על מדד עמודי הפייסבוק שפרסמנו, הרעש הגדול, והריקושטים - כמה מילים

הרבה מאוד רעש עשתה 'בדיקת אייס' לעניין עמודי הפייסבוק החמים בימי 'צוק איתן'. הכתבה קודמה, הטלפונים זרמו, והיו גם ריקושטים - אז הנה כמה מילים
כתבי אייס | (2)

דורי. האמת שהתלבטנו, חלק אמרו בשביל מה... אחרים אמרו שלא ממש צריך. אז החלטנו לכתוב כמה מילים.

זה היה אתמול (יום ד') שהעלנו ב'אייס' מדד של העמודים הלוהטים בפייסבוק כיום. הרעיון לבצע את הבדיקה הזו בתזמון הזה הוא כמעט מובן מאליו, הרשת גועשת סביב 'צוק איתן' והטראפיק מטפס. כאתר מדיה מוביל (בסדר... תירגעו) עניין אותנו לבדוק - מי הם אתרי התוכן בישראל שמצליחים לרכוב על הגל, להשתלט על הסוס הדוהר, לנצל את המומנט! להכות בברזל!! לקרוא את המפה! לתפוס את הרגע!!! ובקיצור - לעשות את זה טוב יותר.

אז בדקנו. לא ממש עניין אותנו מי הם האתרים עם הכי הרבה לייקים, כי למשל עמודי הספורט הם עתירי לייקים אבל בסבב הנוכחי הם היו מחוץ למשחק, רצינו לבדוק באמת - ועניין אותנו שני דברים - כמות הפעילות בעמוד ושיעור הפעילות ביחס לגודל העמוד (היחס, מה נקרא PTAT שזה היקף הפעילות ביחס לגודל העמוד).

אז הסתכלנו על עמודי התוכן בפייסבוק שהם הכי חמים עכשיו. לקחנו את העשרה ובשאיפה - לא פספסנו אף אחד. הנה הרשימה:

מצטערים על הצהוב והאדום, השעה מאוחרת. בקיצור, אלה המספרים (כלומר העמודים) שעלו בגורל, והאמת - לא נפלנו מהכיסא. חוץ מאתר אחד, שב-מ-ק-ר-ה (כן כן, במקרה) הוא מאותו הבית. Bizportal תפס את המקום התשיעי, ובחיתוך הנוסף (היחס) הוא קופץ למקום הראשון. זה לא שלקחנו את עמוד 'שיקצע במרפסת' (אגב עמוד חבל על הזמן!) ואמרנו יאללה בוא נשווה אותו ל-ynet. אמרנו נבדוק את 10 העמודים הכי פעילים, ונראה מה קורה שם.

הבדיקה עשתה המון רעש בתעשייה, הכתבה קודמה חזק ברשתות והטלפונים מצד גופים שרוצים 'להיכנס' זרמנו למערכת. עכשיו נכון, כתבנו שבדקנו את העמודים עם הכי הרבה לייקים. טעות, טועים, טעינו. מטרת הבדיקה הייתה ונותרה לבחון מי הם האתרים הכי פעילים (ומי עשה את הקפיצה הגדולה ביותר!) ומהבחינה הזו הטבלה היא אותה טבלה - אין שום שינוי - חוץ מזה ש-Bizportal נכנס לאקסל.

וזה שום קונספירציה מבית היוצר של מפעילת האתרים 'קו מנחה'. Bizportal עשה עבודה ועם 133 אלף talking about הקדים עמודים רבים כמו למשל של אחד האתרים הכלכליים שלא נציין את שמו (רק נגיד שהוא מתחיל ב-ג') שעומד עכשיו על 14 אלף talking about, או בלוג קריאייטיב חביב שעומד עכשיו על 5.3 אלף talking about.

בשורה התחתונה, הכי חשוב זה לפרגן ואם טועים אז לתקן. ושיהיה סוף שבוע שקט לכולנו - מגיע לנו קצת שקט.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לובו 11/08/2014 16:44
    הגב לתגובה זו
    מה זה אתר ידיעות אחרונות? אתר המנויים? הגרסה הדיגיטלית?
  • 1.
    אתם טיפשים 11/08/2014 00:17
    הגב לתגובה זו
    מספר הטוקינג לא מעיד על הכניסות בכלל.... כל אחד והמטרות שלו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״