סלוצקי ודומינגז עברו את הגבול? העניקו פרס למאזינה ש"הפכה שולחן על עובדת סוציאלית"; תלונה הוגשה לרשות ה-2
האם שדרני רדיו ת"א 102FM סלוצקי ודומינגז עברו את הגבול? איגוד העובדים הסוציאליים פנה היום (יום ה) לנציב פניות הציבור ברשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, דוד רגב, נגד תוכנית הרדיו המשודרת ברדיו תל-אביב, רדיו חיפה ורדיו דרום, בטענה של עידוד לאלימות נגד עובדים סוציאליים בתוכניתם.
התלונה שהוגשה כנגד התכנית של השניים היא בעקבות מקרה שאירע במהלך שידור תכנית הבוקר ברדיו, שעסקה ב"איבוד עשתונות". השדרנים קראו למאזינים לעלות לשידור ולספר על רגעים שכאלו, ואחת המאזינות סיפרה על מקרה שבו "הפכה שולחן על עובדת סוציאלית". דובר האיגוד דוד גולן טוען כי "בשעה השנייה של התוכנית עלתה מאזינה, שסיפרה כי לפני כמה שנים איבדה את עשתונותיה, כשהייתה אצל עובדת סוציאלית וסיפרה לה על הבעיות שלה, וכשלא הייתה מרוצה מתשובתה היא הפכה עליה את השולחן על כל תכולתו".
"כל-כך נהניתי לראות את העובדת יושבת על הרצפה ואוספת את הדברים שלה. ללא ספק ההשפלה שלה הייתה הרבה יותר גדולה מההשפלה שלי", סיפרה המאזינה בשידור.
במקום לגנות אותה - שילמו לה 500 שקלים
לדברי גולן, 2 המגישים, במקום לגנות את ההתנהגות האלימה והבריונית של אותה מאזינה, דווקא עודדו אותה, חיזקו אותה, ואמרו: "אנחנו איתך". הסיפור הזה אף זיכה את המאזינה ב-500 שקלים מתנת התכנית.
"האלימות נגד עובדי ומשרתי ציבור בכלל, ועובדים סוציאליים בפרט, הינה תופעה חמורה, שכל רשויות החוק נלחמים כנגדה", טוען גולן. "בשנה שעברה נחקק בכנסת חוק, הקובע עונש מאסר של עד 5 שנים, על אדם התוקף עובד רווחה. הפיכת שולחן עבודה במשרדו של עובד סוציאלי הינו פגיעה ברכוש, הנכלל במסגרת חוק זה. בהעלאתה של אותה מאזינה לשידור עודדו סלוצקי ודומינגז לאלימות נגד עובדים סוציאליים, הפועלים על-פי החוק, נתנו לגיטימציה למעשה אלימות זה, ועוד העניקו למאזינה פרס לעידוד האלימות".
גולן טוען עוד כי ללא ספק נחצו בשידור כל הקווים האדומים, המפרידים בין הומור וסאטירה, לבין הסתה לאלימות ולפגיעה בעובדי ציבור בכלל ובעובדים סוציאליים בפרט. פרס כספי הניתן למאזין אלים, גם בשל "איבוד עשתונות", הינו מסר חמור מאוד למאזינים, כאילו הכל מותר והכל אפשרי.
איגוד העובדים הסוציאליים דורש: תכנית מיוחדת לתופעת האלימות
איגוד העובדים הסוציאליים דורש מנציב פניות הציבור ברשות השנייה כי יוקיעו בתוכנית הבאה את מעשה האלימות שסיפרה אותה מאזינה, ואפילו יקדישו תוכנית מיוחדת לתופעת האלימות בחברה הישראלית, כלפי עובדי ציבור ובכללם העובדים הסוציאליים, שתשדר מסר חד, ברור ובלתי מתפשר, נגד אלימות, מכל סוג שהוא.
נציב פניות הציבור ברשות השנייה ענה לתלונתו של גולן כי הוא פותח בבדיקה, במהלכה יפנה לקבלת תגובת התחנה. "מבלי להתייחס למקרה, אני מתנגד נחרצות לכל עידוד למעשה אלימות בכלל ונגד נושאי תפקידים ציבוריים בפרט. הסתה לאלימות כמוה כאלימות לשמה", כתב רגב.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
תגובת רדיו ת"א 102FM לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 8.ד. 06/01/2014 13:44הגב לתגובה זואילו ידע הצבור כמה העובדים הסוציאליים עובדים קשה ובאלו תנאים וכמה הם אכפתיים למטופלים שלהם בדרך כלל , ואילו הם יכלו לבדוק גם את הצד שלהם בכל דיון ולא רק להזדהות עם " הקורבן", היה העולם קצת יותר מתוקן. בושה לתקשורת שמאשרת תת רמה ומעודדת עליהום וחעפוש קל של שעיר לעזאזל. בושה
- 7.עו"ס לעתיד 17/12/2013 23:26הגב לתגובה זולא חסר, מספיק שתנסה לצאת מהחניה בקטנה ורק תיגע עם הפגוש באוטו אחר בשביל שידפקו לך על האוטו באגרוף כאילו דרסת תינוק...
- 6.הם בכלל לא מצחיקים זוג חנונים אשכנזים הזויים (ל"ת)חזי 16/12/2013 15:58הגב לתגובה זו
- 5.Adi 14/12/2013 10:50הגב לתגובה זועוזב ומודה ירוחם.
- 4.א' 13/12/2013 08:19הגב לתגובה זומאוד הגיוני לעודד אלימות ולתת פרס להתנהגות מזעזעת שכזו
- 3.מאיר 12/12/2013 18:14הגב לתגובה זואין סיכוי שהם יעשו משהו נגד עובדת סוציאלית, הם סוציאלים בעצמם... מת עליהם.
- ד 06/01/2014 13:52הגב לתגובה זומאיר. אל תבייש את האנושות.
- 2.גולסטאר 12/12/2013 18:10הגב לתגובה זוסלוצקי ודומינגז תותחים, בטוחה שהם לא התכוונו לפגוע.
- 1.יוסי 12/12/2013 17:46הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיורידו אותה מלוח השידורים

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.