פסטיבל קאן 2013

החגיגה מתחילה: שיא חדש לפסטיבל קאן עם 35,765 הגשות בשווי 18.5 מ' אירו

ההגשות מ-92 מדינות מתחלקות בין 16 קטגוריות בתחרות הקריאייטיב הגדולה בעולם. למרות ירידה של 6% לעומת 2012, קטגוריית העיתונות עדיין מובילה
משה בנימין |

תחרות הקריאייטיב Cannes Lions 2013 שוברת שיא חדש של הגשות בשנה ה-60 לקיומה, עם 35,765 עבודות שיתחרו ביניהן על הזכות לחזור הביתה עם פסלון האריה הנכסף. נתון נוסף ואולי אף מרשים יותר ממספר העבודות המוגשות, הוא ההיקף הנרחב של המדינות המשתתפות, מהן נשלחו עבודות - לא פחות מ-92.

מארגני הפסטיבל מדווחים כי זו השנה ה-5 ברציפות בה נרשמת עלייה בהיקף ההגשות, כאשר לעומת 2012 נרשמה ב-2013 עלייה של 4% על פני 16 קטגוריות: תוכן ממותג, אפקטיביות, סייבר, עיצוב, דיירקט, סרטים, מיומנות בהפקת סרטים, מדיה, מובייל, חוצות, PR, עיתונות, פרומו, רדיו, טיטניום ואינטגרייטד, והקטגורייה החדשה חדשנות.

פיליפ תומאס, מנכ"ל פסטיבל קאן אומר כי "לפני 60 שנה, 187 סרטים נשלחו לונציה, לשיפוט על ידי צוות השופטים הראשון שהוקם. זה יוצא מן הכלל לחשוב שב-2013 יותר מ-300 שופטים יעניקו ציונים לכ-36 אלף עבודות. עם זאת, דבר אחד כן נשמר לאורך השנים - העבודות המנצחות ימשיכו לייצג את המיטב של המיטב ויראו לתעשייה שלנו את הדרך ליצירתיות".

כל ההגשות לפי חלוקה לקטגוריות

הפסטיבל ייערך בין התאריכים 16 ל-22 ביוני. חשיפת הפיינליסטים תחל בתאריך ה-16 ביוני ותכלול את הקטגוריות דיירקט, פרומו וחדשנות. ב-17 ביוני תוצג רשימת השורטליסט של קטגוריות ה-PR, מדיה, חוצות, מובייל, עיתונות ואפקטיביות. ב-18 ביוני תוצג רשימת השורטליסט של קטגוריות הסייבר, עיצוב והרדיו. ב-21 ביוני תוצג רשימת הפיינליסטים של הסרטים, טיטניום ואינטגרייטד, מיומנויות בהפקת סרטים ותוכן ממותג.

על פי הערכות שונות היקף השיא של העבודות שהוגשו השנה יסתכם בכ-18.5 מיליון אירו שיועברו לקופת הפסטיבל. אתר אינטרנט בשם במקום אריה (Insead Of A Lion), כשמו כן הוא, הציג מספר חלופות מטופשות בעליל, ואחת ראויה מאוד, לשימוש בכסף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.