תבעו מיליון - יקבלו 100 אלף: לאחר שנתיים - רדיו ת"א ישלם לסלוצקי ודומינגז
שנתיים לאחר שהוגשה התביעה של צמד מגישי הרדיו הראל סלוצקי ועופר דומינגז כנגד רדיו תל אביב שבו עובדו וממנו פוטרו - זכו השניים לפיצויים בגין "תקופת הקשר שביניהם וסיומה" במה שיכול להירשם כנצחון חלקי. במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים יקבלו סלוצקי ודומינגז 100 אלף שקלים, 50 אלף כל אחד, לאחר שתבעו במקור מיליון שקלים, 500 אלף לכל אחד.
ההליך המשפטי הגיע הבוקר (יום ב') לסיומו לאחר ששני הצדדים חתמו על הסכם פשרה שמעל הכל הוציא כל צד בתחושה שהוא המנצח. בצד של סלוצקי ודומינגז מציינים כי מעבר לפיצוי - גם אם היה נמוך מהדרישה המקורית - בית המשפט הכיר ביחסי עובד מעביד בין הצדדים, כך על פי עורך דינם ליאור קלוגמן. מנגד ברדיו תל אביב טוענים בדיוק ההיפך ולשיטתם בית המשפט לא הכיר בזה שהם עובדי התחנה אלא שהם במעמד של ספקים. לחיזוק טענה זו מציינים ברדיו כי התשלום שנקבע הוא לפי חשבונית המחויבת במס כנגד תשלום הפיצויים.
התביעה נדונה הבוקר (יום ב') בבית הדין לעבודה בפני סגן נשיא בית הדין, השופט שמואל טננבאום. רדיו תל אביב יוצג על ידי עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן ומנגד את סלוצקי ודמינגז ייצג עו"ד ליאור קלוגמן. לדברי קלוגמן: "השופט ציין במפורש בתחילת הדיונים בין הצדדים כי אכן התקיימו יחסי עובד מעביד וכעת נותר רק לדון בגובה הפיצוי לצמד המגישים". לדבריו "הרדיו לא היה משלם פיצוי שכזה אם לא היו מוכרים היחסים ביניהם".
קלוגמן הוסיף ואמר כי "הרדיו עמד על כך שבהסכם הפשרה בין הצדדים לא יצוין כי התקיימו יחסי עובד מעביד מהחשש לקביעת תקדים מסוכן עבורו, בהתייחס לעובדים נוספים בתחנה שנמצאים בסטטוס דומה לזה שהיה לסלוצקי ודומינגז".
- 1.אבירם פאר 13/06/2016 16:41הגב לתגובה זו1. הם תבעו חצי מיליון, קיבלו בקושי 50 אלף וגם על זה חויבו במס. כמה נשאר להם ביד מכל העניין? 2. מה קרה לתביעה שלהם על הפגיעה בשמם הטוב? 3. אם השופט הכיר ביחסי עובד-מעביד (והוא לא, אחרת היה קובע את זה בהסכם הפשרה), למה הם חייבים במס על התשלום של 50 אלף ש"ח? הרי כל בר-דעת יודע שאין מס על פיצויים. משמע, מישהו אינו מדייק 4. מי הם בעצם ואיפה הם משדרים היום?
- שירה 14/06/2016 07:00הגב לתגובה זו1. הכסף פה פחות העניין. העיקר זו נקודה 2 שלך- שמם הטוב ופה הוכח שהם הצודקים. 3.אין לי מושג. 4.כיום הם מגישים תוכנית בוקר בטלוויזיה בערוץ הספורט ולאחר שנתיים הם סופסוף חוזרים גם לרדיו לתוכנית צהריים ברשת ב.
- מקרה קלאסי של עו"ד פח לצמד. (ל"ת)וואווא 13/06/2016 17:55הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.