תוכניות לובינסקי ל-2013

יבואנית פיג'ו סיטרואן משיקה דגמים ספורטיביים, מעריכה ששוק הרכב הישראלי יקטן ב-2013 ומצפה לעלייה במכירות בגלל מכוניות הסדאן: פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה

RCZשנת 2012 לא הטיבה עם לובינסקי בתחום כלי הרכב (לחברה גם זרועות בדו"ג, מצברים וטרייד-אין). פיג'ו ירדה ב-21.2% ביחס לנתוני 2011 ודורגה במקום ה-12 בטבלת המסירות וסיטרואן נחלשה ב-19.1% והתברגה בטבלה מקום אחד מתחת לפיג'ו. הסיבות להחלשות מגוונות ונובעות בין היתר בשל החלפת המשמרות בין ה-207 ל-208 והפסקת יבוא הדור הראשון של הברלינגו והפרטנר בשל חובת בקרת היציבות. שנת 2013, להערכת היבואנית, צפויה להיות טובה משמעותית.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב') בה הוצגו חידושי היבואנית לשנת 2013, אמר דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי כי הוא מצפה לעליית מכירות מ-13,000 כלים בשנה שחלפה ל-16,000 ב-2013. זאת למרות שהוא מעריך שהמכירות הכלליות בשוק הרכב הישראלי ירדו לאזור ה-200,000 כלים.

להערכת מנור החלוקה בתוך הקבוצה תהיה: 7,280 יח' לפיג'ו, 8,045 יח' לסיטרואן ו-650 יח' לאם.ג'י. לדבריו הגידול באם.ג'י יתרחש בשל הגעת ה-3 לקראת סוף השנה, אבל הנתח המשמעותי יגיע בזכות מכוניות הסדאן החדשות של המותג: פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה.

את דגמים אלה מכוון מנור לשוק בו בתקופה האחרונה היה לו קשה להתחרות: השוק המוסדי.  "אנחנו מזמינים פי 4 ממה שאנחנו מקבלים," אומר מנור, "וכל כמות שאנחנו מצליחים לשים עליה יד נמכרת עוד לפני שהגיעה. השנה נמכור שם כ-3,000 יח', אבל אם הייתה לנו האפשרות הינו מוכרים כפול מכך ללא כל קושי." להערכת מנור, אם לא יהיה שינוי דרסטי מבחינת הרגולטור אזי 50% מהמכירות יהיו לשוק המוסדי והיתר לפרטי.
 
תא הנוסעים של סיטרואן C אליזה
 
אילו דגמים יגיעו ב-2013?
באירוע השיקה לובינסקי את ה-RCZ הספורטיבית המחודשת שמחיריה יעלו בכ-5,000. היא עשויה לקבל בהמשך חיזוק בדמות גרסת ה-250 כ"ס (RCZ-R) שתעלה כ-275,000 שקלים. עוד פיג'ו ספורטיבית שתעשה עלייה היא ה-208GTI. זו מפיקה 200 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר ותוצע בישראל בשילוב תיבה ידנית או אוטומטית רובוטית. שיווקה יחל בתחילת המחצית השנייה של השנה ומחירה יעמוד על כ-160,000 שקלים.
בקרוב יחל שיווק מכונית מיוחדת אחרת ומדובר ב-DS3 קבריו (בה נהגנו לא מכבר) שתעלה כ-20,000 שקלים יותר מהגרסאות הרגילות. היא תגיע בעיקר בגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית (120 כ"ס) אך ניתן יהיה לקבל גם את מהדורת הטורבו (156 כ"ס) המוצעת רק בשילוב תיבה ידנית.
לקראת סוף השנה צפויה להגיע אלינו ה-2008 החדש של פיג'ו עם מנוע 1.6 ליטר (120 כ"ס), בשילוב תיבה אוטומטית וידנית ובגרסת 1.2 ליטר (82 כ"ס) שתוצע עם תיבה רובוטית או ידנית. מחיר הדגם טרם נקבע, אך קברניטי החברה מבטיחים כי יהיה תחרותי ביחס למובילים בקטגוריה.
 
פיג'ו 301
 
כמו שכבר סיפרנו בעבר לובינסקי גם צפויה להתחיל השנה בשיווק ה-3MG, סופרמיני ידנית עם מנוע 1.5 ליטר של המותג הסיני. הפעם הם אומרים כי הם יפעלו בצורה שונה מבעבר ולא ישווקו את המותג הסיני ברמת אבזור גבוהה מאוד, אלא בכזו המיישרת קו עם המתחרות. הציפייה אם כך, למחיר תחרותי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?