גרמניה גביע מונדיאל פיפ"א כדורגל
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

אחרי עוד מכרז: ערוץ הספורט רכש 9 משחקי מונדיאל מכאן

לאחר שכאן פתח את המכרז גם לערוצים בתשלום, התקבלו 5 הצעות. 8 מבין 9 המשחקים שנרכשו, יתקיימו במקביל למשחקים אחרים שישודרו בכאן 11
אלכסנדר כץ |
ערוץ הספורט רכש לשידור 9 משחקים בטורניר המונדיאל שהוצאו על ידי תאגיד השידור הציבורי כאן - כך נודע לאייס. הערוץ גם רכש את תקצירי המשחקים, אולם לא בבלעדיות, וכאן עדיין מנהל מגעים עם גופי שידור נוספים לגבי מכירת התקצירים.   כאן מחזיק בזכויות השידור של המונדיאל שייערך בקיץ ברוסיה. עלות זכויות השידור של הטורניר עצמו עמדה על 6.3 מיליון יורו – מתוכם רשות השידור שילמה בתקופתו 2.6 מיליון, ואילו התאגיד השלים את השאר – 3.7 מיליון אירו (כ-15 מיליון שקלים). נכון להיום, כאן מכר 11 משחקים, כולל 2 לערוץ קשת 12 - כפי שפורסם באייס. על המדף נמצאים עוד 6 משחקים שמוצעים למכירה, ובמידה ולא יימצא רוכש, ישודרו יחד עם 47 המשחקים  שיועדו להיות משודרים בכאן 11 מלכתחילה בפורמט 4K. כל 64 משחקי הטורניר ישודרו גם בדיגיטל של כאן.   כזכור, התאגיד הוציא לפני כחודש מכרז ראשוני לערוצים פתוחים בלבד אליו ניגש רק ערוץ קשת 12. בהמשך יצא מכרז נוסף שפנה גם לגופים המפעילים ערוצים סגורים וערוצים בתשלום. גם למכרז זה לא הוגשו בהתחלה הצעות, אולם הייתה התעניינות והצדדים נכנסו למגעים. דרישת כאן למשחק עמדה על כחצי מיליון שקלים, כולל שידור תקציר בבלעדיות. בסופו של דבר הוגשו 5 הצעות (בין היתר של צ'רלטון), וערוץ הספורט זכה בזכויות השידור של 9 משחקים, ש-8 מהם משוחקים במקביל למשחקים אחרים שישודרו בכאן.  הנה המשחקים שהוצאו למכירה במכרז השני   על פי הערכות, לאחר המגעים עם ערוץ הספורט והמכירה של התקציר שלא בבלעדיות, המחיר יהיה נמוך משמעותית מחצי מיליון שקלים למשחק. המטרה של כאן הייתה במקור ליצור הכנסה של מינימום 8.5 מיליון שקלים ממכירת 17 המשחקים, אבל עד כה התקבלו כמיליון שקלים מקשת, ועוד מספר בודד של מיליוני שקלים מערוץ הספורט, כך שההכנסות נמוכות משמעותית מהציפיות. מאידך, התאגיד יוכל ליצור הכנסות על המשחקים שלא נמכרו, בין היתר על ידי מכירת תשדירי שירות וחסויות נוספים ובכך לממן חלק מהפער הזה שנוצר ביחס להכנסות שבתאגיד קיוו בתחילה לקבל.   בתאגיד כאן מאשרים את הפרטים. מערוץ הספורט טרם התקבלה תגובה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.