TV

מאסטר שף סבתוש: צפו בקמפיין הטלוויזיה של חצי-חינם עם ראובני פרידן

במסגרת צילום הפרסומת התחבט המשרד בסוגיה משפטית שנובעת מהעובדה שאותן סבתות-שופטות חשבו שהפרסומת היא למעשה תכנית אמיתית שצפויה לעלות לאוויר
משה בנימין | (4)

חצי שנה לאחר שזכה בתקציב הפרסום של רשת חצי חינם יוצא משרד הפרסום ראובני פרידן עם קמפיין הטלוויזיה המשמעותי הראשון. הקמפיין תחת השם "מבחן הסבתא" הוא עבור מחלקת האוכל הביתי של חצי חינם, ומבוסס על תכנית ריאליטי-בישול פיקטיבית שלשמה לוהקו 3 סבתות כשופטות.

במשרד מסבירים כי תהליך הליהוק היה ארוך ויסודי כדי לאתר את 3 הסבתות המתאימות ביותר - שאינן שחקניות אלא בשלניות אמיתיות. במסגרת צילום הפרסומת התחבט המשרד בסוגיה משפטית שנובעת מהעובדה שנאמר לסבתות-שופטות שהן מצטלמות לתכנית אמיתית שצפויה לעלות לאוויר, ולשם כך הן נדרשות לטעום אוכל שיוגש להן ולהביע את דעתן. בסופו של דבר נמצאה הדרך לשמור על האותנטיות של הפרסומת מבלי לחשוף בפני הסבתות כי מדובר למעשה בפרסומת שמצולמת תוך כדי מבחן האוכל שהן שופטות בו.

הפרסומת מסתיימת ברגע הגילוי שבו השף של חצי חינם מבשר לסבתות שמקור המנות שהן טעמו הוא במחלקת הבישול הביתי של חצי חינם.

 

קרדיטים:

משרד פרסום: ראובני פרידן

מנכ"ל משותף: ניב חורש

מנהלי קריאייטיב: רועי גוטמן, טל ייגר

ארט: ולדי סרז'בסקי, קרן אוחנה

קופירייטר: טל ייגר

ניהול לקוח: רונה ליכטן, כרמל בן שאול, דור קביזון

אסטרטגיה: ענת סגל, אלי מרציאנו

דיגיטל: מתן קפלן, רוני פרי, תומר צח

הפקה: אסף רונן

במאי: יניב קציר

הפקה: עמרי פז

בית פוסט/ סאונד: פוסט אופיס

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אמונה 31/01/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    איזה תוצרים יוצאים מהמקום הזה
  • 3.
    זו פרודיה?! (ל"ת)
    מישהו 28/01/2016 22:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרסומת מעולה. אהבתי! (ל"ת)
    גילי 28/01/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שאני בשם בדוי 28/01/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    מצחיק שמשרד גדול חושב על רעיון קטן שמצריך הפקה קטנה מאוד כדי שיישאר אותנטי אבל הורסים אותו כי הם חייבים שזה ייראה כמו פרסומת כדי לגבות מהלקוח כמו פרסומת. האנשים שמתעסקים עם הכסף תמיד ידפקו את הקריאטיב
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.