גוגל משילה 0.8% לאחר הורדת דירוג והופעת מתחרה בלתי צפויה

אלמוג עזר |

מניות של גוגל (סימול: GOOG) יורדות היום בשיעור של 1.3% בשלב טרום המסחר. ברקע למגמה השלילית במניה, חברת ההשקעות האמריקנית BMO קאפיטל מרקטס הודיעה כי מורידה את דירוג מניית גוגל לכדי 'תשואת שוק', לאחר שדירגה אותה תחת 'ביצועי יתר'. נימוקיה של BMO נגעו לעסקיה המתרחבים של אמזון (סימול: AMZN) בתחום הפרסום האינטרנטי. 

האנליסטים ב-BMO צופים המשך התרחבות הפרסום באמזון עד כדי כך, שלקוחות יעברו מפרסום בגוגל, לאמזון, בדומה למעבר שהתרחש בזמנו עם התפתחותה של הרשת החברתית פייסבוק). בתוך כך, כמות ההכנסות של גוגל מפרסום אמורות להיפגע בעתיד. מחיר היעד של מניית גוגל הורד מ-1,005 דולר ל-880. כלומר האפסייד במניה בשנה הקרובה הינו מעט יותר מ-0.5%. 

למרות התחרות הקשה בתחום, גוגל עדיין מובילה בתחום הפרסום הדיגיטלי על פני פייסבוק. זאת כאשר שתי החברות רואות בפרסום כמנוע העיקרי להכנסות. מניות גוגל עלו בשיעור של 6% בשלושת החודשים האחרונים, לעומת השינוי ב-S&P 500 שעלה ב-4% באותה התקופה. 

נזכיר כי גוגל ופייסבוק אמורות להמשיך ולשלוט ביד רמה בשוק הפרסום הדיגיטלי העולמי גם לאורך השנה הנוכחית - זאת כאשר ההכנסה מהתחום צפויה אף לגדול. על פי מחקר של מכון השיווק eMarketer גוגל צפויה להכניס 72.69 מיליארד דולר מהודעות בשנת 2017. פייסבוק באותו הזמן תכניס 33.76 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה