TV

גיא רולניק: היינו כחוט השערה לכך שעמוס שוקן יאבד את 'הארץ'

מייסד המרקר חוזר ללחצים לכאורה שהופעלו עליו ועל המו"ל עמוס שוקן בתקופה בה היה נוחי דנקנר בעלי מעריב. הערב ישודר בכאן 11 הריאיון עמו שקיים רוני קובן

אלכסנדר כץ | (1)

גיא רולניק חושף כי מו"ל קבוצת הארץ, עמוס שוקן, היה קרוב במיוחד לאבד את מפעל חייו, במסגרת המלחמה שניהל נגדו הטייקון לשעבר נוחי דנקנר, שאיבד מאז את קבוצת IDB, שהחזיקה חברות ענק כגון סלקום ושופרסל, וכן את עיתון מעריב. את הדברים סיפר רולניק בשיחה עם רוני קובן בתכנית 'פגישה עם רוני קובן' שתשודר בראשון הערב (יום א') ב-22:10 בכאן 11.

 

כזכור, כחלק מהמלחמה שניהל דנקנר בשוקן, לאחר שעיתוניו עסקו בעקביות בתופעת בעלי ההון, הייתה חרם מודעות על עיתוני קבוצת הארץ-TheMarker, כשאותן חברות מקבוצת IDB, מהמפרסמות הגדולות במשק, סירבו לפרסם בעיתונים של שוקן.

 

רולניק, מייסד TheMarker וסגן מו"ל הארץ, תיאר כיצד החל לקבל מרגע שדנקנר קיבל לידיו את השליטה במעריב, בקשות לתגובות לגבי כתבות שהיו אמורות לעלות עליו. לא היה ברור לו אם מדובר בעיתונאים אמיתיים, והכתבות עצמן גם לא פורסמו. לדבריו, זו הייתה דרך להלך עליו אימים כדי שיפסיק את המתקפות על בעלי ההון.

 

לדברי רולניק, "הם (אנשיו של דנקנר במעריב, א"כ) מפעילים על עמוס שוקן... הם רצו לחסל את העיתון. עמוס שוקן היה חומה בצורה, והם לחצו עליו בכל דרך אפשרית, ולאלפית שנייה הוא לא חשב להתכופף בכל התקופה הזאת. אני ידעתי – אולי הוא (שוקן, א"כ) לא יודע בכך - שהיינו קרובים כחוק השערה לזה שהוא ייאבד את מפעל חייו. הוא בסוף היום העדיף לא להתכופף גם אם הסיכון זה לאבד את מפעל חייו".

 

הנה קטע מהשיחה של רולניק עם קובן. התכנית המלאה תשודר הערב בכאן 11.

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קפצה עליו זיקנה. נראה נורא.לא זיהיתי אותו בכלל (ל"ת)
    מזזעזע 19/11/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.