קיש קרור מאשרת: הסכם שת"פ עם פולקסווגן
לאחר שאתמול הפתיעה את השוק עם זינוק של 16.7%, תוך מחזור ער מהותית מזה שהיא מורגלת בו של כ-3 מיליון שקל, מאשרת היום חברת קיש קרור את הפרסומים בעיתונות אתמול ומדווחת, כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת ק.ג.מ תחבורה (חברה בבעלות משותפת של אגד אחזקות ומשה קורניק) על מנת להקים חברה משותפת שתשמש לשם שיווקם ומכירתם בישראל ובאירופה של מיניבוסים נמוכי רצפה המבוססים על פלטפורמה של פולקסוואגן.
קיש קרור מציינת בדיווח, כי המיניבוסים ייוצרו לאחר שהחברה תגיע להסכמה עם יצרן הרכב פולקסוואגן ויבואן הרכב צ'מפיון לייצור בהתאם להנחיות מאושרות תוך שמירה על אחריות המקורית של הרכב. קיש קרור תחזיק ב-60% מהון המניות של החבהר המשותפת והרכבת המיניבוסים תעשה במפעליה.
הסכם מפורט עתיד להחתם בתוך 30 יום והוא טעון גם את אישורן של מועצות המנהלים בשני הצדדים. בשוק מעריכים, כי היקפו של ההסכם מגיע לעשרות מיליוני דולרים.
מנכ"ל קיש קירור, צפריר בכנר אמר, כי מדובר בהסכם ראשון עם חברת פולקסווגן לייצור מיניבוסים בישראל, המבוססים על שילדת הפולקסווגן טרנספורטר, לשיווקם בישראל ובאירופה.
שיווק ומכירת המיניבוסים יעשה באמצעות חברת שיווק משותפת שהוקמה לצורך כך על-ידי קיש קירור וק.ג.מ תחבורה. חלקה של קיש קירור בשותפות - 60% וחלקה של ק.ג.מ - 40%. ק.ג.מ תחבורה נמצאת בבעלות משה קורניק, בשותפות עם אגד.
שמעון בוקר, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס ישראל, אמר כי מדובר בשיתוף פעולה ראשון וייחודי בהיקפו בין יצרן הרכב המקורי פולקסווגן לבין בוני מרכב ישראלי.
לדברי בוקר, שילדות טרנספורטר T5 של פולקסווגן, המשמשות למיניבוסים נמוכי הריצפה, מיוצרות במפעלי פולקסווגן תחת הסטנדרטים הגבוהים ביותר. "פיתוח וייצור המיניבוס במפעל קיש קירור, על-פי ההנחיות של פולקסווגן, מבטיח את התוצר המוקפד והאיכותי ביותר, תוך התאמה לדרישות התקן המחמיר בישראל ובאירופה, וכמובן את מימוש הפוטנציאל הקיים במכירת כלי רכב אלו בעולם", אמר בוקר.
צפריר בכנר אמר, כי ההחלטה לביצוע לפיתוח ויצור בישראל התקבלה לאור דרישה גוברת למיניבוס עירוני קטן נמוך ריצפה (עד כ-35 נוסעים). "פיתוח וייצור המיניבוס יבוצע בלעדית על ידי קיש קירור במפעלה באור עקיבא, באישור ובשיתוף עם חברת פולקסווגן העולמית, ויבוסס על התאמת המיניבוס לדרישות השוק הישראלי והאירופי. אגד יהיה הלקוח הראשון של החברה בישראל, כך שהמיניבוסים ייוצרו תוך התאמה לצרכי אגד. אנו נשענים על הניסיון הרב שנצבר באגד, והצוותים הטכניים של אגד יהיו שותפים בתכנון הכללי של המיניבוס, להתאמתו לדרישות התקינה הישראליות והאירופאיות ולהעברת אב טיפוס לרישוי כחוק". בכנר מסר עוד, כי החברה רואה בתחום המיניבוסים נמוכי הרצפה, את אחד ממנועי הצמיחה שלה בעתיד. "השימוש במיניבוסים נמוכי ריצפה נפוץ מאוד באירופה, ומתבקש גם בארץ, בייחוד לאור התכנית המהפכנית לארגון מחדש של התחבורה הציבורית במטרופולין תל-אביב, שגובשה באחרונה על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, שאחד מעקרונותיה הוא שימוש במידיבוסים ומיניבוסים".
לדברי בכנר, מדובר בתוכנית להפעלת קווים רבים של מיניבוסים ומידיבוסים באופן תדיר בתוך הערים עצמן ובין שכונות, שיקשרו את הנוסעים עם קווי התחבורה הראשיים. מיניבוסים נמוכי ריצפה עונים על הצורך בבטיחות ובנוחות שנדרש מנסיעה בעלת עצירות תכופות. "היתרונות של המיניבוסים האלה הם זמינות ונוחות משופרת לנוסעים - כל זאת בחזות יפה מאוד שמשתלבת בטבעיות בנוף התחבורה העירונית הצפופה בישראל ובאירופה. הפעלת המיניבוסים מקנה למפעילי קווי התחבורה חיסכון משמעותי, לטובת הנוסעים".
משה קורניק, הוא מנכ"ל ק.ג.מ תחבורה, מסר כי להתקשרות בין שתי החברות תהיה השפעה על התחבורה הציבורית בארץ: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם קיש קירור בפיתוח המיניבוס נמוך הריצפה, ובטוחים שיחד ניקח חלק משמעותי בשינוי פני התחבורה הציבורית בארץ, והפיכתה לנוחה, בטוחה ויעילה יותר עבור ציבור הנוסעים".
מניית קיש קרור פתחה את הבוקר בבורסה לני"ע בתל אביב בעליה נוספת בת 0.9% תוך מחזור ער ביותר של כ-2 מיליון שקל.