הממונה מסרבת לבקשת השת"פ של פובליסיס ומדיה קום
רשות ההגבלים העסקיים הודיעה על התנגדותה לשיתוף פעולה של חברות רכש המדיה פובליסיס ומדיה קום שביקשו לאשר להן לרכוש מדיה במשותף בשוק הטלוויזיה. סיבת הסירוב לשת"פ נעוצה בעמדת הממונה על ההגבלים העסקיים לפיה מטרתו העיקרית של ההסדר הייתה ליצור כח שוק מול הערוצים המסחריים ולפיכך אין מקום לאשרו.
בנימוקי דחיית הבקשה מציינת הרשות להגבלים עסקיים, כי "שיתוף הפעולה המבוקש נועד בעיקרו לרכז בידי הצדדים לו כוח שוק שישמש אותם בבואם לשאת ולתת עם ערוצי הטלוויזיה המסחריים. כוח שוק מאוחד זה יושג באמצעות ביטול התחרות ביניהם אל מול הערוצים המסחריים, והסכנה הברורה היא הגדלת הריכוזיות בתחום רכש המדיה. המשמעות של ההסדר המבוקש היא פגיעה בהכנסות ערוצי הטלוויזיה המסחריים המתקבלות מהצדדים, העלולה בתורה לפגוע באיכות השידורים ובמגוון שלהם ובכך להביא לפגיעה בציבור".
מאחורי הקלעים, לאייס נודע כי הרשות להגבלים עסקיים ציפתה שחברות המדיה פובליסיס ומדיה קום ימשכו את בקשתם לשת"פ לאחר שהועברה אליהם עוד בטרם להחלטה הסופית עמדת הממונה לפיה היא אינה צפויה לאשר את הבקשה. עם זאת, הצדדים ביקשו להשתמע בפני הממונה כדי להסביר את עמדתם ולנסות לשכנע את הממונה כי טעות בידיה ואכן השוק מוטה לטובת חברה אחת - יוניברסל.
למרות זאת, השימוע שנערך בפני הממונה לא שכנע את אנשי הרשות להגבלים עסקיים ויתרה מכך, פובליסיס ומדיה קום שהגיעו לשטוח את טענותיהם לא הציגו מידע חדש או ראיות חותכות כלשהן שביכולתן לשנות את עמדת הממונה. כידוע, לרשות ההגבלים העסקיים סמכויות אכיפה רבות שיכולות לקצר הליכים במידה ומוצגות בפניה עובדות וראיות ממוסמכות שיכולות להצביע על מעשים לא כשרים כאלו ואחרים. אחת האפשרויות שעוד נותרו בידי פובליסיס ומדיה קום שבחרו לללכת לשימוע הייתה הצגה של מידע משמעותי כזה, אך לא כך הדבר.
- "עדיין אין החלטה אם לערער על מיזוג מזרחי טפחות ואגוד"
- ביהמ"ש קיבל את הערעור של מזרחי טפחות ואגוד בעד המיזוג - אגוד מזנקת ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פובליסיס ומדיה קום ביקשו מהממונה על ההגבלים העסקיים אישור להקים גוף רכש מדיה משותף "חזק מספיק" אשר יקנה להם כוח שוק מול ערוצי הטלוויזיה המסחריים, ישיג עבורם תנאים טובים יותר, ובכך, לטענתם, יאפשר להם לאזן את כוחה של חברת יוניברסל מקאן המתחרה גם היא בתחום רכש המדיה.
ברשות להגבלים עסקיים הסבירו את דחיית הבקשה בכך ש"הצדדים לא הראו כי הצרכן יצא נשכר מניהול המשא ומתן המשותף מול הערוצים המסחריים. כאשר מתחרים מבקשים לשתף פעולה ביניהם במטרה להשיג לעצמם כח שוק ואינם מסוגלים להראות איזו תועלת תצמח משיתוף הפעולה ביניהם, אין לאפשר את שיתוף הפעולה וזאת אף מבלי שנדרש לבדוק לעומק את מידת הפגיעה בתחרות שנובעת ממנו".
כזכור, בפני הממונה עדיין ניצבת בקשה שנייה של שיתוף פעולה ומיזוג פעילות בין חברות המדיה יוניון ו-tmf. בשוק מעיריכם כי הסיכוי לדחיית בקשת פובליסיס ומדיה קום ומנגד איור הבקשה של יוניון ו-tmf הוא נמוך מאוד. עם זאת, גורמים ברשות מסבירים לאייס כי אין קשר בין 2 הבקשות שנבחנות כל אחת לגופה ועדיין אי אפשר להעריך מה יעלה בגורלה של הבקה השנייה.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
עדי כהן, מנכ"ל זניט - חברת המדיה של קבוצת פובליסיס ומי ששימש כרוח החיה מאחורי הפנייה לרשות להגבלים עסקיים אמר לאייס בתגובה: "שוק רכש המדיה לוקה בכשלים הפוגעים בכל מימד של תחרות הוגנת, באופן שפוגע בגופי השידור, במפרסמים וסופו של דבר גם בצרכן הסופי. צר לנו כי רשות ההגבלים העסקיים, כמי שאמונה על התחרות נמנעת מלטפל בכך. פובליסיס מדיה עומדת מאחורי הרציונל העסקי של שיתוף הפעולה עם מדיה קום ושוקלת את צעדיה למימושו בהתאם לדין".
כפי שפורסם באייס, מדיה קום ופובליסיס נערכו מראש לאפשרות של דחיית הבקשה ושמרו לעצמם "תכנית מגירה" להמשך. החלופה שאותה ינסו ליישם כעת היא מסלול עוקף לרשות ההגבלים העסקיים שכולל פנייה לבית המשפט כדי שזה ייכנס לתמונה.
- 1.4 שעות, ואף תגובה... (ל"ת)שעון בן חייל 16/05/2018 16:11הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.