אובר ופולקסווגן בשיתוף פעולה: אלפי מיניוואנים אוטונומיים בדרך לארה"ב
השותפות האסטרטגית תושק בלוס אנג'לס ב-2026 ותתרחב בהדרגה לערים נוספות; המיניוואנים החשמליים מדגם ID Buzz יחלו בבדיקות עוד השנה עם מפעילים אנושיים
שתי ענקיות התחבורה, אובר Uber -1.36% ופולקסווגן, הכריזו על שיתוף פעולה שצפוי לשנות את פני שוק התחבורה האוטונומית בארה"ב. במסגרת ההסכם, אלפי מיניוואנים חשמליים מדגם ID Buzz של פולקסווגן ישולבו בפלטפורמת ההסעות של אובר
בשנים הקרובות.
על פי ההודעה המשותפת של החברות, בדיקות ראשוניות של המיניוואנים החשמליים יחלו כבר השנה, כאשר בשלב הראשון יישב בתוך הרכבים מפעיל אנושי שיפקח על התנהלותם. ההשקה המסחרית של השירות מתוכננת לשנה הבאה בלוס אנג'לס, ותלויה בקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים מהרשויות האמריקאיות.
הצדדים הבהירו כי ההשקה תתבצע בשלבים, ולאורך העשור הקרוב מתכננות החברות להרחיב את השירות לערים מרכזיות נוספות ברחבי ארה"ב. עבור אובר, שיתוף הפעולה עם פולקסווגן מצטרף לסדרה של שותפויות אסטרטגיות שהחברה מקדמת בתחום התחבורה האוטונומית, לאחר שנטשה את תוכניותיה לפתח טכנולוגיה עצמאית בתחום. בשנים האחרונות חתמה החברה על הסכמים עם יותר מתריסר שותפים גלובליים במטרה להטמיע טכנולוגיות נהיגה אוטונומית בשירותי ההסעות, המשלוחים והשינוע שלה.
אחת השותפויות הבולטות של אובר היא עם חברת Waymo, המציעה כבר כיום נסיעות אוטונומיות בפיניקס ועומדת להרחיב את פעילותה לאטלנטה בקרוב. בנוסף, אובר מתכננת לשתף פעולה עם חברת Avride כדי להציע נסיעות אוטונומיות ברכבי יונדאי איוניק 5 בדאלאס עוד השנה, ומחוץ לארה"ב היא כבר מציעה נסיעות אוטונומיות באבו דאבי ובדובאי בשיתוף עם החברה הסינית WeRide.
- קרן ההשקעות הסעודית מצמצמת חשיפה בארה"ב; מי ההחזקה הגדולה שלה?
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פולקסווגן, מצידה, כבר מנהלת ניסויים עם מיניוואני ID Buzz בעיר אוסטין, כאשר הרכבים מצוידים בתוכנת נהיגה אוטונומית שפותחה על ידי מובילאיי. עם זאת, לצורך הפעלת הרכבים בפלטפורמת אובר, פולקסווגן תשתמש במערכת שפותחה על ידי מותג MOIA שלה.
המהלך מתרחש בתקופה של התרחבות משמעותית בשוק הרכבים האוטונומיים. טסלה מתכוונת להשיק מוניות רובוטיות בפיקוח אנושי באוסטין, בעוד Waymo מרחיבה במהירות את צי הרכבים שלה בערים מרכזיות. גם מתחרתה של אובר, חברת Lyft, הודיעה על תוכניות להציע נסיעות אוטונומיות ראשונות באטלנטה בשיתוף עם חברת הסטארט-אפ May Mobility, הנתמכת על ידי טויוטה, כבר בקיץ הנוכחי.
- 1.אנונימי 25/04/2025 12:37הגב לתגובה זומוזר..
צי צבא סין, קרדיט: גרוקלראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן
לאחר שראש ממשלת יפן הצהירה כי תקיפה סינית על טייוואן עלולה להצדיק תגובה צבאית יפנית, שרת החוץ הסינית הבהירה כי תקיפה כזו תגרור "מכה החלטית" מצד סין
לראשונה זה עשורים: אפשרות ממשית להסלמה בין שתי אויבות היסטוריות. בשבוע שעבר התבטאה
ראש ממשלת יפן,סנאא טקאיצ'י, באופן חריג ואמרה בוועדה פרלמנטרית כי אם יתפתח מצב חירום בטייוואן עם שימוש "בספינות מלחמה ושימוש בכוח, אז זה עלול להוות מצב המאיים על הישרדותה של יפן, לא משנה איך מסתכלים על זה. המצב בטייוואן הפך להיות כה חמור שעלינו לצפות לתרחיש
הגרוע ביותר." מדובר בשבירה של מדיניות עמימות אסטרטגית שהחלה ביפן במשך עשורים, מהלך שמעורר תגובות זועמות מצד סין ומעצים את החששות מפני התנגשות אזורית שיכולה לערער את היציבות במזרח אסיה כולו. כעת עולה כי סין אינה מתכוונת להישאר אדישה למה שהיא תופסת כפרובוקציה
יפנית מסוכנת. משרד ההגנה הסיני הזהיר במפורש כי יפן תיתקל בניצחון מוחץ אם תתערב בסוגיית טאיוואן.
סין, כידוע, רואה בטייוואן כשטח שלה ואינה מכבדת את הריבונות הטייואנית באי. טייוואן היא מדינת אי דמוקרטית עם תעשיית שבבים, מהגדולות בעולם, וכעת עומדת בפני איום
ממשי של סין לכיבוש האי. סין הבהירה כי לא תהסס להשתמש בכוח כדי לכבוש את האי, למרות איומי הנשיא טראמפ על ההשלכות שתספוג אם תתקוף.
לאור ההסלמה ביחסה של סין כלפי טייוואן, יפן משנה את גישתה ולא בהצהרות בלבד. דוח ההגנה היפני האחרון מזהה את הפעילות הצבאית הסינית המואצת סביב טאיוואן כאיום מרכזי, ומצהיר כי האזור נכנס לעידן משברי חדש. בקרב הציבור היפני ישנה תמיכה גוברת בעמדה הנחרצת הזו, כאשר כמעט מחצית האזרחים תומכים בהתערבות יפנית במקרה של עימות סביב טאיוואן. אך ההתפתחות המדאיגה ביותר היא ההצעה מטוקיו לבחון רכישת צוללות מונעות גרעינית, צעד שמסמן אולי שינוי אמיתי במדיניות האנטי-גרעינית הקדושה שמחזיקה יפן מאז תום מלחמת העולם השנייה. שר הביטחון שינג'ירו קוימזומי הצהיר בגלוי כי כל האופציות פתוחות, כולל שימוש בכוח גרעיני לצוללות, מהלך שעורר גל של זעם בבייג'ין.
התגובות אינן נשארות במישור המילולי בלבד, שכן הצי הסיני מגביר את שליחת ספינות משמר לחופי האיים היפניים השנויים במחלוקת, והפעילות האווירית סביבן מתגברת. מצב זה מעיד על כך שהמשבר נתפס על ידי שני הצדדים לא כהצהרות תקשורתיות בלבד אלא כבעל פוטנציאל ממשי לפעולה צבאית, והופך את יפן לאחד השחקנים המרכזיים בזירת המתח המחמירה עם סין.

- המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
- סין מתריעה בפני סטודנטים לדחות תכניות לימודים ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אויבות היסטוריות שהפכו לבעלות ברית כלכליות
היחסים בין יפן לסין נושאים עד היום את צלקות העבר הטראומטי של מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה ביצעה יפן הקיסרית פלישה אכזרית לסין והותירה אחריה מיליוני הרוגים ופצועים. ההערכות מדברות על כשבעה עד עשרים מיליון הרוגים סינים במהלך התקופה הקולוניאלית היפנית. זיכרון הזוועות הללו חרוט עמוק בתודעה הסינית, ובייג'ין לא מהססת להשתמש בו ככלי פוליטי בכל פעם שהיחסים עם טוקיו מתחממים.

אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
שוק האופצויות מגלם תנודתיות גבוהה לקראת הדוחות, הנה שתי אסטרטגיות שיכולות להניב רווחים גבוהים במקרה של עליה במחיר המניה, אך עלולים גם לגרום להפסד של כל ההשקעה
שוק האופציות רותח לקראת דוחות אנבידיה
דוחות אנבידיה, החברה הגדולה בעולם ומובילת טרנד הבינה המלאכותית, תמיד מעוררים עניין רב בשוק, וגם הדוחות שיתפרסמו היום אינם יוצאים מן הכלל. השוק מצפה לתנודתיות גבוהה, כלפי מעלה או כלפי מטה, ובהתאם שוק האופציות רותח עם מחזורי מסחר ענקיים וסטיות תקן גבוהות מאוד. שוק האופציות מתמחר תנודתיות גלומה של כ-7%, כלומר שינוי בשווי שוק פוטנציאלי של יותר מ-300 מיליארד דולר. אין הרבה חברות ששוות 300 מיליארד דולר בעולם, וזו התנודה היומית הצפויה מדוחות אנבידיה על פי שוק האופציות.
אנבידיה איבדה כבר כ-15% מהשיא עוד לפני פרסום הדוחות, אך עלתה בכ-35% מתחילת השנה. קונצנזוס התחזיות הוא לרווח למניה של 1.26 דולר על הכנסות של 55.2 מיליארד דולר, כלומר צמיחה של 55% ו-57% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל. שולי הרווח הגולמי צפויים לרדת מעט ל-73.62% לעומת 75% אשתקד. תוצאות כאלה, שרק עומדות בקונצנזוס, יובילו ככל הנראה לירידות במניה. השוק מצפה שהחברה תביס את התחזיות בגדול. כך, בפולימרקט מתמחרים את הסיכוי שהחברה תביס את הציפיות בכ-90%. מי שמאמין שאנבידיה תפספס יכול להרוויח 11.1 דולר על כל דולר שהוא שם על ההימור הזה.
סביר להניח אם כן, שכדי שהמניה תעלה, הדוחות צריכים להיות טובים יותר מהקונצנזוס וגם התחזית קדימה צריכה להיות חזקה. יחד עם זאת, לאחר ירידה של 15% מהשיא נראה שחלק מהחדשות הרעות הפוטנציאליות כבר מתומחרות, ולכן יש סיכוי סביר גם לעליות.הנה שתי אסטרטגיות שוריות ברמות סיכון שונות שניתן עדיין ליישם ביום המסחר האחרון לפני פרסום הדוחות. כמובן שניתן לייצר גם אסטרטגיות דוביות בקלות, אך הפעם נתמקד רק בצד השורי.
המחירים המופיעים בכתבה הם מחירי הסגירה של יום לפני הדוחות (ממוצע ביד-אסק). עם פתיחת המסחר ביום רביעי צפויות תנודות גדולות במחירי האופציות, ולכן יש לבצע התאמות לפי המחירים בזמן אמת. כל האופציות המוזכרות פוקעות ביום שישי הקרוב, 21 בנובמבר. לא נלקחו בחשבון עמלות בתמחור האסטרטגיות. מחיר הסגירה של מניית אנבידיה ביום המסחר האחרון עמד על 181.36 דולר.
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- דרמה לפני הדוח: פיטר תיל וסופטבנק נוטשים את אנבידיה - האם הם יודעים משהו שאנחנו לא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אסטרטגיה 1: קניית אופציית קול
זו האסטרטגיה הפשוטה ביותר למי שסבור שהמניה תעלה לאחר הדוחות ורוצה ליצור פוזיציה שורית. לדוגמה, אופציית הקול הקרובה ביותר לכסף, סטרייק 180, נסחרה ב-7.67 דולר. נקודת האיזון (ברייק איוון) היא 187.67 דולר – עלייה של 3.47%. קיים סיכוי סביר לתנודה בסדר גודל כזה לאחר הדוחות . פוטנציאל ההפסד במקרה של טעות גבוה מאד. כל עלייה קטנה מ-3.4% תגרום להפסד, וירידה קלה למחיר של 180 ומטה תגרום להפסד מלא של כל הפרמיה (767 דולר לאופציה אחת). מצד שני גם פוטנציאל הרווח לא מבוטל. עלייה של 5% תניב רווח של כ-275 דולר, ועלייה של 10% תניב רווח של כקרוב ל-1,200 דולר על השקעה של 767 דולר.
