואף פנו לשר התקשורת יועז הנדל, מדובר בחדשות עם אפקט מעורב: מצד אחד הן חוששות ששילוב פרסומות בשידורי נטפליקס יפגע בהכנסותיהן, מצד שני ישראל לא נחשבת לטריטוריה עם הוצאות פרסום משמעותיות, ולכן בשלב הראשון המהלך לא יגיע לישראל, כך שרוע הגזירה תתעכב במקצת – וכל עיכוב כזה מבחינתן הוא ברכה.

 

כזכור, במכתבן לשר התקשורת לפני כשלושה חדשות, טענו קשת ורשת: "חברות הסטרימינג צפויות לייצר הכנסות מפרסום, ולהתחרות בערוצים המסחריים בזמן שהן משוחררות ממגבלות רגולטוריות. חברות אלה אינן מייצרות תוכן עצמאי מקומי, אך הן מייצרות, עבור עצמן, הכנסות מפרסום על בסיס תוכן שמיוצר על ידי גופי תוכן מקומיים, ובכלל זה הערוצים המסחריים. הפגיעה בערוצים מסחריים כתוצאה מכך היא פגיעה כפולה - פעם אחת בשל ירידה בשיעורי הצפייה, ופעם נוספת בשל העברת תקציבי הפרסום מתמיכה בתוכן ישראלי לחברות הסטרימינג. משמעות של פגיעה זאת בערוצים המסחריים היא פגיעה בהיקף ההשקעה בהפקות מקומיות".

 

פיטרס, בכיר נטפליקס, מתאר התלהבות בשוק הפרסום מכניסתה הקרובה לתחום: "ראינו התרגשות רבה בדיונים המוקדמים שלנו עם מותגים, חברות אחזקות וסוכנויות. ההתלהבות הזו מגבירה את האופטימיות שלי, את ההתרגשות שלי להוציא את זה החוצה".

 

מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, שלפני כמה שבועות ביקר בישראל ונפגש עם שר התקשורת - בין היתר בשל המהלך לחייב גם חברות סטרימינג בינלאומיות להפיק תוכן מקומי ישראל - הוסיף בשיחה עם המשקיעים: "בעוד שאנחנו חושבים על מודל התמחור הנכון, אנחנו גם רוצים לשמור אותו הכי פשוט שאנחנו יכולים מנקודת מבט של צרכנים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.01%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.01%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״