סמסונג רושמת עלייה למרות תוצאות מאכזבות, הודות לאמון מצד מייסד אנבידיה
ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה משדר אופטימיות בכנס CES בלאס וגאס, לגבי יכולתה של סמסונג לפתור בעיות טכניות בזיכרונות המתקדמים שלה, בעוד החברה מתמודדת עם תחרות עזה וירידה בביקושים לשבבים מסורתיים
סמסונג רשמה עלייה לאחר שמייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג, הביע אמון ביכולתה של החברה הדרום-קוריאנית לפתור את הבעיות הטכניות בזיכרונות המתקדמים שלה. זאת, למרות פרסום תוצאות כספיות מאכזבות לרבעון הרביעי. סמסונג, יצרנית הזיכרונות הגדולה בעולם, השקיעה משאבים
כבדים במחקר ופיתוח ובהרחבת יכולות הייצור, במטרה להתמודד עם מתחרים כמו: אס.קיי. הייניקס ומיקרון בשוק הבינה המלאכותית. עם זאת, קשיים בהשגת אישור למוצרים החדשים מצד אנבידיה אפשרו למתחרות לחזק את מעמדן בשוק זה. סמסונג עולה במסחר קרוב ל-4% לאחר שג'נסן הואנג ציין
בכנס CES בלאס וגאס כי סמסונג צריכה לפתח עיצוב חדש, אך היא "פועלת במהירות רבה".
תחרות עזה וירידה בביקושים לשבבים מסורתיים
סמסונג מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בשוקי השבבים המסורתיים למחשבים אישיים ומכשירים ניידים,
לצד תחרות גוברת בסמארטפונים, טלוויזיות ומוצרי חשמל ביתיים. התוצאות המוקדמות של החברה לרבעון הרביעי הצביעו על רווח תפעולי של 6.5 טריליון וון (4.5 מיליארד דולר), מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 8.96 טריליון וון. ההכנסות עמדו על 75 טריליון וון, נמוך במעט מהתחזיות.
בעוד שאס.קיי. הייניקס רשמה רווחי שיא בזכות הביקוש לזיכרונות מתקדמים. לפי אנליסטים, החברה פספסה את הצמיחה בזיכרונות במהירות גבוהה ונדרשת להראות שהיא מספקת פתרונות
ללקוחות בתחום הבינה המלאכותית.
הנהלת סמסונג מודה כי דרוש שינוי עמוק בתרבות הארגונית ובתהליכי החברה. בשנה שעברה, החברה ביצעה פיטורים נרחבים בדרום-מזרח אסיה ובאוסטרליה כחלק מתוכנית לצמצום כוח האדם העולמי. במקביל, היא צפויה להציג את
סדרת הסמארטפונים החדשה שלה ב-22 בינואר בסן חוזה, עם הבטחה לשילוב טוב יותר של טכנולוגיות בינה מלאכותית. על אף התוצאות המאכזבות, ישנם אנליסטים הסבורים כי סמסונג לא תישאר מחוץ למשחק בתחום הזיכרונות המתקדמים לאורך זמן. עם השקעות מסיביות ואסטרטגיות חדשות, החברה
עשויה לשוב ולתפוס את מקומה בשוק התחרותי.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
