נתניהו: "תושבי עזה - תתפנו ממקומות מהם מבצע החמאס פעילות טרור"
היום בבוקר נקבר דניאל טרגרמן, הילד בן ה-4, שנהרג ביום שישי מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ נחל עוז, אך אף נציג של הממשלה לא טרח להגיע להלוויה. בפתח ישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה בבסיס הקריה בת"א, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי "אנחנו ערוכים לכך שהמערכה תימשך גם לאחר מועד פתיחת הלימודים".
לתושבי היישובים הסמוכים לגבול עם עזה אין מענה מירי הפצמרים או הרקטות. כמעט כל המשפחות עם ילדים קטנים חיים מחוץ לטווח הטילים ללא סיוע כספי מהמדינה. הקברניטים המליצו להם לחזור לבתיהם, אך לא דאגו לבטחונם וכך נהרג ביום שישי ילד קטן ששיחק בביתו.
המו"מ בין ישראל לחמאס התפוצץ בשבוע שעבר ומאז נמשך ירי של רקטות ופצמ"רים מרצועת עזה אל ישראל. תושבים רבים בעוטף עזה נאלצו לעזוב את בתיהם ואינם יודעים כיצד תיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.
בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה לתושבי עוטף עזה: "נעשה הכול כדי לעזור לכם לעבור את הימים הקשים הללו, ובישיבת הממשלה הבאה נאשר חבילה יוצאת דופן לסיוע. אנחנו איתכם ונישאר איתכם עד שיושג השקט וגם אחריו".
- תכננה לרצוח את נתניהו ב-RPG - ביקשה עזרה מפעילי מחאה שהסגירו אותה
- היועמ"שית: "שיטת המשטר בישראל משתנה במהירות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל המשיך ראש הממשלה באיומיו על החמאס: "אני קורא לתושבי עזה להתפנות לאלתר ממקומות שמהם מבצע החמאס פעילות טרור. הוכחנו שאין ולא תהיה שום חסינות למי שיורה על ערי ישראל. אנחנו נחושים להשלים את המשימה ויש לנו סבלנות. מבצע צוק איתן יימשך עד שיושגו יעדיו. אמרתי שזה יכול לקחת זמן".
שר הביטחון משה יעלון אמר: "אם ראשי חמאס חושבים שיתישו אותנו - הם טועים. איננו ממהרים לשום מקום. יש לנו סבלנות והמבצע יסתיים רק כשיהיה שקט בדרום הארץ. עד אז נמשיך את הכתישה של חמאס, בשלב זה מהאוויר. אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכה מורכבת שמצריכה יושר והגינות כלפיכם בבואנו להציג בפניכם תמונה של המערכה שאינה מייצרת פתרונות קסם, ומחייבת נחישות ושיקול דעת".
- 3.בדבכט 24/08/2014 19:06הגב לתגובה זוחמה האחרונה ,הרעיון שכסף ומיסים יפתור את כל הבעיות בעולם יתפוצץ לך בפרצוף ,ראוי שתשמש דוגמא ותרד לדרום אתה ומשפחתך ותעבירו סופש ותרגישו מה שסבלו העוטף במשך 15 שנה
- 2.בא 24/08/2014 16:02הגב לתגובה זויכולים לספק את הסחורה .בגלל שהם ח.כ.מ.י.ם .
- 1.בא 24/08/2014 12:53הגב לתגובה זואין מהם כלום ,צריך אנשים חכמים כמו טייסים מחיל האויר ,אי אפשר לעקוף את זה ,אתה פוחד מתחרות וזה טעות שכן הקרדיט היה שלך שכן ההחלטות תמיד שלך .
- בא 24/08/2014 13:21הגב לתגובה זוים משנות ה60 .לא זוכר את שמו אבל בטח יש לו משכורת ענקית ואמא מאוד מרוצה ,רק חבל בשבילו שהוא בטלן .

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".