סלוצקי ודומינגז עברו את הגבול? העניקו פרס למאזינה ש"הפכה שולחן על עובדת סוציאלית"; תלונה הוגשה לרשות ה-2
האם שדרני רדיו ת"א 102FM סלוצקי ודומינגז עברו את הגבול? איגוד העובדים הסוציאליים פנה היום (יום ה) לנציב פניות הציבור ברשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, דוד רגב, נגד תוכנית הרדיו המשודרת ברדיו תל-אביב, רדיו חיפה ורדיו דרום, בטענה של עידוד לאלימות נגד עובדים סוציאליים בתוכניתם.
התלונה שהוגשה כנגד התכנית של השניים היא בעקבות מקרה שאירע במהלך שידור תכנית הבוקר ברדיו, שעסקה ב"איבוד עשתונות". השדרנים קראו למאזינים לעלות לשידור ולספר על רגעים שכאלו, ואחת המאזינות סיפרה על מקרה שבו "הפכה שולחן על עובדת סוציאלית". דובר האיגוד דוד גולן טוען כי "בשעה השנייה של התוכנית עלתה מאזינה, שסיפרה כי לפני כמה שנים איבדה את עשתונותיה, כשהייתה אצל עובדת סוציאלית וסיפרה לה על הבעיות שלה, וכשלא הייתה מרוצה מתשובתה היא הפכה עליה את השולחן על כל תכולתו".
"כל-כך נהניתי לראות את העובדת יושבת על הרצפה ואוספת את הדברים שלה. ללא ספק ההשפלה שלה הייתה הרבה יותר גדולה מההשפלה שלי", סיפרה המאזינה בשידור.
במקום לגנות אותה - שילמו לה 500 שקלים
לדברי גולן, 2 המגישים, במקום לגנות את ההתנהגות האלימה והבריונית של אותה מאזינה, דווקא עודדו אותה, חיזקו אותה, ואמרו: "אנחנו איתך". הסיפור הזה אף זיכה את המאזינה ב-500 שקלים מתנת התכנית.
"האלימות נגד עובדי ומשרתי ציבור בכלל, ועובדים סוציאליים בפרט, הינה תופעה חמורה, שכל רשויות החוק נלחמים כנגדה", טוען גולן. "בשנה שעברה נחקק בכנסת חוק, הקובע עונש מאסר של עד 5 שנים, על אדם התוקף עובד רווחה. הפיכת שולחן עבודה במשרדו של עובד סוציאלי הינו פגיעה ברכוש, הנכלל במסגרת חוק זה. בהעלאתה של אותה מאזינה לשידור עודדו סלוצקי ודומינגז לאלימות נגד עובדים סוציאליים, הפועלים על-פי החוק, נתנו לגיטימציה למעשה אלימות זה, ועוד העניקו למאזינה פרס לעידוד האלימות".
גולן טוען עוד כי ללא ספק נחצו בשידור כל הקווים האדומים, המפרידים בין הומור וסאטירה, לבין הסתה לאלימות ולפגיעה בעובדי ציבור בכלל ובעובדים סוציאליים בפרט. פרס כספי הניתן למאזין אלים, גם בשל "איבוד עשתונות", הינו מסר חמור מאוד למאזינים, כאילו הכל מותר והכל אפשרי.
איגוד העובדים הסוציאליים דורש: תכנית מיוחדת לתופעת האלימות
איגוד העובדים הסוציאליים דורש מנציב פניות הציבור ברשות השנייה כי יוקיעו בתוכנית הבאה את מעשה האלימות שסיפרה אותה מאזינה, ואפילו יקדישו תוכנית מיוחדת לתופעת האלימות בחברה הישראלית, כלפי עובדי ציבור ובכללם העובדים הסוציאליים, שתשדר מסר חד, ברור ובלתי מתפשר, נגד אלימות, מכל סוג שהוא.
נציב פניות הציבור ברשות השנייה ענה לתלונתו של גולן כי הוא פותח בבדיקה, במהלכה יפנה לקבלת תגובת התחנה. "מבלי להתייחס למקרה, אני מתנגד נחרצות לכל עידוד למעשה אלימות בכלל ונגד נושאי תפקידים ציבוריים בפרט. הסתה לאלימות כמוה כאלימות לשמה", כתב רגב.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
תגובת רדיו ת"א 102FM לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 8.ד. 06/01/2014 13:44הגב לתגובה זואילו ידע הצבור כמה העובדים הסוציאליים עובדים קשה ובאלו תנאים וכמה הם אכפתיים למטופלים שלהם בדרך כלל , ואילו הם יכלו לבדוק גם את הצד שלהם בכל דיון ולא רק להזדהות עם " הקורבן", היה העולם קצת יותר מתוקן. בושה לתקשורת שמאשרת תת רמה ומעודדת עליהום וחעפוש קל של שעיר לעזאזל. בושה
- 7.עו"ס לעתיד 17/12/2013 23:26הגב לתגובה זולא חסר, מספיק שתנסה לצאת מהחניה בקטנה ורק תיגע עם הפגוש באוטו אחר בשביל שידפקו לך על האוטו באגרוף כאילו דרסת תינוק...
- 6.הם בכלל לא מצחיקים זוג חנונים אשכנזים הזויים (ל"ת)חזי 16/12/2013 15:58הגב לתגובה זו
- 5.Adi 14/12/2013 10:50הגב לתגובה זועוזב ומודה ירוחם.
- 4.א' 13/12/2013 08:19הגב לתגובה זומאוד הגיוני לעודד אלימות ולתת פרס להתנהגות מזעזעת שכזו
- 3.מאיר 12/12/2013 18:14הגב לתגובה זואין סיכוי שהם יעשו משהו נגד עובדת סוציאלית, הם סוציאלים בעצמם... מת עליהם.
- ד 06/01/2014 13:52הגב לתגובה זומאיר. אל תבייש את האנושות.
- 2.גולסטאר 12/12/2013 18:10הגב לתגובה זוסלוצקי ודומינגז תותחים, בטוחה שהם לא התכוונו לפגוע.
- 1.יוסי 12/12/2013 17:46הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיורידו אותה מלוח השידורים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
