'היפה והחנון' מפגיזה ברייטינג? גם 'חדשות 10' ו'גיא פינס' בלילה מרוויחות
גם בבית הוורד מתקשים להאמין להצלחה הגדולה של העונה השנייה של 'היפה והחנון', עם ממוצע נוכחי של כמעט 21% הגבוה בהרבה מזה של העונה הראשונה, ובאזז ציבורי מכובד. גורם בכיר באחד הזכייניות המתחרות, אף אמר לאייס כי "ערוץ 10 שיחקו אותה עם העונה הזאת", אבל לא התאפק ועקץ באומרו כי "בימים האחרים הם פחות מוצלחים".
את 'היפה והחנון' מפיקה 'אבוט רייף המאירי' שעובדת בשיתוף פעולה הדוק עם ערוץ 10, ואחראית בין היתר על פרויקט דגל אחר של הערוץ - 'הישרדות'. כבר כעת עובדים בחברת ההפקה על העונה השלישית של 'היפה והחנון'.
ממוצע הרייטינג של 11 הפרקים הראשונים עומד על 20.7% בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית, עלייה של 32% ביחס לממוצע העונה הראשונה, שזכתה ב-15.5%. פרק השיא העונה היה ב-21 בדצמבר, אז הצפייה עמדה על 26.7%. שיא העונה שעברה היה הפרק השלישי שניפק 18.8%, ואילו בגמר צפו 18.7%.
לשם השוואה, עונת האולסטארס של 'הישרדות' שהסתיימה לפני מספר חודשים, זכתה לממוצע עונתי של כ-13% ובגמר צפו 16.7%. עלות ההפקה של 'הישרדות' נאמדת בכ-4 מיליון דולר, כמעט פי שניים מזה של 'היפה והחנון', כך על פי גורמים בתעשיית הטלוויזיה.
לצד עלות הפקה נמוכה יחסית, ההכנסות מפרסום גבוהות: בעונה הנוכחית הגדיר ערוץ 10 את 'היפה והחנון' ו'לרדת בגדול' כ'תכניות פרימיום', דבר המקפיץ את מחיר ספוט 30 שניות ב-10%-15%. גורם בכיר בעולם הפרסום, אמר לאייס כי במצב זה, מחיר פרסומת בת 30 שניות עומד על כ-1,800 שקלים לנקודת ריייטינג. בגלל הרייטינג הגבוה, בשוק הפרסום מעריכים כי ההכנסות מפרסום בלבד עומדות על כ-300 אלף דולר לפרק ואף יותר. על כך יש להוסיף כמובן הכנסות מחסויות, שנעמדות במאות אלפי שקלים נוספים לעונה, ומשדר הגמר שיכלול גם ברייק זהב אחד לפחות והכנסות נוספות.
מנצחת אצל הצעירים והמשכילים, מקפיצה את החדשות ואת רצועת הלילה
נתח הצפייה של ערוץ 10 בפריים-טיים של יום שלישי עומד על 54.1%, מול 45.9% ל'רשת'. המתחרה ב'רשת' הייתה 'כלבוטק' וחלק מהסדרה 'טקסי דרייבר', שבלא מעט מקרים הובסו על ידי הריאליטי של ערוץ 10.
מנתונים שהגיעו לידי אייס, ערוץ 10 מנצח בקרב על קהלי היעד האטרקטיביים - ילדים, נוער, צעירים וגילאי ביניים, וגם בקרב נשים ובעלי הכנסה ממוצעת ומעלה. למשל, בקרב בני הנוער, 13.4% צופים ב'יפה והחנון' מול 3% בשידורי 'רשת'. בשכבת הגיל 25-54, בקרב הנשים, בעלי השכלה גבוהה ובעלי ההכנסה מעל הממוצע, יותר מ-17% צופים בערוץ 10, מול 7.9%-11.6% שצופים ב'רשת'.
אבל ההצלחה לא מסתיימת רק באותה שעת וחצי שידור. נתוני הצפייה של מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 קופצת ב-16%, מ-10.5% במהלך השבוע (לא כולל שישי-שבת) ל-12.2% בימי שלישי. מהדורת הלילה של 'ערב טוב עם גיא פינס' קופצת ב-97%, מ-6.5% במהלך השבוע ל-12.8% בשלישי.
ובכלל, רצועת הלילה יוצאת מורווחת מאד ביום של 'היפה והחנון': 'היום שהיה' עם 8.7% (זינוק של 36% מ-6.4%), 'לילה כלכלי' עם 7.6% (זינוק של 25% מ-6.1%) ו'צינור לילה' עם 5.6% (זינוק של 24% מ-4.5%).
דווקא ההכנסות ברצועת תכניות הלילה לא מזנקות בשיעור זהה לזה של נתוני הצפייה, משום שלרוב, זכייניות הטלוויזיה המסחריות נוהגות 'לצ'פר' את המפרסמים בהצבת פרסומות בשעות שאינן נחשבות לאטרקטיביות במיוחד.
- 6.טוב שיש את זה בשביל יום שהרייטינג צונח (ל"ת)ויש גם יום שכזה . . . 26/01/2011 19:06הגב לתגובה זו
- 5.עוז 25/01/2011 22:58הגב לתגובה זוהזוג שעשה את התוכנית ובזכותם הרייטינג כזה גבוה אין על הזוג הזה ולא יקום עוד זוג כזה מדהימים
- 4.ברנזה 25/01/2011 19:06הגב לתגובה זוההכנסות הגדולות הן באמת על המשבצת של החדשות ושל היפה והחנון, אבל שאר השבוע הוא בעייתי ובעיקר ביום שישי. מה יעשו שם? ימשיכו להיות מובסים לקשת?
- 3.אייל 25/01/2011 19:02הגב לתגובה זו100 כפול בערך 15 פרקים, אומר בערך רווח של 1.5 מיליון דולר. בימינו אלו מדובר על נתון מדהים, הכנסה של 6 מיליון שקל בטלוויזיה
- 2.צבי 25/01/2011 18:51הגב לתגובה זומה פרסום ראשון? נתוני רייטינג?
- 1.דניאל 25/01/2011 18:04הגב לתגובה זוהיה כה חלש בגלל השיבוץ הכי טיפשי שיכול להיות במקום לשים סתם תוכנית מול שידורי המונדיאל העדיפו ללכת ראש בראש עם המונדיאל והובסו בגדול מקווה שלמדו את הלקח !