תוכנית "כחלון הוזלות" בוטלה - המס על מוצרי חשמל יעלה
אתמול פקע תוקף הוראת השעה המעגנת את תכנית שר האוצר כחלון, "נטו הוזלות", משנת 2018, שביטלה מכסים על מוצרי חשמל, תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט, תאורה והלבשה. עם פקיעת תוקפה, יחולו מכסים בשיעורים של 6% עד 12%. ככל שהכנסת תתפזר, יוארך תוקפה עד תום שלושת החודשים הראשונים לכהונת הכנסת החדשה, אחרת, תפקע בהעדר צו חלופי (כלומר המכסים צפויים להיכנס לתוקף בעוד 6 חודשים).
ואולם, פטור ממע"מ ביבוא מוצרים בשווי עד 75 דולר בתוקף, נותר על כנו, תוך פגיעה בתחרות ההוגנת של הספקים הישראליים.
"בשורה" נוספת לתעשיינים, בצו שפורסם ברשויות (וממתין לאישור ועדת הכספים), יושת בקרוב מס על שמנים, ממסים ותחליפי דלק, בסך של 2.94 שקלים לליטר. המס יחול ביבוא, ברכישה מקומית והחזקת מלאי ערב כניסתו לתוקף. שימוש לתהליכי ייצור ייהנו מפטור, הכרוך בפרוצדורות מכבידות ומענה מוגבל. זאת, בהתעלם מפיקוח הדוק של המשרד לאיכות הסביבה המונע שימוש כתחליפי דלק.
יוזכר, כי השתת מכס, בלו מס קניה מייקרת גם את המע"מ החל על המחיר הכולל מסים אלו. כך או אחרת, מנהל רשות המסים ערן יעקובי אמר מספר פעמים לאחרונה כי צריכה להיות רפורמה בתחום המס, גם כדי לאזן את תקציב המדינה שנכנס לגירעון שהולך וגדל.
פגיעה נוספת בתעשיינים, הגיעה בדמות פסיקה, בעקבות פרשנות דווקנית של רשויות מע"מ, לעניין חברה ישראלית המייצרת מוצרים בחו"ל ומוכרת ללקוחות זרים. נקבע, כי אינה רשאית לקזז מע"מ על ההוצאות הכרוכות בפעילות זו, שהינה מחוץ לבסיס המס הישראלי. האבסורד, שאילו היתה מובילה את המוצרים לישראל ומשם ללקוחותיה בחו"ל, היו עסקאותיה מוכרות כייצוא המאפשר קיזוז מע"מ על ההוצאות! ואמנם, רשויות מע"מ מקלות בהתקיים קניין רוחני בבעלות החברה הישראלית והגלום במוצר הנמכר, אך פסק הדין מציב רף הוכחתי גבוה (מידי).
- דירוג רואי החשבון: איזו פירמה עלתה למקום השני ומי הידרדרה?
- מדריך לעסקים קטנים ובינוניים להערכות לסוף שנת המס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יצואני השירותים ספגו שורה של פסקי דין והחלטות מיסוי המצמצמים את הקלת מע"מ אפס וכמעט מרוקנים אותה מתוכן. התוצאה היא פגיעה בכיסו של נותן השירות הישראלי, שאינו מסוגל לגלגל את עלות המע"מ על לקוחותיו, שאינם רשאים לקבל החזרי מע"מ ישראלי, בניגוד למע"מ במדינות אחרות, ולפיכך נאלץ לספוג את המע"מ, בניגוד לרציונל העומד בבסיס החוק.
הטבות מס הקניה ביבוא רכבים ידידותיים לסביבה, ייפגעו מתחילת שנה הבאה. מס הקנייה על רכבים היברידיים יעלה מ-30% ל-45% בשנת 2020, 50% ב-2021 ומשנת 2022 מס רגיל בשיעור של 83%. מס הקנייה על רכבים חשמליים לכאורה יישאר 10% עד 2023, אך יוכפף לתקרת הטבה בסך 75,000 שקל (לעומת המס על רכב רגיל). משנת 2023 יעלה ל-20% ובשנת 2024 ל-35% (תוך התאמת התקרה). מס יוקרה ימשיך לחול על רכב שמחירו לצרכן עולה על 300,000 שקל.
בתחום הנדל"ן, בעקבות פס"ד חנניה גיבשטיין, הוגברה אכיפת חבות במע"מ במכירת נכס ע"י מי שמכר, גם אם בטווח של שנים, מעל 10 נכסים, גם אם עיסוקו אינו בנדל"ן, תוך בחינת מכלול הנסיבות. הפרשנות הרחבה ל"סממנים עסק", לא בהכרח מצאה ביטוי באפשרות להחזרי מע"מ ברכישת הנכס, בפרט כשמדובר בדירת מגורים, כאשר רוכש "עסקי" חייב במע"מ ברכישה מאדם פרטי, הגם שהאחרון ספג כבר מע"מ כשרכש, כך שעלול להיווצר כפל מס.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- לפני שאיבדה את הריבונות הביטחונית, ישראל איבדה את הריבונות האנרגטית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה
למי שפנה להשקעה ביאכטה, ממתינה אכיפת "מס עשירים" שהושת ב-2103 בשיעור 15%, התופסת ברשתה מי שחזר מהפלגה, כאילו ייבא אותה לראשונה, גם אם נרכשה מקומית ממי שיבא אותה לפני כניסתו לתוקף, עתירה בעניין נדחתה ע"י בגץ לאחרונה, מטעמים פרוצדוראליים.
לא נותר אלא לקוות להסרת עיוותים ויצירת תנאי תחרות הוגנת בסביבה הגלובאלית לתעשייה ולציבור הישראלי.
- 7.מס דירה שלישית חוזר 02/01/2020 20:53הגב לתגובה זומשקיעים ברחו, העלו מס רכישה הכבדת מיסוי, שוקלים לבטל פטור על שכירות עד 5,000 שקל , כנראה מס דירה שלישית חוזר, הנדלן בקריסה חדה.
- 6.עם לפיד אין עתיד 02/01/2020 20:52הגב לתגובה זורכב על גב המחאה החברתית 2011. לא חברתי ,הצביע נגד זוגות צעירים נגד מעמד הבניים נגד מס דירה שלישית. ייתרסק בבחירות, כמו מחירי הדיור.
- 5.אלביס 02/01/2020 03:00הגב לתגובה זומדינת מע"צ - מיסים ועצבים ממשלה עושקת ועבריינית עם רשיון עבודה מאנשים שלא יודעים קרוא וכתוב פשוט עולם תחתון
- 4.פנסיות תקציביות זה פרה קדושה (ל"ת)אבי 01/01/2020 23:47הגב לתגובה זו
- 3.אלמוג 01/01/2020 21:44הגב לתגובה זואדם שקנה מוצר בחו"ל ויש לו קבלה על סכום הרכישה יכול לבוא פקיד שומה ולקבוע שהמחיר מהמחירון שהמציא פקיד אחר מלפני מספר שנים הוא הקובע לחישוב המס ולא העובדות במציאות.גנבה חוקית ע"י רשויות המס והתעמרות בציבור עלמנת להעשיר את המדינה בעוד כמה פרוטות.אין דבר כזה בעולם!!!!! במדינות אחרות מחפשים סמים ותוצרת חקלאית אצלנו מחפשים מוצרי חשמל!
- 2.שור 01/01/2020 18:40הגב לתגובה זולפי דעתי הגזרות האחרונות שמטילים הליכוד על קבוצת הבוחרים שלהם שהם הנפגעים הישירים של המפלגה ישפיעו בבחירות הקרובות על הסיכוי שלהם להיבחר מחדש .לכן הצעה אישית תכינו את המזוודות והחליפות אתם כנראה יוצאים לפנסיה מוקדמת.
- 1.יוקר מחיה 01/01/2020 18:16הגב לתגובה זוכל דבר שאני רואה בחול מקבילו בארץ יקר פי כמה. זה לא רק המיסים. זה כל המונופולים שחיים טוב מאד בצל שלטון מושחת.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
