המחוזי בתל אביב: בזק תחויב למסור תמלילי שיחות של בכירים

בצל תיק 4000 ולאחר קנס בהיקף של 8.5 מיליון שקל על ניסיון לטרפד את הרפורמה בשוק הסיטונאי, בית המשפט יחייב את החברה לחשוף את שהתרחש מאחורי הקלעים

הרפורמה בשוק הסיטונאי, שיישומה החל בינואר 2015, נועדה בין השאר להביא למצב שבו פלטפורמות האינטרנט של בזק והוט - ובכלל, התשתיות הטכנולוגיות של שתי ענקיות התקשורת המקומיות - תהיינה נגישות למתחרותיהן. כלומר, שבזק והוט תאפשרנה למתחרות לעשות בהן שימוש לצרכיהן.

באופן די צפוי, הדרך ליישומה המלא של הרפורמה הייתה רצופת מהמורות. ליתר דיוק, שתי החברות, שנהנו עד כה ממונופול בתחום, הציבו בפני הרפורמה מכשולים שונים ומשונים.

כך למשל, לפני כשנתיים משרד התקשורת טען לסחבת ביישום הרפורמה בהוט. על כך הגיבה האחרונה כי היא אינה מוכנה לאפשר למתחרות גישה למאגר הלקוחות שלה, מפני שאם תעשה כך, מתחרותיה תוכלנה "לדוג" (לעשות פישינג) את פעילות הלקוחות לצרכיהן. מנגד, טען משרד התקשורת שהסיכון לכך קטן ביותר, בעיקר נוכח העובדה שפרטי הלקוחות ממילא אמורים להיות ידועים לספקית.

גם בבזק ניסו לטרפד את הרפורמה - מה שהביא על החברה, בשנת 2015, קנס בהיקף של 8.5 מיליון שקל. לפני מספר ימים נחשף כי במסגרת טיפול של בית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעה נגד בעלי תפקידים בבזק - החשודים בכך שפעלו לטרפוד הרפורמה וגרמו להטלת הקנס - בית המשפט יחייב את בזק לחשוף את תמלילי השיחות של אותם בכירים סוררים. כלומר, האמת עתידה לצאת לאור.

כל זה קורה בהמשך לחשדות שהועלו נגד החברה במסגרת חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000, לפיהן משרד התקשורת בראשות שלמה פילבר ביצע פעולות שסייעו לבזק לעכב את רפורמת השוק הסיטונאי.

כעת, גם השופטת רות רונן דורשת להבין מה בדיוק התרחש בין כותלי בזק בתקופה שלאחר השתת הרפורמה. עוד היא מצטטת, בהדגשה יתרה, את החלטת משרד התקשורת בעניין הקנס, לפיה "כל מהות מקרי ההפרה שביצעה בזק היא למנוע ולעכב את התפתחות התחרות ולסכל את הצלחת הרפורמה ואת מדיניות משרד התקשורת".

עוד אמרה רונן כי "מאחר שמדובר בהפרה מכוונת של הוראות משרד התקשורת, על פניו קיימת עילה לתבוע את נושאי המשרה בגין הפרת חובת הזהירות או חובת האמונים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה המעשים שהם עשו? (ל"ת)
    צ'ינו ומינו 25/01/2020 20:40
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.