2,600 שקל לנק' רייטינג, רמי לוי בתוכ"ש: המספרים המדהימים מאחורי האח הגדול
מי שהולך לככב בתחום הוא רמי לוי, שיזכה לבולטות. העסקה שמאחוריה עומדת זרוע התוכן השיווקית של מקאן תל אביב היא סוג של אמירה עבור רשת המרכולים של לוי, ומנגד גם עבור רשת. לאייס נודע כי מאחורי הקלעים ניסתה שופרסל לתפוס את משבצת התוכן השיווקי הבולטת ששמורה לרשת שממנה מזמינים דיירי הבית את המזון - בעיקר עבור מותג האונליין של שופרסל והמותג הפרטי - אך רמי לוי ומקאן הם אלו שקיבלו את הבמה, ולא מעט בזכות העובדה שמדובר ב"רמי לוי" - מפרסם שערוץ רשת 13 חפץ ביקרו, שלא נוהג לפרסם בטלוויזיה, ורק לאחרונה עבר לטיפולו של מקאן תל אביב.
אחד ממהלכי התוכן השיווקי הזכורים ביותר היה שילובה של איקאה ב'האח הגדול VIP' ב-2015 תחת ידיו של יניב סנה. המהלך של מחלקת התוכן השיווקי במקאן תל אביב, זכה למחמאות מפה לפה בשוק הישראלי וכן סידר למקאן את הזכייה הראשונה אי פעם בתחרות קאן ליונס לצד זכיות בתחרות הקקטוס המקומית. במסגרת המהלך נדרשו דיירי הבית לבנות את הריהוט שבו ישתמשו, בעצמם, לאחר שפרקו את הריהוט שהגיע ארוז בקרטוני איקאה בפרק הבכורה של העונה.
שת"פ איקאה האח הגדול- איקאה, ליבנה צפוני בע"מ from איגוד חברות הפרסו on Vimeo.
המהלך של איקאה בבית האח הגדול "היתרון הגדול בתוכן השיווקי של האח הגדול, הוא שהוא מייצג בית ישראלי, מין תמונת מראה כך שכל מותג שנמצא בבית הופך למשהו מ'בית ישראלי'", כך מסביר לאייס בכיר בתחום בניסיון להבין את כוח המשיכה של האח הגדול בעולמות התוכן השיווקי. "בנוסף צריך לדעת מהי רמת הבולטות שאתה משיג למותג, כי לפעמים יש דברים שמשתלבים באופן רגיל בבית. למשל, אם אתה מראה שמפו בהישרדות אחרי חודשים שהמתמודדים לא התקלחו ורק חלמו על זה, אז זה נבנה לקליימאקס שמצליח". אותו גורם מוסיף: "צריך גם לחשוב מה מכל מה שקורה בבית יכול להשפיע על המותג שלך כי אנחנו יודעים שמתרחשים שם דברים שאולי לא טובים לך כלקוח, נגיד ויכוחים גזעניים-עדתיים וברגע אחד יכולים להשליך עליך". ההכנסה הצפויה של רשת מפרסום ותוכן שיווקי תשלים את ההכנסה מפרסום פרוגרמטי עליו היא בונה משידורי ריאליטי בחינם באתר רשת, שם יימכרו פרסומות על פלטפורמת ארטימידה כפי שנחשף באייס לפני מספר ימים. על פי התכנון, השידור שיועבר בלייב ברשת יכלול 5-6 ברייקים של פרסומות כאשר בכל מקבץ ישודרו 2-3 פרסומות. מדובר בעשרות דקות של פרסומות לאורך היממה - פרסום שאינו מפוקח על ידי רגולטור כפי שנעשה בטלוויזיה ומאפשר לרשת 13 זירה בעלת מרחב פעולה עם דרגת חופש גבוהה מאוד ונחזור אל רשת 13. בערוץ בונים על נתוני רייטינג גבוהים, בתקווה שגם יניב רווחים גבוהים. נתוני צפייה נמוכים מכך, עשויים להוות בעיה קשה לרשת שרושם הפסדים בשנים האחרונות, ובעיקר מאז הפיצול בערוץ 2. עלות הפקת פרק של האח הגדול עומדת על כמיליון שקלים, והקמת הבית מוערכת ביותר מ-10 מיליון שקלים. מדובר בהוצאות קשיחות שלא תלויות ברייטינג, כך שהדבר מחייב את רשת לרייטינג גבוה כמה שניתן, שיתומחר בהתאם לפני נקודת רייטינג. מרשת לא נמסרה תגובה.- 3.לאיזה אורך של תשדיר 2,600 ש"ח לנקודה? (ל"ת)אורך תשדיר 30/04/2018 09:06הגב לתגובה זו
- זה בדרך כלל "ספוט" של 30 שניות (ל"ת)שלומי 30/04/2018 09:47הגב לתגובה זו
- 2.זבל מתחבר לזבל. רמי לוי יודע איפה נמצאים הלקוחות שלו... (ל"ת)nnh 30/04/2018 08:26הגב לתגובה זו
- 1.אני 29/04/2018 21:38הגב לתגובה זוכל הרייטינג היום כולל ״צפייה נדחית עד 02:00״ כלומר במילים אחרות ״מריצים את הפרסומות״ אז מלבד התוכן השווקי בתוך התכנית, למה שמישהו ישלם אגורה על פרסומת?... מי רואה היום פרסומות? מי נשאר שם להפסקה של 10 דקות?..
- אני. אוהב לראות את הדברים כשהם קורים. (ל"ת)אני 30/04/2018 23:48הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
