הפגנת חרדים גיוס
צילום: צביקי לרר - סוכנות הידיעות חדשות 24
טור

אפקט הגטו בשיאו: מי שקיווה שהחרדים "ישתלבו" השיג תוצאה הפוכה לחלוטין

חני וייזר, יועצת אסטרטגיה במגזר החרדי על "עצרת התפילה". ההשוואה לא נאמרת אך נקראת בין השורות. הממשלה והעומד בראשה מול המלך אחשוורוש
חני וייזר | (1)

בימים האחרונים נצבעו לוחות המודעות בערים החרדיות שחור לבן. במקומות בהם כיכבו שלל מותגי צריכה על כרזות צבעוניות, הודבקו הפאשקעווילים הקוראים לציבור לצאת ולהצטרף ל עצרת ענק לתפילה וזעקה על הפגיעה בלומדי התורה . בעוד קהל היעד של הקמפיין הוא החרדים בעצמם, ניתן ללמוד ממנו על הנראטיב המתהווה בקרב הציבור החרדי.

במבט מן החוץ בחירת הצבעים נראית טבעית במיוחד: עצרת של חרדים, שחור לבן. אבל פרסום לחרדים עבר כבר מזמן את תקופת הפרינט הדו-גווני. הקמפיינים לציבור החרדי כיום צבעוניים לא פחות מן המקבילים להם בציבור הכללי. בחירת הצבעים הספציפית לעצרת המחאה, מלבד ניחוח הקיצוניות וזכרונות הפאשקעווילים אה-לה מאה שערים שהיא מעלה, זועקת גם מצב חירום .

הפאשקעווילים המודפסים בשחור לבן ומודבקים על קירות סמטאות ירושלים העתיקות מקדמא דנא מספרים תמיד סיפור מצוקה כלשהו: התבטאות אומללה, שערוריה מקומית, הפעם זה החשש מהסנקציות הפליליות וגיוס בני הישיבות. הדפסת מודעות רחוב בצבעי שחור לבן נועדה להדליק בראשו של החרדי נורות אדומות.

הלוגו, משלב מוטיב יהודי של ספר תורה איתו נדד העם היהודי כל שנות גלותו, ונגיעת תיל המסמלת את תחושת הרדיפה של עולם התורה הנתון במצור ובמצוק, כך על פי משרד הפרסום קלמן V שנבחר על ידי הוועד המארגן את העצרת להוביל את הקמפיין.

הטקסטים קצרים, מנוסחים בעגה חרדית וקוראים לציבור להצטרף למנהיגיו. הקריאה - ששויכה עד כה רק לחלק קטן וירושלמי מהציבור החרדי, מופיעה גם היא על חלק מהשלטים וזועקת בדרמטיות יהודית מצויה: געוואלד!

העיתוי, ראש חודש אדר ב ושבועיים לפני פורים, נותן את אותותיו בטקסטים אחרים, המנוסחים בקריצה למקורות: נוסח אחד השלטים, זעקה גדולה ומרה , מצוטט ישירות ממגילת אסתר (פרק ד ): מ ר ד כ י, י ד ע א ת-כ ל-א ש ר נ ע ש ה... ו י צ א ב תוך ה ע יר, ו ?ז ע ק ז ע ק ה ג דול ה ומ ר ה ; וגם השלט הטוען כי נמכרנו אני ועמי , מופיע במגילת אסתר (פרק ז ): ו ת ע ן א ס ת ר ה מ ל כ ה, ו ת אמ ר... כ י נ מ כ ר נו א נ י ו ע מ י, ל ה ש מ יד ל ה רוג ול אב ד .

מסרי הקמפיין אינם מאיימים, אינם מפנים אצבע מאשימה או מציעים פתרונות. המוטו אינו הפגנה וקריאת נקם, אלא התלכדות של תפילה וזעקה מול הפגיעה בציפור הנפש של היהדות החרדית אומר מנהל הקריאייטיב בקלמן V, קיווי הס.

השלטים מציגים מיצג יהודי אותנטי עתיק יומין, בו לומדי התורה נמצאים במצוקה, מופלים לרעה על ידי השלטונות נאספים להיקהל ולעמוד על נפשם ומתפללים לישועת האל. באופן מידי, נובעת מכך התאגדות הציבור סביב הרעיון וסביב מנהיגיו והתבדלותם מן הכלל. עם הבטחתו של מנהל הקריאייטיב כי לא יופצו שלטים רשמיים עם פגיעה אישית בראש הממשלה או בשרים , ההשוואה שאינה נאמרת בקול רם אך נקראת היטב בין השורות היא בין הממשלה והעומד בראשה לאותו מלך אחשוורוש מהמגילה ועשרת יועציו, המן הרשע בתוכם.

אם מישהו בממשלה ניסה בשבועות האחרונים לגרום לציבור החרדי להשתלב , הרי שלפי קמפיין העצרת, נראה כי השיג תוצאה הפוכה לחלוטין.

הכותבת היא יועצת אסטרטגית במגזר החרדי

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יועץ אסטרטגי 03/03/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
    אלו הניתוחים שהיועצת מגישה ללקוחותי? מעניין מי בכלל מכיר אותה ומי הלקוחות שלה? הרבה זמן לא קראתי פוסט כל כך מטופש וחסר טעם כמו זה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.98%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״