אובר ופולקסווגן בשיתוף פעולה: אלפי מיניוואנים אוטונומיים בדרך לארה"ב
השותפות האסטרטגית תושק בלוס אנג'לס ב-2026 ותתרחב בהדרגה לערים נוספות; המיניוואנים החשמליים מדגם ID Buzz יחלו בבדיקות עוד השנה עם מפעילים אנושיים
שתי ענקיות התחבורה, אובר Uber -1.03% ופולקסווגן, הכריזו על שיתוף פעולה שצפוי לשנות את פני שוק התחבורה האוטונומית בארה"ב. במסגרת ההסכם, אלפי מיניוואנים חשמליים מדגם ID Buzz של פולקסווגן ישולבו בפלטפורמת ההסעות של אובר
בשנים הקרובות.
על פי ההודעה המשותפת של החברות, בדיקות ראשוניות של המיניוואנים החשמליים יחלו כבר השנה, כאשר בשלב הראשון יישב בתוך הרכבים מפעיל אנושי שיפקח על התנהלותם. ההשקה המסחרית של השירות מתוכננת לשנה הבאה בלוס אנג'לס, ותלויה בקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים מהרשויות האמריקאיות.
הצדדים הבהירו כי ההשקה תתבצע בשלבים, ולאורך העשור הקרוב מתכננות החברות להרחיב את השירות לערים מרכזיות נוספות ברחבי ארה"ב. עבור אובר, שיתוף הפעולה עם פולקסווגן מצטרף לסדרה של שותפויות אסטרטגיות שהחברה מקדמת בתחום התחבורה האוטונומית, לאחר שנטשה את תוכניותיה לפתח טכנולוגיה עצמאית בתחום. בשנים האחרונות חתמה החברה על הסכמים עם יותר מתריסר שותפים גלובליים במטרה להטמיע טכנולוגיות נהיגה אוטונומית בשירותי ההסעות, המשלוחים והשינוע שלה.
אחת השותפויות הבולטות של אובר היא עם חברת Waymo, המציעה כבר כיום נסיעות אוטונומיות בפיניקס ועומדת להרחיב את פעילותה לאטלנטה בקרוב. בנוסף, אובר מתכננת לשתף פעולה עם חברת Avride כדי להציע נסיעות אוטונומיות ברכבי יונדאי איוניק 5 בדאלאס עוד השנה, ומחוץ לארה"ב היא כבר מציעה נסיעות אוטונומיות באבו דאבי ובדובאי בשיתוף עם החברה הסינית WeRide.
- המהפכה האווירית: מוניות eVTOL יגיעו לאובר תוך שנתיים
- אובר הכתה את הציפיות אבל התגובה במניה - פושרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פולקסווגן, מצידה, כבר מנהלת ניסויים עם מיניוואני ID Buzz בעיר אוסטין, כאשר הרכבים מצוידים בתוכנת נהיגה אוטונומית שפותחה על ידי מובילאיי. עם זאת, לצורך הפעלת הרכבים בפלטפורמת אובר, פולקסווגן תשתמש במערכת שפותחה על ידי מותג MOIA שלה.
המהלך מתרחש בתקופה של התרחבות משמעותית בשוק הרכבים האוטונומיים. טסלה מתכוונת להשיק מוניות רובוטיות בפיקוח אנושי באוסטין, בעוד Waymo מרחיבה במהירות את צי הרכבים שלה בערים מרכזיות. גם מתחרתה של אובר, חברת Lyft, הודיעה על תוכניות להציע נסיעות אוטונומיות ראשונות באטלנטה בשיתוף עם חברת הסטארט-אפ May Mobility, הנתמכת על ידי טויוטה, כבר בקיץ הנוכחי.
- 1.אנונימי 25/04/2025 12:37הגב לתגובה זומוזר..

צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום
רכישה לא סטנדרטית של צ'ק פוינט - חברה שוויצרית בולטת באבטחת מידע ב-AI עם 70 עובדים (11 דוקטורים); ההכנסות בשלב זה עדיין נמוכות - הפוטנציאל גבוה
צ׳ק פוינט מודיעה על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח מאוד. על פי ההערכות היא תשלם כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI.
צ׳ק פוינט סבורה שהיא תוכל לייצר סטנדרט חדש באבטחת AI, עם הגנה מקצה לקצה על כלל מערכות ה-AI הפועלות בארגון, וכך תאפשר לארגונים ברחבי העולם לאמץ טכנולוגיות AI בצורה מאובטחת ובקנה מידה רחב.
חברת Lakera.AI, שנוסדה בשנת 2021 על ידי מומחי AI יוצאי Google ו-Meta, נבנתה במיוחד עבור סביבות AI, עם אבטחה בזמן אמת ומחקר מתקדם בליבת הפעילות שלה. החברה מספקת הגנה על LLMs, סוכני AI ו-MCP, ומפעילה מרכזי מחקר ופיתוח בציריך ובסן פרנסיסקו. ל-Lakera כ-70 עובדים, מהם 11 בעלי תואר דוקטור.
הפלטפורמה של Lakera.AI משלבת הגנה מתקדמת בזמן אמת עם בדיקות תקיפה מתמשכות (Red Teaming), ומונעת פעולות לא מורשות או חריגות תוך כדי פעילות ה-AI. שני הפתרונות המרכזיים שלה, Lakera Red ו-Lakera Guard, מספקים הערכות מצב לפני פריסה ואכיפה בזמן אמת, כדי להגן על LLMs, סוכני AI וזרימות עבודה מולטי-מודליות. החברה פיתחה את פלטפורמת אבטחת מערכות Gandalf AI, שנחשב לאחד מפרויקטי ה-Red teaming הגדולים בעולם ה-AI, עם למעלה מ-80 מיליון נקודות נתונים של תקיפות. הפלטפורמה משמשת ככלי מחקרי ואנליטי להבנת נקודות תורפה במערכות AI. כל זה מאפשר מערך הגנה מתפתח שמקדים את האיומים החדשים בעידן ה-AI, ומספק לארגונים את הביטחון הדרוש לשימוש בטכנולוגיות AI בקנה מידה רחב. Lakera משרתת לקוחות מ-Fortune 500 ברחבי העולם, ותומכת ביותר מ-100 שפות.
- פאלו אלטו רכשה את סייברארק, אז למה צ'ק פוינט ירדה?
- צ'ק פוינט רוכשת את Veriti הישראלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם השלמת הרכישה, מטה Lakera בציריך יהפוך למרכז המחקר והפיתוח הגלובלי של צ׳ק פוינט בתחום אבטחת
AI. המרכז החדש יפעל לצד מרכז הפיתוח בתל אביב, וישמש מוקד לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ולהובלת חדשנות בתחום אבטחת ה-AI – וימצב את צ׳ק פוינט כמובילה עולמית בהגנה על ארגונים מבוססי AI ובעיצוב עתיד אבטחת ה-AI.

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות
צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי
הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.
המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.
פיץ' הורידה דירוג
חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.
הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".
- פיץ' מורידה את דירוג האשראי של צרפת: אי יציבות פוליטית וחוב ציבורי גבוה מעיבים על התחזית הכלכלית
- בפעם החמישית: מקרון מינה ראש ממשלה חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות החדשות
התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.